2020-07-29, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Nej det gør FHM ikke for der har aldrig været udført studier i effekten af forøget handhygien på befolkningsnivå (altså effekten af forøget handhygien overalt i samfundet - ikke kun af effekten af forøget handhygien på for eksempel hospitaler) i Sverige, og vel heller ikke i noget andet europæisk land.

Så man kan konkludere at indførelse af rekommendation, kan indføres uden studier på befolkningsniveau når det omhandler forøget håndhygien - men ikke når det omhandler munskydd.

Vilken skandal. Du borde genast höra av dig till världens samlade forskare och berätta att de har forskat fel.
Citera
2020-07-29, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Är det vad som är viktigt? 100% eller ingenting? Hur kontrollerar man att folk använder bilbälte, eller inte bränner egen sprit? Jävla tramsfråga...
Inte tramsigare än tanken att folk skulle springa runt med munskydd hemma.
Hur gör man vid oralsex förresten, är det ok att ta av munskyddet då?
Citera
2020-07-29, 19:31
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Länder i Europa inför nya restriktioner pga ny spridning, stod det på nån löpsedel idag. Vad tror ni, blir det en ny våg och stängda borders igen hos dom länder där man öppnat? Om ni får gissa, hur ser möjligheterna ut att bila ner till södra Europa i höst/vinter?
Jag tror att 2020 är rökt, eventuellt normalläge inträffar möjligtvis om ett år, om inte senare ändå.
Citera
2020-07-29, 19:32
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Ja, det är okej att ta av munskyddet då om man gillar att bära dem hemma. Det är ju inte riktigt vad frågan handlar om men visst...
Citera
2020-07-29, 19:34
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Tryckte ned den utan munskydd t.o.m.
Enligt sundhetsstyrelsen i Danmark har de rekommenderat munskydd vid särskilda tillfällen sedan april.

- om du får symptom och ska ta dig till vårdcentralen för test.

- om du kommer hem från land med hög smitta och åker hem från flygplatsen.

Danmarks sundhetsstyrelse har aldrig avrått folk från att bära munskydd. De har precis haft en 30 min diskussion om detta på Dr1 aften sjovet ( stavning?). Då deras antal nya smittade är lågt går de ännu inte ut med påbud att man ska använda munskydd vid trängsel på buss i butik osv. Men de kommer att göra det så fort de anser det lämpligt, han sa att decsom är oroliga för att smittas ska naturligtvis använda munskydd redan nu.
Citera
2020-07-29, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Jag tror att 2020 är rökt, eventuellt normalläge inträffar möjligtvis om ett år, om inte senare ändå.

Är nog ingen fara!
I Spanien har ju folk helt slutat dö av covid.
Jag undrar hur fan de räknar
Citera
2020-07-29, 19:44
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Är nog ingen fara!
I Spanien har ju folk helt slutat dö av covid.
Jag undrar hur fan de räknar
Vi får se, lockdownländerna verkar ha en förkärlek till att genast dra i handbromsen när situationen ser ut att slita sig. Jag är dock tacksam över att vi slapp bli inlåsta, må det fortsätta så.
Senast redigerad av Sharm0ta 2020-07-29 kl. 19:46.
Citera
2020-07-29, 19:45
Medlem
Nu så säger Ud man får åka till norge och danmark men norge och danmark gränser är väl stängda så vi kommer ändå inte in där
Citera
2020-07-29, 19:47
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Det är användaren (dåren ) painkiller som tycker att man ska ha munskydd i familjen och inte annars. Det grundar han på att de flesta smittas inom hushållet av den närmaste familjen.
Citera
2020-07-29, 19:49
Medlem
kungen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Kanske omöjligt nå sjukvården..långa köer. Jag ringde 06.45 fick inte tid förrens 13 (då de ringde upp)
Men det kan ju vara olika var man bor.

Jo det är olika. Här tar det 10 min. Men gissar på storstäder som drabbas hårdast
Citera
2020-07-29, 19:50
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KanghastanArticuno
Nu så säger Ud man får åka till norge och danmark men norge och danmark gränser är väl stängda så vi kommer ändå inte in där
De är inte stängda för alla regioner i Sverige. Jag antar att du bor i Stockholm och därför tror att Stockholm är Sverige?🤷🏼‍♀️
Citera
2020-07-29, 19:52
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Det är ju inte det som är poängen, hade vi haft samma åtgärder som andra länder hade det sett värre ut.
Marginellt.
Det är konstgjord andning man pysslar med i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in