2020-07-27, 12:28
Medlem
Fidelio69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Vad är man ute efter då?
Så långt i efterskott finns väl inga övriga spår, så det är väl enbart skattedelen som möjligen kan ge trubbel för salongen.

Sexköp som brott, preskriberas väl efter två år, så där är man på gränsen.
Dessutom finns troligen inga vittnen att få fram. Dels är ju cirkulationen på tjejerna enorm och hur ska man veta vem som masserade dig en tisdag eftermiddag för två år sen?
kunden blånekar såklart! :-)

Men, swisha är fortfarande inte så smart
Artikeln i Ekuriren är tyvärr låst nu (https://ekuriren.se/bli-prenumerant/artikel/7jnop88r), jag fick ett par skärmdumpar, kort sammanfattat har de häktat ägarinnan misstänkt för koppleri, de har sett "misstänkta transaktioner", dvs först massagepengen 250-400 kr till företagets Swish, sedan ytterligare Swish på 500-2000 kr till ägarinnans privata konto. De har 85 misstänkta sexköp mellan januari 2019 och juni 2020. Vad som gör denna intressant är att man går tillbaka i tiden (precis som du säger hänger det ju på tråden till preskriberat, möjligen kanske man håller det öppet eftersom det är en pågående utredning?), man misstänker sexköp från 1 januari 2018, så de ska göra analyser på swish, kortbetalningar och telefon (sms kan jag tänka mig). Polisens kommentar var att "det finns nog många oroliga själar därute som får en överraskning när vi hör av oss", man kan nästan höra hånskrattet mellan raderna.

Intressant är också att polisen inte misstänker tvång eller människohandel. Tjejerna har jobbat där, antingen under en kortare eller längre tid och sålt sexuella tjänster "på frivillig väg" (polisens ord!) så deras mål är att sätta dit ägaren för koppleri, men hon hävdar att hon inte vetat om vad som föregått i rummen. Det är ju förstås svårt att bevisa vad hon vetat och inte vetat. Polisen hoppas väl på något avslöjande sms eller en kund som skiter på sig och berättar allt när de ringer.

To be continued, som man säger. Knulla lugnt, därute!
Citera
2020-07-27, 12:37
Medlem
kurrespratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fidelio69
De flesta accepterar 1000 om du säger att du inte har mer och saknar Swish (bara idioter swishar tjejerna för extratjänster - snacka om att lämna digitala fotspår - se fallet i Eskilstuna där polisen ska följa upp alla swish som skett sedan 2018 till de som jobbat i en salong).

När tjejen fattar att hon får välja på 1000 kr eller inget så tar hon så klart pengarna. Håller med föregående talare att skambuden försvunnit, möjligen försöker de sig på ett skambud om de känner att kunden är nybörjare. Man ska aldrig säga att det är första gången till tjejerna, den borde sitta i ryggraden precis som att man tar av kallingarna, får stånd osv.

Jag håller med om att skambud blivit färre men de vill ofta ändå ha mer än 1000 och när de inte får mer blir engagemanget i service sämre. Kanske bara jag som är krävande men jag saknar gnistan.
Citera
2020-07-27, 20:34
Medlem
Sebulba66s avatar
Citat:
De flesta accepterar 1000 om du säger att du inte har mer och saknar Swish (bara idioter swishar tjejerna för extratjänster - snacka om att lämna digitala fotspår - se fallet i Eskilstuna där polisen ska följa upp alla swish som skett sedan 2018 till de som jobbat i en salong)
Kan inte fatta hur de tänker som swishar, kan inte vara med det stora huvudet i alla fall. Själv skulle jag aldrig swisha, inte ens för massage delen, än mindre för extraarbetet. Cash is King i dessa sammanhangen.
Citera
2020-07-29, 10:21
Medlem
På väg till Malmö och min favvosalong har klappat igen...
Citera
2020-07-29, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas45
På väg till Malmö och min favvosalong har klappat igen...

Jag tittade precis på TMG. 74 salonger! Hur svårt kan det vara!!!
Citera
2020-07-29, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Jag tittade precis på TMG. 74 salonger! Hur svårt kan det vara!!!
Hitta ett trist runkställe kan vem som helst göra. Men ett nytt favvoställe tar antingen tid att finna eller så har man tur. Vore bra att snäva in 74 salonger till typ 4😀
Citera
2020-07-29, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Vad är man ute efter då?
Så långt i efterskott finns väl inga övriga spår, så det är väl enbart skattedelen som möjligen kan ge trubbel för salongen.

