2020-07-30, 20:32
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorkaOdalman
Kan någon ta en printscreen på inlägget som A*geli*e kommenterade på Facebook och posta i tråden? Gärna på allt som hon har skrivit.

Jag skrev redan från Facebook i det här inlägget;

(FB) Jönköping - 25 åring Kvinna häktad - grov våldtäkt mot barn, november 2019

Läs bland de sista kommentarerna
Senast redigerad av Attityd 2020-07-30 kl. 20:54.
Citera
2020-07-30, 20:33
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Javet att det va stängda dörrar, vet oxå att filmerna spelades upp. Min fråga var vilka som satt med i salen och såg dem? Förutom dem givna.

Advokat, åklagare, de åtalade samt tingsrättens personal.
Barnens biträde. Inga åhörare får närvara om dörrarna är stängda.
Citera
Medlem
grapoluponapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avengersson
Om du bara visste hur många som har en "mapp" med lite porr på i helt vanliga svenska familjer. Ganska många faktiskt, kanske inte just står "porr" på den mappen men rätt många har både bilder och filmer. Svensken är inte mindre intresserad av porr än andra

Här handlar det ju inte om ”lite porr”.
Citera
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avengersson
När C och C kommer ut ska ni se att de flyttar till en fint hus i detta område, om ingen "plocka" dom innan förstås...

I de fördömdas by bor nästan bara sexbrottslingar
https://www.expressen.se/geo/anne-sofie-naslund/i-de-fordomdas-by-bor-nastan-bara-sexbrottslingar/
https://www.dailymail.co.uk/femail/article-5276339/Inside-isolated-community-dubbed-Miracle-Village.html

Att de skulle få inresetillstånd till USA är nog helt uteslutet, än mindre tillstånd att stanna varaktigt i landet.
Citera
2020-07-30, 20:36
Medlem
LenaPauls avatar
Hon är rätt snygg det får man säga vad kommer hända nu ska hon sitta 10 år tror ni?
Citera
2020-07-30, 20:39
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Hon är rätt snygg det får man säga vad kommer hända nu ska hon sitta 10 år tror ni?

Enbart om hovrätten höjer straffet till 15 år vilket knappast är troligt. Hon kommer förmodligen sitta sina 2/3 av ett 10 årigt straff (häktning inkluderad).
Citera
2020-07-30, 20:40
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinsmedel
Orkar inte printscreena och ladda upp, har kopierat ett axplock av hennes oerhört extrema åsiktsflöde.

"för att det är han inte men alltså som jag har sagt innan när sanigen kommer fram så kommer ni få se men kommer inte skriva mer för går inte att prata med människor som är manipulerad att tror på löngner så hejdå"

"för att de Bode inte i hop och han hade lämnat henne plus att hon har inte skicka några filmer men hon har lagt in bilder på en dator och lagt den hos honom. Du blir med Sumatra och mer efterbliven man kan fan tro du är kär i mig"

"men snälla människa skaffa dig Ett jävla liv 🖕🖕🖕🖕🖕🖕🖕 kommer inte säga mer en att han är oskyldig så snälla människa skaffa dig en värdighet"

"nepp är inte det minsta kåt i honom men jag vet att rätten har mörkat och undan hållit bevis. Men du verkar var låt på uppmärksamheten"

"han har inte alls hållit på sen 2011 men hon har hållt på sen innan de blev tillsammans"

"finns också bevis som vissar att han inte har gjort det men eftersom han är kille är han redan dömd i allas ögon utan att ta reda på fakta. Kan ta som exempel en tjej var på fest hon har kille men tog hem en annan kille de hade sex och hon ongtade sig dagen efter och anmälde honom för våldtäkt han åkte ditt. Men ett år senare så kommer det fram nya bevis som rätten och polisen har undanhåller. Han släpps fri och hon åker ditt plus att polisen och rätten får en tillsägelse på att de har undanhållit bevis. Så jo polisen och rätten kan undanhålla bevis"

"det är han visste det du vet inte det som vi vet så det spelar ingen roll vad någon säger"
"jo faktiskt så gör dom det plus att det inte är hans dator. Jag kommer alltid att skydda honom för att jag vet att han inte har gjort det"

"för att de har manipulerat bevis så sorry men ni har fel"

Citat av Angeli*e Arla*dsson *n.

