2020-07-31, 03:50
Medlem
longrens avatar
Intresse kom upp när jag blev reinkarnerade av en tidigare liv förra år genom att dricka upp en "vatten" vilket som jag tror innehöll neuroner från en död kropp. Märkbar skillnad på exakt före och efter drickande av "vatten", efter några timmar kan jag börja känna automatiska rörelser som om det vore någon annan styr min kropp tillsammans med mig.

Jag inte visste vad det var för något, åkte till sjukhus och gjorde några undersökning och de misstänkte att jag har schizofreni men jag förnekade då jag upplever inte att jag har några sjukdomar. Började läsa lite om schizofreni på 1177 och lite intressant data kom fram

Citat:
Att höra röster eller andra ljud är en form av hallucination som är vanlig vid schizofreni. En annan vanlig upplevelse är att vara utsatt för strålning eller något annat skadligt. Du kan också tänka att du har kontakt med döda personer, eller med en högre makt.
Vad om de har rätt? Jag testade att prata med "spöket" inne i mig, började med enkla och oskrivna språk, använde också bilder. Det uppstått ett resultat. Fick reda på att min kropp har flera än ett medvetande.

Sedan jag pratade med några vänner om det och ja, det var väldigt svårt att prata med människor som aldrig själv upplevt detta. För hur ska man kunna veta om man aldrig har själv sett beviset? En vän sa något om reinkarnation då "vatten" är den första saken jag kom på. Jag fortsatt med att prata med spöket inne i mig om dennes bakgrund, uppväxt och det svarade en del av min reinkarnationsfråga.

Alltså, jag har bevis på dess existens men upplever att metoden är svår att hittas, den ska vara enkel men jag letar efter en process med någon form av verifikation. Det pratas om olika ritualer men jag är inte intresserad av religiös perspektiv där saknar ett vetenskapligt bevis.
Citera
2020-07-31, 08:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av longren

Alltså, jag har bevis på dess existens men upplever att metoden är svår att hittas, den ska vara enkel men jag letar efter en process med någon form av verifikation. Det pratas om olika ritualer men jag är inte intresserad av religiös perspektiv där saknar ett vetenskapligt bevis.

Jag förstår inte riktigt vad du är ute efter, är de själavandring i levande tillstånd? Förstår du ens vad de innebär? Ganska allvarliga grejer att syssla med.
Citera
2020-07-31, 08:38
Medlem
longrens avatar
Ja men jag vet fortfarande inte hur de andra gjorde med "vatten", att drack upp den vid en tillfälle var allt jag vet.

När en person dör och vad behöver vi göra för att denne ska fortsätta leva efter döden i en annan kropp? Just nu jag läser olika böcker om detta, men hittills hittade jag inte vad jag sökte efter, bara mestadels ytliga information som säger inte mycket.
Citera
2020-07-31, 08:56
Bannlyst
Citat:
Ja men jag vet fortfarande inte hur de andra gjorde med "vatten", att drack upp den vid en tillfälle var allt jag vet.

När en person dör och vad behöver vi göra för att denne ska fortsätta leva efter döden i en annan kropp? Just nu jag läser olika böcker om detta, men hittills hittade jag inte vad jag sökte efter, bara mestadels ytliga information som säger inte mycket.

Nästa gång kan du väl citera inlägg, tack.

Jag vet inte riktigt vad du menar när du säger vatten, de är ju något man dricker hela tiden för att fortsätta hålla sig levande.

Är du inne på olika begravningsritualer eller är du inne på vad man ska göra i sitt liv för att själavandra efter döden?
Citera
2020-07-31, 10:51
Medlem
Det låter ju mera som om du snubblat över någon ide som du sedan fastnat vid. Rent spekulativt skulle det kunna vara ett tidigare liv minne.
Citera
2020-07-31, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elmacolife
Visst dessa tankar som ts har är udda och ovanliga för oss men jag tycker ändå att det är fel att döma någon för att hen tror på något ovanliga.

Näh, naturligtvis kan TS ha rätt. Och i så fall blir vi alla dagligen utsatta för påverkan genom "reinkarnation" av biljarder levande varelser, inklusive miljarder människor, från vilka det torde finnas (nu höftar jag här, men ni fattar!) triljarder vattenmolekyler av varendaste en i deras dödsögonblick i varje milliliter kranvatten!

