2020-07-29, 23:05
Medlem
Alla hatare som skriker ut massa glåpord, ni är fan tragiska, vad fan har ni ens åstadkommit i era karriärer?
Håll bara käft och smaka på den Zalte som är 38år, och genomgått jobbiga skador på ålderns höst.
Hade velat se er markera honom, vem i ens italienska ligan tar han i nick dueller?
Så snälla håll bara käft och njut sålänge gubben spelar.
Citera
2020-07-29, 23:06
Medlem
Villianlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
så bra som Ibra varit de senaste matcherna matchar absolut då när han var som bäst.

Det räcker att käre Ibra kommer upp i 80% av sin kapacitet från när han var som bäst för att vara en klasspelare i Serie A, och det när han snart är 39. Sen ska han ha pluspoäng för att han retar gallfeber på så många. Kung.
Citera
2020-07-29, 23:16
Medlem
Ibra fick 8 i betyg av l Gazzetta...
Citera
2020-07-30, 00:46
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av selvovic
Svårt med CL. Aguero har inte heller några riktigt stora ögonblick. Eller Van Persie. Eller Totti. Knappt ens Henry, vars största match kanske var första rundan -06 mot ett Real i kraftigt behov av förnyelse, vilket också skedde nån säsong efteråt. Han spelade biroll i CL-vinsten 09. Nämnda spelare är med rätta legendarer och hade utan problem tagit plats som Sveriges bästa spelare genom tiderna. Gäller att ha både rätt lag och peakad form för att prestera i CL-slutspelet. Absolut inte vardagsmat för fler än typ Messi/Ronaldo. Zlatan är top 15 i slutspelsskytteligan bland forwards någonsin, typ hela top 50 hade varit Sveriges överlägset bästa spelare, säger en del om hur svårt CL är.
Skillnaden är att alla de förutom Aguero har dominerat viktiga matcher eller turneringar med landslaget. Zlatan har underpresterat både i cl och landslaget.
Citera
2020-07-30, 01:44
Medlem
Durcherrss avatar
Kom även att tänka på hur usel Zlatte var mot ett relativt avdankat Man City i CL-kvartsfinalen 2016. PSG kunde inte ha fått en bättre möjlighet till final-avancemang under Zlatan-eran sett till både motstånd och tidpunkt. Men, som vanligt, så bajsade IbraZZ på sig och svek laget och fansen.

Det är tveksamt om Zlatan ens skulle platsa på en lista bland de 100 bästa anfallarna under 2000-talet. Bara spelare som Villa, Eto'o, Henry, Van Nistelrooy, Fernando Torres, Drogba, etc, har både vunnit fler prestige-mäktiga titlar och presterat bättre.

Det mest pinsamma var ändå när han ansåg att vinsten mot ett redan avancemangklart Frankrike i EM 2012 var en större bedrift än VM-bronset 94.

Hela Zlattes karriär har byggt på att maskera en nervös osäkerhet och oförmåga att prestera i matcherna när det verkligen gäller genom att vara en mobbare (mot svagare "offer"), våldsam och inbilla sig (likt en mytoman) om sin egen storhet genom att använda sin försänkta käft.
Citera
2020-07-30, 01:54
Medlem
Villianlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Skillnaden är att alla de förutom Aguero har dominerat viktiga matcher eller turneringar med landslaget. Zlatan har underpresterat både i cl och landslaget.

Men dessa spelare har också haft betydligt bättre medspelare i sina respektive landslag än Zlatan. Tror du Henry, Totti, Van Persie eller någon annan spelare för den delen hade gjort underverk med medspelare som Toivonen, Allbäck, Elmander, Berg och Taco för att nämna några av våra fruktade internationella storstjärnor. Sen kan man tycka vad man vill om hur Zlatan presterat i landslaget, men han är ändå Sveriges främste målskytt genom tiderna. Så att säga att han underpresterat i landslaget är aningen magstarkt. Har svårt att se så många andra spelare briljera och göra det mycket bättre i det svenska landslaget än Zlatan.
Senast redigerad av Villianlol 2020-07-30 kl. 02:46.
Citera
2020-07-30, 08:55
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Nu handlar iofs inte tråden om Brolin, även om han kanske hade kunnat utmana Zlatan om förstaplatsen på svensk fotbolls bästalistor. Men hans skada var verkligen en tragedi, i den mening en idrottares öde kan vara det. För honom personligen, för svensk fotboll, för Parma och för alla oss som var med då och som hade upplevt Brolin och sett storheten i honom, en storhet som precis som du säger ännu inte var uppfylld. Det känns verkligen i hjärtat att tänka tillbaka, och det var med en rejäl dos vemod jag såg VM-matcherna från 1994 i repris med vetskapen om vad som skulle hända bara några månader senare.

Ja, riktigt tragiskt. Brolin var genial. Kombinationen av blick för spelet, hjärta, explosivitet, finess, uppoffring, lekfullhet.