Sexköp som brott, preskriberas väl efter två år, så där är man på gränsen.
Dessutom finns troligen inga vittnen att få fram. Dels är ju cirkulationen på tjejerna enorm och hur ska man veta vem som masserade dig en tisdag eftermiddag för två år sen?
kunden blånekar såklart! :-)

Men, swisha är fortfarande inte så smart

Håller med dig i allt. Man kan undra ibland om Polisen ibland ger sig ut för spel för galleriet mao det blir lite politik i grejen och de vill kanske skrämmas eller visa att de iaf gör något. Sen om det är vettigt eller inte förtäljer inte historian
Citera
2020-07-29, 15:23
Medlem
Sebulba66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryeken
Håller med dig i allt. Man kan undra ibland om Polisen ibland ger sig ut för spel för galleriet mao det blir lite politik i grejen och de vill kanske skrämmas eller visa att de iaf gör något. Sen om det är vettigt eller inte förtäljer inte historian
Givetvis är det ett spel för galleriet som görs bara för att tysta de moraltanter och feministfittor som får ett stort utrymme i radio och tv i dessa frågor. Polisen hade nog ,om de hade fått bestämma , ägnat sin tid åt att lösa riktiga brott.
Citera
2020-07-29, 17:25
Medlem
Citat:
De flesta accepterar 1000 om du säger att du inte har mer och saknar Swish (bara idioter swishar tjejerna för extratjänster - snacka om att lämna digitala fotspår - se fallet i Eskilstuna där polisen ska följa upp alla swish som skett sedan 2018 till de som jobbat i en salong).

När tjejen fattar att hon får välja på 1000 kr eller inget så tar hon så klart pengarna. Håller med föregående talare att skambuden försvunnit, möjligen försöker de sig på ett skambud om de känner att kunden är nybörjare. Man ska aldrig säga att det är första gången till tjejerna, den borde sitta i ryggraden precis som att man tar av kallingarna, får stånd osv.

Angående Eskilstuna så måste väl det vara en Sveriges sämsta städer vad gäller thaimassage. Finns 4 st thaisalonger i en stad med +100 000 invånare. Gävle som är nästan lika stor stad har 16 salonger.

Norrköping och Linköping är väl egentligen lika öde om man ser till salonger per capita.
Citera
2020-07-30, 09:42
Medlem
Sebulba66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrbalrog
Angående Eskilstuna så måste väl det vara en Sveriges sämsta städer vad gäller thaimassage. Finns 4 st thaisalonger i en stad med +100 000 invånare. Gävle som är nästan lika stor stad har 16 salonger.

Norrköping och Linköping är väl egentligen lika öde om man ser till salonger per capita.
Eskilstuna har 5st salonger enligt Tmg men håller med att det är lite för en sån stor stad.

Sen kan man spekulera vad det beror på att det skiljer så mycket mellan olika städer. I Gävle kanske det beror på att det är fler som har kommit till Sverige via giftermål och sedan skilt sig och återupptagit massage yrket eller så är det bara tillfälligheter som styr.
Citera
2020-07-30, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebulba66
Eskilstuna har 5st salonger enligt Tmg men håller med att det är lite för en sån stor stad.

Sen kan man spekulera vad det beror på att det skiljer så mycket mellan olika städer. I Gävle kanske det beror på att det är fler som har kommit till Sverige via giftermål och sedan skilt sig och återupptagit massage yrket eller så är det bara tillfälligheter som styr.
Det känns som TMG tar en stad i taget. Ibland ser man när de uppdaterar att det plötsligt är 10 nya salonger i en stad. Eskilstuna kan ha massa som inte är på TMG
Citera
2020-07-30, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kerstschon
Det känns som TMG tar en stad i taget. Ibland ser man när de uppdaterar att det plötsligt är 10 nya salonger i en stad. Eskilstuna kan ha massa som inte är på TMG

Jag kan nämna min egen stad som exempel. Där finns en 4-5 salonger som inte annonserar via TMG.
Någon salong har fått dålig kritik, någon annan salong vill inte annonsera. Anledningarna kan skifta. Jag tror det samma gäller i de flesta större städer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in