2020-07-30, 14:10
Medlem
Om det är +9 så var min känsla idag mycket rätt. Jag skrev för en 20 minuter sedan om en rapportering som skulle bli mellan 7---11 nya döda i corona.

I morgon förväntar jag mig en lite högre siffra, tyvärr, det kommer att ligga mellan 11--14 nya avlidna.

Nu skall jag också följa huruvida gapet blir oförändrat eller om det börjar öka. Det finns risk för fortsatt semester-rapportering och att gapet ökar på nytt.
Citera
2020-07-30, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
Mycket spännande nu ifall Danmark i eftermiddag kommer att meddela att ALLA svenskar får resa in

...eller om man fortsätter att spärra undan västgötarna.

+91 fall i Danmark idag. Lyfter det igen, Danmark är på väg utför.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
Jobbat hemma sen Mars och har inga som helst problem med det.

* Slipper pendla 2h om dagen
* Betydligt friare, känner jag för och slappa på eftermiddagen eller spela lite kan jag jobba lite på kvällen ist.
* Kan koda näck eller i morgonrock om jag så önskar, och värma fisk i micron utan att någon får utbrott
* Kan lyssna på hur hög musik jag vill eller kolla på Netflix samtidigt om jag så önskar.
* Slipper va social med allt och alla.
* Kan koncentrera mig bättre eftersom inga extroverter som för massa väsen och ska prata om deras helg eller skratta högt åt allt finns i närheten.

Jag kan lätt fortsätta med detta året ut....

Jag gillade allt det du beskriver! Men för mig föll hemarbetet på två punkter. Dels att jag bor i en ganska liten lägenhet. Hade jag bott i ett stort hus hade jag älskat hemarbete. OCH att min brud också jobbat hemma under hela tiden och vi har gått på varandra. Detta problem skulle också underlättats om vi bodde större.
Citera
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
Mycket spännande nu ifall Danmark i eftermiddag kommer att meddela att ALLA svenskar får resa in

...eller om man fortsätter att spärra undan västgötarna.

Det som talar emot det är att VG stod för ca 30% av de rapporterade nya fallen idag.
Citera
2020-07-30, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Sverige har då till och med igår redovisat 5730 avlidna och vi noterade att i de nya avlidna 28 ingick en kraftig klumpredovisning. Inte bra, men nu börjar man komma ifatt platz.se.

Danmark, Norge och Finland har tillsammans redovisat 1201 avlidna och det innebär att det har dött 4,77 gånger fler människor i corona i Sverige än i dessa länder. Skrämmande dåligt skött av Sverige men vi får vara glada trots allt att det börjar ljusna nu, äntligen.

Min känsla är att man idag rapporterar 7-11 nya döda i corona
Du hade helt rätt.
Citera
2020-07-30, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag gillade allt det du beskriver! Men för mig föll hemarbetet på två punkter. Dels att jag bor i en ganska liten lägenhet. Hade jag bott i ett stort hus hade jag älskat hemarbete. OCH att min brud också jobbat hemma under hela tiden och vi har gått på varandra. Detta problem skulle också underlättats om vi bodde större.

AHH, då förstår jag. Jag bor i ett ganska rejält hus samt att frun jobbar inte hemma så har hela huset för mig själv haha
Citera
2020-07-30, 14:14
Avslutad
Det är fortfarande Västra Götaland som sabbar för resten av landet vad gäller smittosiffror.

Paradoxalt nog sabbar de t ex färjetrafiken på Östersjön.
Senast redigerad av PresidentBahama 2020-07-30 kl. 14:16.
Citera
2020-07-30, 14:17
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
AHH, då förstår jag. Jag bor i ett ganska rejält hus samt att frun jobbar inte hemma så har hela huset för mig själv haha

Jävla lyllo! Testa att knega hemma några månader MED flickvän i en sketen tvåa. Efter ett tag böjar man ta joggingturer enbart för att behålla lite av sin psykiska hälsa...
Citera
2020-07-30, 14:18
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Bara gamla dödsfall idag också. Det "färskaste" från 23 juli.
Antal nya fall hade gärna fått vara lite lägre. Platå där?
Tittade snabbt och veckovis ser det ut som vi just nu ligger under förra veckans nivå av nya fall - om ingen oförutsett inträffar imorgon.
Citera
2020-07-30, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Om du hade slutat se konspirationer i varje vrå hade även du förstått den, för en 4-åring, mycket enkla logiken.
Vad är målet med strategin?
Förutom att plana ut kurvan.
Vi har kommit så långt så vi bör kunna ha med flera delar att fokusera på i strategin.
Innebär uttalandet idag att fabriksgolv ska vara stängda och permittingar fortgå ända till nyår?
Det är en lång tid och det ser ut som övriga länder i Europa istället försöker starta upp igen.
Citera
2020-07-30, 14:19
Medlem
GaretheGOLFERbales avatar
Oron ökar för utvecklingen i Frankrike, Spanien och Tyskland.

Bra att svenskar tar ansvar och reser runt i Europa under semestern så att vi får hem nya varianter av viruset.

Europe still hasn't won its battle against Covid-19, says Italy's Health Minister
Citat:
Italy’s Health Minister warned on Thursday that Europe’s battle against coronavirus has not been won as the continent braces for a possible second wave with infection rates rising in several countries.
In a statement, Roberto Speranza said he was concerned by the “latest signals from France, Spain and Germany that still tell us the battle has not been won, not even in Europe,” adding that Italians need to act with “strength of prudence.”

källa cnn
Citera
2020-07-30, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Folk slutade kalla detta "vanlig influensa" långt innan Flashback slutade yla om 80 000 döda svenskar i maj.
Precis! det som vissa klarsynta dock påpekat här i tråden är att det inte är någon gigantisk skillnad i IFR för covid vs säsongsinfluensan (åtminstonde inte lite tuffare influensaår). Så där finns vissa likheter, kanske en faktor 2-3 skiljer IFR, till covids nackdel... Sedan finns även likheter avseende vilka som riskerar att dö av corona samt säsongsinfluensan (även vinterkräksjukan). Dvs äldre samt till viss del övriga riskgrupper. För övriga är risken att dö i corona i princip försumbar jmf med andra vardagliga risker.
Senast redigerad av jerka11 2020-07-30 kl. 14:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in