Det här målet borta mot Napoli, som han driver fram från eget straffområde, sammanfattar honom bra: https://youtu.be/k7GePxRP3BE?t=146

Där har du viljan, blicken för spelet, samspelet med lagkamrater, finessen, snabbheten, styrkan, tekniken, avslutet.

Och för tråden finns det en relevans i att jämföra Brolin med Ibrabimbobitch.

Tomas gjorde sina lagkamrater bättre, och han var bäst när det gällde.

Zopan trycker ner sin omgivning, förhäver sig själv, han är en skitsnackare som "bajzar på sig" när det gäller som mest.

Citat:
Ursprungligen postat av Baast

1. Personangrepp undanbedes. De sänker dessvärre bara din trovärdighet. Om du vill framstå som läsbar föreslår jag att du slutar lajva von oben (du och Zlatan tycks förvånansvärt lika på den punkten).

2. Din argumentation är överbelamrad med hyperboler. Att han "misslyckades totalt" i United stämmer tex inte öht. Eller menar du då han som 35-åring kom tillbaka från sin svåra skada och inte öste in mål från scratch?

3. Du lider av en närmast patologisk 90-talsbias. Konkurrensen är betydligt hårdare nu än den var på den tid Blåvitt kunde spela jämnt med det ena storlaget efter det andra.

4. Landslagets väg till bronset -94 var, när man ser det i backspegeln, inte så jävla imponerande som du vill låta påskina.

Bättre lycka nästa gång.

PS. Jag ska bemöta ditt tidigare inlägg mer grundligt så snart jag har åtkomst till en dator.

1. Säger killen som kallar Brolin för något så fantasilöst och plumpt som "Böglin". Om det är någon som fått utså oförskyllt mycket mobbning är det Tomas. Att däremot raljera lite med en mobbare, narcissist och skitsnackare som Ibrabimbobitch, och hans patetiska fanboyzzzz, är en annan sak.

2. Pinsamt självmål från din sida. Det är inte läsbarheten det är fel på, det är din bristande läsförståelse som ställer till det för dig. Läs stycket igen, och försök ta in ordalydelserna, jag har hjälpt dig lite på traven: "Misslyckats totalt med att göra comeback i ett dassigt United."

3/4. Du klargör ännu en gång att du inte vet vad du talar om.

Det blir knappast någon nästa gång.

Du har tydligt åskådliggjort att det inte är lönt att ödsla ord på dig.

PS. Bespara oss det.
Citera
2020-07-30, 09:30
Medlem
TrolleriKontos avatar
Zzzznacka om monumental insats från Ibrabimbobitch mot regerande mästarna Sampdoria! Han gjorde ju zzzzlarvzylta av Vierchowod och Pagliuca. Motståndaranfallarna Vialli och Mancini framstod som juniorer i jämförelse! Ännu en gång kliver Zopan Ibrabimbobitch fram och visar att han är de STORA matchernas man!

Eller nej, just ja… Det var ju inte det Sampdoria-laget han mötte, utan bottenlaget Samp som inte hade något att spela för, eftersom de redan säkrat kontraktet med några poäng, och vars trupp härjats hårt av coronaviruset under våren, och det var inte backgiganten Pietro Vierchowod i motståndarnas mittlås, utan djurgårdaren Omar Colley, som håller ungefär allsvensk klass. Ärligt talat, vad fan håller Colley på med vid första målet, inte en tillstymmelse till markeringsspel. Och på det tredje går han bort sig helt när han ska upp och stötbryta vid mittlinjen.

Allt som allt: prefekta förutsättningar för att Ibrabimbobitch ska "glänzzzza" lite, och få ännu mer hybris.

Om han vore smart skulle Zopan lägga av nu, och låta denna sejour med några mål i ett coronazzzzegt Serie A blir det sista han gör på en fotbollsplan. Några skulle säkert låta sig luras av det uppsminkade liket.

Men smart, det har ju Zopan aldrig varit.

Det ska bli underhållande nästa säsong, när Ibrabimbobitch ska backa upp det här uttalandet.

Citat:
– Jag är president, spelare och tränare! Det enda negativa är att jag bara får betalt för att vara spelare. Om jag hade varit här från början av säsongen hade vi vunnit scudetton.

https://www.fotbollskanalen.se/italien/ibrahimovics-kryptiska-besked-om-framtiden-vet-inte-om-supportrarna-sett-mig-l/

Det blir alltså inte tio raka scudetti för Juventus.

Det ska Ibrabimbobitch se till

Det finns ingenting i Ibrabimbobitchs förflutna som talar för att sejouren i Milan kommer sluta på ett värdigt sätt. Men hey, han kanske har mognat... hahahaha. Nej, tror snarare att vi kommer få bevittna den mest patetiska 40-årskrisen i mannaminne.