Där var det inte många hästar hemma. Nu skulle jag aldrig kommentera på FB men man vill ju.
Hur fan förklarar hon att han har barnporr sen 2011.
Man kan nästan utgå från att tänkt hon och hans bror som hon är tillsammans med så här tänker nog morsan hans att han är oskyldig också.
De anser endast Carita är den hemska.
Jag anser han är manipulativ sjuk människa och hon var för svagbegåvad och gör allt för att bli omtyckt tom offrar sina barn. Båda två är lika sjuka. Ingen är mindre gärningsman än den andre här.
Citera
2020-07-30, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hihohahe
Är det någon som kommer in på FUP;en? För mig går det inte..
Jag har lagt den på uppladdning åt dig, men den står och tuggar sen 25 minuter och det verkar inte funka. Det är inte en speciellt stor fil heller. Nå. Får återkomma om det lyckas.
Citera
2020-07-30, 20:53
Medlem
Attityds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grapoluponape
Sökte i tråden men hittade inget. Ber om ursäkt om det avhandlats. Men är sättet allt det här uppdagades på helt solklart? C och T var ytligt bekanta med GM. Hon åker och handlar (och lämnar sina barn med två ytligt bekanta män?) och då kollar en mannen, C, prestandan... i en bildmapp och hittar en ”film med ett konstigt namn”.

GM:s dator är en liten sketen laptop som i begagnat skick kanske kostar 1500 spänn? Kollar man verkligen prestandan på en sån? Och hur kan hon lämna en barnporrfylld dator olåst?

Och sen poserar både C och T med namn och bild i Aftonbladets artikel och verkar inte speciellt chockade. Sen övertalar de henne att åka och köpa chips när hon står och lagar mat? Varför tyckte hon att det var ett rimligt krav? Varför bad hon dem inte att åka och köpa sina chips själva?

Jag kan ha fel, men något med magkänslan här är... det känns konstigt.

Det hade gemensamma vänner och var bjudna alla på middag till CL.
Det fattades några ingredienser till middagen,så CL och en kompis åkte och handlade dessa. Medan de handlade väntade de andra kvar hos CL.
När de satt i köket såg killen som ville köpa datorn att datorn låg i köket. Han och polaren tänkte att dom kan kolla den medan dom väntar. Då såg de en mapp som var döpt till "porr".
De blev nyfikna och klickade på första filmklippet.
De var illa till mods med höll masken under middagen,sedan åkte de direkt till ena killens mamma. De kunde inte vara kvar sa de.
För att komma åt datorn måste de lura iväg CL,så de sms,ade med tjejkompisen som hade handlat med CL. Hon var kvar.
De hittade på att de skulle kolla film tillsammans.
Hon skulle fråga CL om hon kunde köpa chips för killarna är på väg tillbaka och tycker att vi ska kolla film.
CL nappade på betet,och åkte iväg
Tjejkompisen satte datorn ut på trappan,och killarna hämtade den snabbt
De åkte först till ena killens mamma med datorn,sedan förde en tjejkompis in den till polisen

Tycker inget är konstigt. Eloge till dem som tog datorn och gav bevisen till polisen
Citera
2020-07-30, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Den finns på sida 91.
(FB) Jönköping - 25 åring Kvinna häktad - grov våldtäkt mot barn, november 2019

Var försiktig innan du klickar på länken, för den är mycket mer beskrivande än vad man kan tänka sig.
Du kommer bli arg som fasen, det är lättare för ditt psyke att läsa här i Flashback.

Men herre gud vem
Fan gör så lägger upp ett fup o så kommer man till någon jävla länk som går till nån äcklig jävla sida lägg av säger jag bara era idioter äckel. Och till dessa två äcklar hoppas dem
Kastreras för fan äckel jävlar hoppas gud straffar dem för allt dem gjort mot dessa stackars barn.
Citera
2020-07-30, 20:58
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul

Risken finns att det blir repressalier på kvinnofängelset. vem minns inte Natalia Pshenkina som drog en tallrik i ansiktet på Niina Äikiäs misstänker att Carita står lågt i kurs.

https://www.expressen.se/nyheter/bobbys-mamma-slagen-blodig/
Citera
2020-07-30, 20:59
Medlem
Nån som vet hur barnen mår?
Klart att de är påverkade av det som hänt dom. Men vem har hand om dom Nu? Pappan?
Socialen? Släkt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in