Att skydda barn ligger normalt i kvinnans natur så det kommer inte att vara som ett fik med vänner. Inte heller har kvinnor egna avdelningar för sexförbrytare så hennes 10a kommer att kännas som 30 och mestadels isolerad pga säkerhetsskäl.
Fast kvinnorna som sitter på Hinseberg är inga vanliga kvinnor. Har en gammal kompis som jobbat där och de är, enligt honom, de ondskefullaste du kan tänka. Inte alla då förstås, men nog finns det av samma kaliber som Carita...
Precis. Läs det inlägget jag svarade på innan ditt, där det förklaras (såklart) att det var egentligen inte kvinnans vilja alls utan hon gjorde det för sina stora kärlek.
Sluta förklara avskyvärda handlingar med "kärlek". Annars tycker jag att vi omyndighetsförklarar kvinnor, kan man inte hålla sig ifrån att utsätta sina egna barn för övergrepp så undrar jag vad mer den människan är kapabel till.
Jo det är viktigt att det ändras. Synsättet att kvinnor gör inte det här. Svårare att upptäcka eftersom denna inbillning får fortsätta. Annars blir det bara som så att kvinnor de är inte kapabla att ens gör grymheter utifrån egen fri vilja.
Försvaret är om kärlek är ju sant värdelös när kärleken till barnen väger ton mer.
Citat:
– För ett par år sedan såg vi kvinnliga förövare någon gång i månaden, någon gång i veckan på sin höjd. Nu ser vi det varje dag, säger Thomas Andersson, rådgivare på Ecpat.
CA har väl tre biologiska barn? Undrar om de har varit utsatta också? Ingenting som har framgått under denna rättegång? De lär ju fundera varför pappa är borta. Vedervärdiga monster.