Och Europa League-platsen kan ställa till det för Milan. Om de inte gör en riktigt bra mercato, har de knappast trupp för både ligaspel och europaspel. Zopan kommer definitivt inte hålla för sådan matchning, samtidigt som han ego kommer vägra någon rotation. Skulle inte förvåna mig om det blir haveri både i ligan och i Europa. Poli får sparken innan jul. Zopan skämmer ut sig, det blir en orgie i pinsamheter och ofrivillig humor från hans sida, innan "Lejonet" vrålar vaffanculo till allt och alla, och linkar till Zödermalm för att avsluta karriären med att karatesparka Bojanic i kalaskulan på träning och ge Babbe Khalili onda ögat när han tar ett dåligt skott i bra läge på konstgräset hemma mot Häcken, istället för att passa en stillastående Zopan Ibrabimbobitch, som står mycket sämre placerad.
Citera
2020-07-30, 09:42
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baast
Precis. Han är varken "back to his best" eller dålig, utan just nu en fullt kapabel fotbollsspelare.

Men om du håller med mig om att Brille86 överdrev så förstår jag inte varför du började lipa.
Citera
2020-07-30, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Ja, riktigt tragiskt. Brolin var genial. Kombinationen av blick för spelet, hjärta, explosivitet, finess, uppoffring, lekfullhet.

Det här målet borta mot Napoli, som han driver fram från eget straffområde, sammanfattar honom bra: https://youtu.be/k7GePxRP3BE?t=146

Där har du viljan, blicken för spelet, samspelet med lagkamrater, finessen, snabbheten, styrkan, tekniken, avslutet.

Och för tråden finns det en relevans i att jämföra Brolin med Ibrabimbobitch.

Tomas gjorde sina lagkamrater bättre, och han var bäst när det gällde.

Zopan trycker ner sin omgivning, förhäver sig själv, han är en skitsnackare som "bajzar på sig" när det gäller som mest.

1. Säger killen som kallar Brolin för något så fantasilöst och plumpt som "Böglin". Om det är någon som fått utså oförskyllt mycket mobbning är det Tomas. Att däremot raljera lite med en mobbare, narcissist och skitsnackare som Ibrabimbobitch, och hans patetiska fanboyzzzz, är en annan sak.

2. Pinsamt självmål från din sida. Det är inte läsbarheten det är fel på, det är din bristande läsförståelse som ställer till det för dig. Läs stycket igen, och försök ta in ordalydelserna, jag har hjälpt dig lite på traven: "Misslyckats totalt med att göra comeback i ett dassigt United."

3/4. Du klargör ännu en gång att du inte vet vad du talar om.

Det blir knappast någon nästa gång.

Du har tydligt åskådliggjort att det inte är lönt att ödsla ord på dig.

PS. Bespara oss det.

1. Jag drev med ditt sätt genom att utmåla Brolin som en vek, misslyckad fjolla. Din ironiradar tycks, något märkligt, ur funktion. Brolin var knappast en Maradona för Parma, f.ö., utan en periodvis viktig kugge på mittfältet, och en periodvis mindre viktig kugge på mittfältet. Efter skadan kan han enligt din jargong beskrivas som en lat och gnällig diva som knappt orkade ta sig till motståndarnas planhalva och avslutade karriären med ett gäng inavlade bönder i Hudiksvall. Se, jag kan också skriva som en tonåring med trotssyndrom!

2. Haha, helt underbart. Du väljer alltså att ignorera säsongen då han gjorde en helt reko insats för att fokusera på tiden efter hans skada? Och Brolin bör dömas efter sejouren i Leeds, eller vad då? Om det är någon här som slår krokben på sig själv så är det du - gång efter gång. Mina kondoleanser.

3. Okej, så fotbollen är likadan nu som 1994? Den har inte utvecklats ett dugg?

Du får försöka komma med något substantiellt och icke självmotsägande framöver, för det här är närmast parodiskt.
Citera
2020-07-30, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
I hälften av de senaste 6 matcherna har narcissisten inte gjort några poäng alls och lagen han gjort poäng mot under dessa 6 matcher har uteslutande varit mediokra motståndare. Mot de enda någorlunda högkvalitativa motståndarna (Atalanta och Napoli) som AC Milan mött under dessa matcher så har narcissisten kammat noll. Med andra ord så tycker jag nog inte att du ska ta i så att du skiter på dig.

Jag menade de absolut senaste matcherna. På de sista fyra matcherna har han gjort fyra spelmål och två assist, med ett snittbetyg på över 7.

Om du hade haft lite koll så hade du vetat att jag knappast tillhör de som normalt hyllar Zlatan. Men rätt ska vara rätt, och gudarna ska veta att det finns massor som man kan kritisera honom för utan att vrida på fakta.
Citera
2020-07-30, 19:39
Medlem
Generalanderssons avatar
Finns det ngn annan toppspelare som har spelat tills de var nästan 40, och hållit ganska hög nivå på slutet av karriären som det Z nu gör? Enda jag kan tänka på är Maldini, men han var lite rostig mot slutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in