Del 1
Kom osökt att tänka på det förbud mot grupper typ NMR och Nordisk Styrka som eventuellt är i pipeline när jag för en stund sedan skrev ett inlägg i den här tråden:
Philip Botström (S) äcklas av flyktinghyckleriet, vill istället ta efter SDs förslag
(FB) Philip Botström (S) äcklas av flyktinghyckleriet, vill istället ta efter SDs förslag
Skrev här några rader om risken för nazister som får tokspel och börjar skjuta folk om det blir förbud mot deras organisationer. Förde här ett resonemang kring en av skinnbollarna vid NRP-demonstrationen i Växjö för 35 år sedan som bara inte kunde hålla sig utan till synes instinktivt började måtta karatesparkar. Blir det någon slags förbudslagstiftning ökar väl alltså risken för att det smäller. Och det tror jag inte är bra. Därför vill jag återupprepa min tidigare uppmaning att grupper som NMR och Nordisk Styrka bommar igen butiken. Förhoppningsvis skulle detta kunna utgöra en tillräcklig förevändning för att inte gå vidare med lagstiftning (även om regeringskansliet tidigare hävdat att svensk grundlag inte medger detta, har tidigare här på Flashback postat citat ur regeringskansli-dokument som visar detta).
Jag kan på sätt och vis förstå om en person som Vera Oredsson, givet hennes bakgrund, uppvisar någon slags trotsig attityd mot den orubbliga efterkrigstida samhällsordningen även om det inte finns någon slags naturlag som säger att en person med Vera Oredssons erfarenheter MÅSTE uppvisa samma attityd som henne. Man kan ju t ex komma ihåg att hennes bror kom att arbeta i systemmedia och som enda måttfulla systemkritik kom att stödja Junilistan när han blivit pensionär. Men rent rationellt skulle Vera Oredsson sannolikt kunna göra en insats genom att eventuellt kunna bidra till att saker och ting inte förvärras ytterligare. Och detta skulle kunna ske genom att hon uppmanade NMR och Nordisk Styrka att bomma igen butiken trots att hon egentligen fortfarande tycker att en sådan politik är jättebra. Hon skulle kunna förklara varför hon fortfarande är nazist men ändå tycker att de nazistiska grupperna bör bomma igen butiken. Här är ett förslag till uttalande från henne baserat på hur jag gissar att hon ungefär resonerat genom åren:
”Jag tycker att NMR och Nordisk Styrka bör lägga ner verksamheten. Inte för att jag på gamla dar slutat vara nazist. Jag är lika mycket nazist som tidigare. Men eftersom jag inser att det kanske blir 100 % värre i stället för 98 % värre om vi inte bommar igen verksamheten så tycker jag faktiskt så. Jag vill med ett beslut om att lägga ner NMR och Nordisk Styrka beröva systempartierna och systemmedia en förevändning för en förbudslagstiftning som egentligen på sikt har sin udd mer riktad mot mer demokratiska invandringskritiska organisationer. Jag ju i och för sig inte själv på demokrati men eftersom olika demokrater tjatat på mig om att ”bomma igen butiken” så går jag väl dem till mötes för att se om det hjälper (vilket jag inte tror, men på det här viset får väl reda på vem som har fel).
Men jag själv är alltså precis lika mycket nazist som tidigare. Min far slapp vara arbetslös tack vare Hitler. Att Tyskland tog halva Polen var bara en förevändning för att starta krig mot Tyskland. Man förklarade inte krig mot Sovjet som tagit den andra halvan av Polen och tagit kål på flera miljoner kristna bönder några år tidigare. Den av segrarmakterna påstådda Förintelsen skall inte ens enligt officiell historieskrivning ha börjat förrän 2 år senare. Hitler erbjöd efter att Sovjet tagit andra halvan av Polen Storbritannien och Frankrike fred mot status quo. Detta erbjudande tog man inte trots att stora delar av det brittiska regeringspartiet Tories inte ville kriga mot Tyskland. När de allierade efter några år vunnit kriget mot Tyskland våldtogs några miljoner tyska kvinnor. Många var i min ålder, 17-18 år.
Som tur var kunde jag i krigets slutskede få komma till Sverige med Folke Bernadottes Vita Bussar eftersom min mor var svenska. Med de Vita Bussarna transporterades också flera tusen judar från koncentrationsläger till Sverige. Efter 2:a världskriget blev Folke Bernadotte medlare i konflikten mellan judar och palestinier. Han blev där mördad av en judiska terrorister eftersom de tyckte att Bernadotte ville låta palestinierna behålla för mycket mark. Året innan, år 1947, hade Sverige infört lagen om hets mot folkgrupp, ”Lex Åberg”, riktad mot Einar Åberg som brukade sprida antijudisk propaganda i Sverige, efter uppmaning från American Jewish Committee. Mannen som avlossade de dödande skotten mot Bernadotte blev senare den israeliske premiärministern David Ben-Gurions livvakt.