Märkligt bara att de flesta av oss bryr oss så litet. Menmen, man vänjer sig väl, när man väl insett hur vanligt det är, och hur litet det finns att göra åt saken..!
Citera
2020-08-04, 22:21
Medlem
Abradolf-Linclers avatar
Citat:
Intresse kom upp när jag blev reinkarnerade av en tidigare liv förra år genom att dricka upp en "vatten" vilket som jag tror innehöll neuroner från en död kropp. Märkbar skillnad på exakt före och efter drickande av "vatten", efter några timmar kan jag börja känna automatiska rörelser som om det vore någon annan styr min kropp tillsammans med mig.

Jag inte visste vad det var för något, åkte till sjukhus och gjorde några undersökning och de misstänkte att jag har schizofreni men jag förnekade då jag upplever inte att jag har några sjukdomar. Började läsa lite om schizofreni på 1177 och lite intressant data kom fram

Vad om de har rätt? Jag testade att prata med "spöket" inne i mig, började med enkla och oskrivna språk, använde också bilder. Det uppstått ett resultat. Fick reda på att min kropp har flera än ett medvetande.

Sedan jag pratade med några vänner om det och ja, det var väldigt svårt att prata med människor som aldrig själv upplevt detta. För hur ska man kunna veta om man aldrig har själv sett beviset? En vän sa något om reinkarnation då "vatten" är den första saken jag kom på. Jag fortsatt med att prata med spöket inne i mig om dennes bakgrund, uppväxt och det svarade en del av min reinkarnationsfråga.

Jag har svaret på din fråga TS.
Det är allt fluorid som finns i "vattnet" du pratar om, du kanske har fått i dig lite för mycket av det på senaste tiden?
Citera
2020-08-08, 02:05
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Intresse kom upp när jag blev reinkarnerade av en tidigare liv förra år genom att dricka upp en "vatten" vilket som jag tror innehöll neuroner från en död kropp.

Du drack alltså vatten med hjärnsubstans i. Hade du nyss skjutit någon i huvudet och det stänkt ned i glaset du drack ur, eller hur föreställer du dig att hjärnsubstansen hamnade i ditt glas?
Citera
2020-09-25, 23:17
Medlem
longrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abradolf-Lincler
Jag har svaret på din fråga TS.
Det är allt fluorid som finns i "vattnet" du pratar om, du kanske har fått i dig lite för mycket av det på senaste tiden?

Möjligtvis då "vattnet" hade förgiftad smak, kände hallucination effekt när jag tog en pill vitamin och kunde känna det ända mina blodådror. Det smakade inte precis en tandkräm.

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Du drack alltså vatten med hjärnsubstans i. Hade du nyss skjutit någon i huvudet och det stänkt ned i glaset du drack ur, eller hur föreställer du dig att hjärnsubstansen hamnade i ditt glas?

Att dricka "vattnet" var allt jag vet. Jag är nästan säker på att det finns många doktorer experimenterar med lik i syfte att besvara reinkarnationsfrågor.
Citera
2020-09-25, 23:44
Medlem
Abradolf-Linclers avatar
Citat:
Möjligtvis då "vattnet" hade förgiftad smak, kände hallucination effekt när jag tog en pill vitamin och kunde känna det ända mina blodådror. Det smakade inte precis en tandkräm.

Att dricka "vattnet" var allt jag vet. Jag är nästan säker på att det finns många doktorer experimenterar med lik i syfte att besvara reinkarnationsfrågor.
Där har vi det, hur känner du dig nu då?
Har du druckit något mer av detta "vatten"?
Citera
2020-09-26, 17:52
Medlem
longrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abradolf-Lincler
Där har vi det, hur känner du dig nu då?
Har du druckit något mer av detta "vatten"?

I dagsläget jag kan leva ett normalt liv precis som alla andra. Skillnaden är att jag lever tillsammans med en annan från tidigare liv i en samma kropp.

Nej, jag har bara druckit "vatten" en gång i mitt liv. Skulle vilja veta hur de andra gjorde innan den hamnade till mig. Människorna som sysslar med sånt vet bättre än mig.
Citera
2020-10-27, 01:00
Medlem
longrens avatar
Känns som 98% av källor påstår att medvetet ligger i en hjärna, om man vet exakt vilka organdelar av hjärnan som är självaste medvetet, sedan metoden ska vara enkelt, ta ut vätska/extraherade organ från den och sen kanske lägga in något kemikalier som är effektiv att slå ihop till en ny hjärna.. Sen ja, låta någon dricka upp den. En hypotes på metoden av reinkarnation. Vågar inte säga att jag har rätt då det är bara en gissning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in