2020-07-31, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Teori basert på 31 utklipp fra media = seriøs

+ noen flere brikker - dette kommer jeg tilbake til
Og offeret, Annne-Elisabeth Hagen som den megakriminelle svindleren. Hvor mange tiltalepunkter snakker vi om siktelsen hadde innehold om hun ble avslørt? Jeg har ikke lest den nye teorien din, med det ser ut som at det er samme "flukten", nå "dokumentert" på tolkninger av hele 31 "seriøse medieutklipp". Fy faen!
Det er en ting at du lever i din egen verden når det gjelder fantasi, men når du fremstiller det som at det er AEH, som mest sannsynlig er drept hjemme i sitt eget "trygge" hus som den kriminelle og TH sikkert som en slem mann, men allikevel i denne saken som et offer? Da er du gal!
Og det er så jævla respektløs at jeg har ikke ord! Det du holder på med er det verste jeg har sett, til og med verre enn (avisen) VGs fremgangsmåter i visse høyprofilerte saker! Og det sier litt... Demonisering av Annne-Elisabeth, som mest sannsynlig er drept av sin ektemann er en heksejakt. Jeg vet ikke om du er mest dum, eller mest ond. Jeg håper i det minste at du skjønner at du er ond, og at det er respektløst å holde på sånn du gjør! Det tar nok litt, men én dag håper jeg du skjønner det.
Hvis jeg tar feil, så håper jeg du får fordømt godt betalt for det!
Senast redigerad av Lurenskog 2020-07-31 kl. 01:50.
Citera
2020-07-31, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Helt enig, bare tull å spekulere i om det er brukt skytevåpen, ingen planlegger et drap som kidnappingsplott og skyter offeret.

Ingen planlegger en kidnapping og skyter offeret heller.
Godt sagt🙂
Jeg tror det nylig har blitt foreslått amatør-kidnappere, siden det er så stille i det kriminelle miljøet, men det får da faen være måte på amatører også da!😁 Disse amatør-kidnapperne kunne vel umulig klart å lagt det bedre til rette for TH, og store deler av familien, med mindre noen av dem var involvert da...

Fant dette forresten:
"METHODS OF EXECUTION Description of Each Execution Method"
Citat:
Electrocution: [...] The prisoner often defecates, urinates, and vomits blood and drool [...]
https://deathpenaltyinfo.org/executions/methods-of-execution/description-of-each-method

Hvis politiet mener det er kvelning pga hva vi tror, kan det være en stun-gun med i bildet her... (Ja, jeg vet at det er en viss forskjell på en elektrisk stol og en stun-gun )
Edit: mtp at det kan ha vært meningen å sette henne ut av spill i 2 egt., men GM overdrev styrken på stun-gunen så det naturlige skjedde, og det måtte vaskes.
Fallet var kanskje ikke planlagt, men hun sto for nær trappeoppgangen og falt ned trappen mens nodene ble dratt ut og avsatte litt blodmerker.
Ved å passifisere henne slik (feilfritt) ville det ikke vært ett eneste «ekte» spor i huset, og hun kunne blitt fraktet bort for å bli drept en annen plass, så det ikke ville vært noe kadaverlukt heller...
Senast redigerad av Lurenskog 2020-07-31 kl. 02:54.
Citera
2020-07-31, 08:33
Medlem
Labradoodles avatar
Politiet reagerer på at Hagens skoavtrykk mangler på åstedet, skriver TV2
https://www.tv2.no/nyheter/11561365/
Citera
2020-07-31, 08:39
Medlem
Slettsnokens avatar
Jeg har lurt på hvorfor Hagen-leiren her inne konsekvent har latt være å kommentere teorien om et familiekomplott mot AE (bortsett fra tamme forsøk fra lego), men har mine anelser.

Den dagen politiet går til aksjon tror jeg mange blir tatt på senga.
Citera
2020-07-31, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labradoodle

Sært. Pleier han å ta av skoene når han går inn? Tok han av seg skoene da han kom hjem 13:30 forsvinningsdagen, før han liksom lette igjennom huset etter AEH.

Tok han på sko rett før han gikk ut døren den morgenen? Går han aldri med sko innomhus.

Det er mange andre sine skoavtrykk som er identifisert, men ingen fra TH. "Alle" andre går med sko innendørs, bare ikke TH?

Det blir noen spørsmål til TH av dette her. Men han slipper å bli spurt, og han slipper å svare. Så lenge han fortsetter å nekte å stille i avhør.

En skyldig mann. En helt åpenbart skyldig mann.
Citera
2020-07-31, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labradoodle

Helt spektakulært at TH har lett over hele huset, i 40 minutter skal han ha lett, uten å sette spor!

