Citat:
Ursprungligen postat av
KnackeredVonAnka
Jag håller med dig till 100%.
Varför skulle det tex smitta mer på Gröna Lund än på en fullpackad badstrand?
Nog tyckte jag att det var lite lustigt när Trump hade stormöte häromsistens och det bara kom 1,500 personer i en lokal som enligt uppgift tog 12,000. Det visade sig att Trump-hatare och Demokrater hade gått samman och bokat alla biljetter och sedan struntat att gå dit. Småkreativt, tyckte jag och skrattade nog lite också.
Media gjorde sedan slag i saken och narrade Trump för att det bara var 1,500 personer som dök upp och menade att det var för att ingen är intresserad av Trump. Detta trots att man då visste att Demokraterna köpt upp alla biljetter.
Och som lök på gräddtårtan konstaterade man sedan glatt i media att ökningen av antalet nya fall av SARS-CoV-2 orsakats av just Trumps rally - personerna som besökte rallyt var dumma personer som inte respekterar reglerna om social distansering. Trump var själva orsaken till utbrottet, menade de.
Samtidigt stod det 6,000 personer utanför, tätt sammanpackade och skrek ut sitt hat mot Trump. För att inte nämna alla de stora BLM-demonstrationer som samlat 100-tusentals personer. Där har media glatt konstaterat att det INTE varit någon som helst spridning av SARS-CoV-2.
Läser man Amerikansk media inser man att COVID-19 är ett slagträ för en hel del falanger. Trump-hatare, frihetskämpar och Gud vet vad. Det är som en hysterisk freakshow. Och likadant i Sverige. Och i UK. Och de flesta andra länder.
Inget att se här, cirkulera...