Citat:
Artikeln i Ekuriren är tyvärr låst nu (https://ekuriren.se/bli-prenumerant/artikel/7jnop88r), jag fick ett par skärmdumpar, kort sammanfattat har de häktat ägarinnan misstänkt för koppleri, de har sett "misstänkta transaktioner", dvs först massagepengen 250-400 kr till företagets Swish, sedan ytterligare Swish på 500-2000 kr till ägarinnans privata konto. De har 85 misstänkta sexköp mellan januari 2019 och juni 2020. Vad som gör denna intressant är att man går tillbaka i tiden (precis som du säger hänger det ju på tråden till preskriberat, möjligen kanske man håller det öppet eftersom det är en pågående utredning?), man misstänker sexköp från 1 januari 2018, så de ska göra analyser på swish, kortbetalningar och telefon (sms kan jag tänka mig). Polisens kommentar var att "det finns nog många oroliga själar därute som får en överraskning när vi hör av oss", man kan nästan höra hånskrattet mellan raderna. Vad är man ute efter då?
Så långt i efterskott finns väl inga övriga spår, så det är väl enbart skattedelen som möjligen kan ge trubbel för salongen.
Sexköp som brott, preskriberas väl efter två år, så där är man på gränsen.
Dessutom finns troligen inga vittnen att få fram. Dels är ju cirkulationen på tjejerna enorm och hur ska man veta vem som masserade dig en tisdag eftermiddag för två år sen?
kunden blånekar såklart! :-)
Men, swisha är fortfarande inte så smart
Så långt i efterskott finns väl inga övriga spår, så det är väl enbart skattedelen som möjligen kan ge trubbel för salongen.
Sexköp som brott, preskriberas väl efter två år, så där är man på gränsen.
Dessutom finns troligen inga vittnen att få fram. Dels är ju cirkulationen på tjejerna enorm och hur ska man veta vem som masserade dig en tisdag eftermiddag för två år sen?
kunden blånekar såklart! :-)
Men, swisha är fortfarande inte så smart

Intressant är också att polisen inte misstänker tvång eller människohandel. Tjejerna har jobbat där, antingen under en kortare eller längre tid och sålt sexuella tjänster "på frivillig väg" (polisens ord!) så deras mål är att sätta dit ägaren för koppleri, men hon hävdar att hon inte vetat om vad som föregått i rummen. Det är ju förstås svårt att bevisa vad hon vetat och inte vetat. Polisen hoppas väl på något avslöjande sms eller en kund som skiter på sig och berättar allt när de ringer.
To be continued, som man säger. Knulla lugnt, därute!