Og uten å finne mobilen som lå på «det vanlige bordet», om enn på feil halvdel. Neida, TH juger ikke.
Citera
2020-07-31, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Helt spektakulært at TH har lett over hele huset, i 40 minutter skal han ha lett, uten å sette spor!

Og uten å finne mobilen som lå på «det vanlige bordet», om enn på feil halvdel. Neida, TH juger ikke.

Det hadde vært interessant å vite om det finnes andre skoavtrykk i området hvor de ni Sprox-avtrykkene finnes.

Om vi antar at skoavtrykk-prosjektet til politiet kan ha avslørt større områder uten skoavtrykk. Det ville indikere at golvene er blitt vasket etter at AEH ble drept eller forsvant. Og utelukke kidnapping. Og være svært avslørende for TH.

Men hva gjorde TH da han kom hjem og angivelig lette igjennom huset etter AEH?

Har han løyet om å ha lett igjennom huset og gjort noe helt annet? Har han tatt av seg skoene før han lette igjennom huset? Har han trukket ullsokker utenpå skoene for han måtte gjøre noe "hemmelig og avslørende" først, og deretter glemt at han burde legge igjen skospor under letingen sin?

TH lyver om hva han gjorde da han kom hjem. Hvorfor skulle han lyve, om han ikke er skyldig i å ha drept AEH.
Citera
2020-07-31, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det hadde vært interessant å vite om det finnes andre skoavtrykk i området hvor de ni Sprox-avtrykkene finnes.

Om vi antar at skoavtrykk-prosjektet til politiet kan ha avslørt større områder uten skoavtrykk. Det ville indikere at golvene er blitt vasket etter at AEH ble drept eller forsvant. Og utelukke kidnapping. Og være svært avslørende for TH.

Men hva gjorde TH da han kom hjem og angivelig lette igjennom huset etter AEH?

Har han løyet om å ha lett igjennom huset og gjort noe helt annet? Har han tatt av seg skoene før han lette igjennom huset? Har han trukket ullsokker utenpå skoene for han måtte gjøre noe "hemmelig og avslørende" først, og deretter glemt at han burde legge igjen skospor under letingen sin?

TH lyver om hva han gjorde da han kom hjem. Hvorfor skulle han lyve, om han ikke er skyldig i å ha drept AEH.

Ut fra det vi vet, høres det jo ut som om TH har jugd seg inn i et hjørne når det gjelder minuttene etter han kom hjem. Absolutt avslørende.

Ble hun drept om natta, må vi regne med at han selvfølgelig vasket opp etter drapet. (Men så var det telefonene med MB og TEH, da).

Om han kjippa av seg skoene og gikk i vanlig sokkelest, vil det kanskje kunne ses som avtrykk steder han naturlig stod/tråkket litt, som når han skal ha svart oppringning på fasttelefonen? Men det naturlige vil vel være å løpe inn med sko og yttertøy på, om han virkelig var bekymret.

Kanskje kan opptak fra da han ringte politiet vise lyd av skritt med fottøy, selv om han hevder å ha gått i sokkelesten. Eller omvendt.

Ser broren til RU, PU, som har vært nevnt, har en k*ne som driver rengj*ringsbyrå. OM dette er en kidnapping (feks av amatører fra kryptomiljøet), kan de jo ha hatt med en person som vasket de ut i en viss fart. Hvis vasking er noe de «kan», liksom, og gjør som en forsikring mot å legge igjen spor. Selv om proffe ikke ville gjort det sånn.

Lurer på om det kan tas prøver av vaskemidler som er brukt på gulv. Om det er noe de fant til vanlig bruk i huset, eller om det var ukjente kjemiske bindinger som noen må ha hatt med seg inn spesielt til dette bruket.
Meeen, nå blir jeg litt vel fantasifull.
Senast redigerad av Karamellis 2020-07-31 kl. 10:04. Anledning: La til om drept om natten
Citera
2020-07-31, 10:02
Medlem
Slettsnokens avatar
TH og medhjelperne var så fastlåst i planen som umulig kunne mislykkes, at alle avvik fra forventet adferd fra politiets side, var en katastrofe fra første stund.

Noe så banalt som fravær av TH’s avtrykk trodde de ikke skulle bety noe.

Det er umulig å gjennomføre en slik plan uten å gjøre feil, og det er disse feilene som kommer til å felle TH & co.
Citera
2020-07-31, 10:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Sært. Pleier han å ta av skoene når han går inn? Tok han av seg skoene da han kom hjem 13:30 forsvinningsdagen, før han liksom lette igjennom huset etter AEH.