Vi kan också notera att medan Sverige med flera länder i FN i praktiken röstade för att judiska bosättare skulle få sparka ut palestinierna, även kristna, 1/3 av de utsparkade var kristna, så är det generellt typ rasism i Sverige och andra västländer att inte vilja ta emot sådana palestinier och andra araber som invandrare (vi kan också notera att de kristna araberna från Palestina generellt härstammade från de första kristna som var konverterade judar för snart 2000 år sedan, men det hjälpte tydligen inte). Slutsatsen jag drar av det här att många av de som slår sig för bröstet och kallar sig kristna tycker att den kristna kärngruppen som härstammar från judar kan behandlas hur som helst. Men allra lägst på statusstegen står de europeiska folken. De står i vår samhällsordning ännu lägre än arabiskspråkiga kristna och muslimer. Vi skall helst försvinna. Skall man koka ner vårt samhälles värdegrund till sin kärna så är det detta det handlar om. Därför är jag fortfarande nazist och tycker mer än någonsin att Hitler hade rätt. Ändå tycker jag att de grupper jag sympatiserar med bör bomma igen. Noterar förresten ointresset från dagens feminister för miljonvåldtäkterna i Tyskland år 1945 och när invandrare våldtar ”svennehoror”. Plötsligt blir det här med våldtäkter väldigt ointressant. Varför? Därför att vår folkgrupp står allra lägst i hierarkin. Det här illustreras också bra av när vita knäböjer inför svarta Black Lives Matter-aktivister som demonstrerar till minne av en kriminell svart man som mordhotat folk med pistol, varit porrskådespelare och tagit 3 ggr dödlig dos av Fentanyl när polisen gripit honom och därför gradvis fick svårare och svårare att andas tills han dog. Massmedia förtiger dock detta utan låtsas som att polisens knä mot sidan av halsen (inte mot framsidan av halsen) dödade honom. Massmedia förtiger också om hur George Soros finansierar organisationer typ Black Lives Matter som nu uppmanar till hat mot vita och slår ner vita på gatan.
Vi nazister är egentligen inte värre än liberaler och kommunister. Vi bara råkade förlora kriget. Vinnaren skriver historien och bestämmer vad som är sant och osant och rätt och fel. Och är vi mer krigiska? Vad skulle ha hänt om den demokratiske politikern Sven-Olle Olsson inte bara fått 67,5 % i folkomröstningen i Sjöbo 1988 utan också 67,5 % i riksdagsvalet 1991? Hade de demokratiska västmakterna låtit honom hållas om han stoppat invandringen helt? Hade man nöjt sig med ekonomiska sanktioner? Eller hade man ansett det nödvändigt med krig? Är liberalerna demokratiskt pålitliga och beredda att avstå ifrån krig om någon som vill stoppa folkutbytet får makten? Jag tror inte på det. Se bara på Donald Trump som man försökte avsätta på grundval av uppenbart påhittade historier om samarbete med Ryssland. Det räckte att Trump ville kapa ner invandringen från Mexiko genom att bygga en mur typ Israels mot araberna. Hade inte Trump kort innan omröstningen i kongressen godkänt Israels annekteringar på Västbanken gissar jag att han hade blivit avsatt.
Bla, bla, osv, osv”
Så där skulle hon kunna hålla på i något slags manifest på några sidor.
Jag noterar dock att merparten av de informationskomponenter hon använder ovan faktiskt skulle kunna användas av någon som inte tog ställning för nazism eller något liknande. Informationskomponenterna ovan behöver inte nödvändigtvis leda till ett ställningstagande för nazism. Sättet att argumentera är väl också ovanligt för en nazist, skulle jag tro, eftersom utgångspunkten för vad som är rätt och fel ändå blir något som påminner om teoretisk liberalism och romersk rätt. Motiveringen för nazism blir på det här sättet något typ ”vi är lika goda kålsupare allihopa”. Att nämna American Jewish Committee i samma kontext som man inte direkt säger att lagen om hets mot folkgrupp är något bra kan dock vara problematisk för de flesta avsändare, skulle jag tro, även om denna information är öppet publicerad i mainstreamkanaler.
FORTSÄTTNING NEDAN