Tok han på sko rett før han gikk ut døren den morgenen? Går han aldri med sko innomhus.

Det er mange andre sine skoavtrykk som er identifisert, men ingen fra TH. "Alle" andre går med sko innendørs, bare ikke TH?

Det blir noen spørsmål til TH av dette her. Men han slipper å bli spurt, og han slipper å svare. Så lenge han fortsetter å nekte å stille i avhør.

En skyldig mann. En helt åpenbart skyldig mann.

Han har vel labbet rundt i AE sine tøfler.
Citera
2020-07-31, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Ut fra det vi vet, høres det jo ut som om TH har jugd seg inn i et hjørne når det gjelder minuttene etter han kom hjem. Absolutt avslørende.

Om han kjippa av seg skoene og gikk i vanlig sokkelest, vil det kanskje kunne ses som avtrykk steder han naturlig stod/tråkket litt, som når han skal ha svart oppringning på fasttelefonen? Men det naturlige vil vel være å løpe inn med sko og yttertøy på, om han virkelig var bekymret.

Kanskje kan opptak fra da han ringte politiet vise lyd av skritt med fottøy, selv om han hevder å ha gått i sokkelesten. Eller omvendt.

Ser broren til RU, PU, som har vært nevnt, har en k*ne som driver rengj*ringsbyrå. OM dette er en kidnapping (feks av amatører fra kryptomiljøet), kan de jo ha hatt med en person som vasket de ut i en viss fart. Hvis vasking er noe de «kan», liksom, og gjør som en forsikring mot å legge igjen spor. Selv om proffe ikke ville gjort det sånn.

Lurer på om det kan tas prøver av vaskemidler som er brukt på gulv. Om det er noe de fant til vanlig bruk i huset, eller om det var ukjente kjemiske bindinger.
Meeen, nå blir jeg litt vel fantasifull.

Sloraveien 4 har blitt undersøkt og analysert ned til minste detalj.

Her er det helt sikkert mange detaljer for TH å gå i baret på. Og det har han sikkert gjort også.
Citera
2020-07-31, 10:14
Medlem
Jeg tror...

•noen skaffet seg bitcoin konto til kriminelle formål da den ble opprettet.

•jeg tror noen staket ut området i tiden før hun forsvant.

•jeg tror Futurum mennene ikke hadde rent mel i posen, uten at jeg vet hvilken funksjon de hadde.

•jeg tror hun snakket med lønningskontoret

•jeg tror hun textet datteren fordi hun heller ville hjelpe der, enn å dra til Kvitfjell

•jeg tror hun snakket med sønnen kvart over 9:14

•jeg tror mannen ankom Futurum i sin bil 9:10, før han logget på ipad.

•jeg tror AEH sto bak bevegelsene på telefonen (i alle fall frem til fallet, om det var noe fall)

•jeg tror blodet i trappa var gammelt.

•jeg tror hun ble kvalt på badet/toalettrom i hovedetasjen. Politiet har funnet spor som tyder på det.

•jeg tror hettemannen var involvert, ref innlegget ovenfor med lokalkunnskap om avstand, tid og kamera.

•jeg tror av kjøretøyene var den ryggende bilen involvert, ikke så sikker på den som tok snarveien, hørte det var så vanlig at det var et irritasjonsmoment.

•jeg kan tro på observasjonen i Ås, men da var hun ikke kvalt ferdig på badet.

•jeg tror ikke TH har nettverk til å få inn proffe aktører. Ikke tegn til betaling av slike, all økonomi gjennomgått av økokrim.

•• jeg tror ikke på et hjelp å rømme plott med barna involvert

•• jeg tror ikke på et planlagt drap plott med barna involvert

•• jeg tror ikke på drap om natten og kompliserte dekkoperasjoner

•• jeg tror ikke på at TH har drept henne alene, med cyanid, syrebad, forberedt srnentstøvler eller grav i skogen, støpt ned i gulv.

••• de ikke har funnet. de har ikke funnet nettaktivitet som tilsier planlegging og forberedelse av disse vanvittige plott.

••• de har ikke funnet tekefonsktivitet og internet kommunikasjon som tilsier planlegging av dette.

••• de har ikke hørt noe på avlytting av disse, verken frivillig eller skjult.

••• de har ikke funnet noe i annen overvåkning av TH, at han sniker seg rundt for å begrave noen.

Da gjenstår utenlandske kidnappere, pg amatør kidnsppere gjerne knyttet til miljøet rundt sønnen og krypto eksperten.

Indiserekken holder heller ikke, av det vi vet nå BØR den ikke holde. Da skremmer det meg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in