2020-07-29, 14:45
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Nu kan jag ha fel, men FHM har ju haft med ett antal döda utan avlidandedatum. Kan det vara dessa?
Troligtvis inte. Talet som representerar dödsfall utan avlidendatum tenderar att ligga väldigt konstant över tid och ändras ganska sällan. Idag gick det från 10 till 9, vilket inte täcker upp för 20 nya inrapporterade fall från Östergötland till exempel.
Citera
2020-07-29, 14:48
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erwynn
Precis. Nästan alla regioner erbjuder väl via apoteken självtest numer? Går antalet testade neråt beror det enbart på att det helt enkelt inte finns folk som anser sig behöva testas för covid.
Det går ju inte stt helt bortse från det faktum att en hel del som bara har lindriga symptom kanske inte orkar testa sig nu när de har semester?
Citera
2020-07-29, 14:49
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag ger upp😩🤦🏼‍♀️

Människor kommer ju fortfarande att bli smittade av sin omgivning när de är utanför hemmet! Det fungerar ju inte eftersom alla inom familjen rör sig i miljöer som inte är det direkta hemmet. Du menar ju att det räcker stt ha munskydd inom familjen när man vistas hemma.

Hur korkad kan en människa vara?

Vissa undersökningar menar att det smittar minst utomhus, speciellt i sol tack vare UV-strålningen.

De experterna som haft rätt sedan i februari pratade redan då om munskydd och det verkar vara det bästa skyddet fortfarande även om det inte är 100%. Munskyddet hjälper klart lika bra utomhus men viktigast är att ha det i inomhusmiljöer.
Citera
2020-07-29, 14:49
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Det minskar och minskar och nu tror experterna inte ens på en andra våg i Sverige, så jävla skön läsning
Nej, de tror på klusterutbrott framförallt på ställen som haft få fall hittills.

Malmö here we come🙋🏼‍♀️
Citera
2020-07-29, 14:50
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Att bakterier frodas i fuktiga miljöer.
Vad duktig du är som förstår det.

Bär man en engångsartikel så gör man sig givetvis av med dem efter användande.
Citera
Medlem
Citat:
Det går ju inte stt helt bortse från det faktum att en hel del som bara har lindriga symptom kanske inte orkar testa sig nu när de har semester?

Jag misstänker det är en av anledningarna, många är kanske inte ens hemma och väntar tills dess
Citera
Medlem
Citat:
Jag ger upp😩🤦🏼‍♀️

Människor kommer ju fortfarande att bli smittade av sin omgivning när de är utanför hemmet! Det fungerar ju inte eftersom alla inom familjen rör sig i miljöer som inte är det direkta hemmet. Du menar ju att det räcker stt ha munskydd inom familjen när man vistas hemma.

Hur korkad kan en människa vara?
Du verkar ha svårt att förstå.

Exempel:Säg att 90% av smittspridningen av covid-19 sker i hemmen och övriga 10% utanför hemmet.

Vart skulle du rekommendera att man använder mask? Hemmet eller när man inte är hemma.

Vi vet att majoriteten av smittspridningen sker i hemmen och på arbetsplatser.

Bör man inte använda mask där då?
Citera
2020-07-29, 14:52
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Ok. Ja, jag ser att de skriver det. Men det är väl efterregistrering där också? Jag är inte riktigt med på den statistiken, trodde den var mer i "realtid". För i officiella IVA-registret så är det 4 vårdtillfällen registrerade sen den 22 juli.
Jag är inte heller med på IVA-statistiken utan tittar bara på svt.se
Citera
2020-07-29, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Bär man en engångsartikel så gör man sig givetvis av med dem efter användande.
Vilket de flesta inte skulle göra tillräckligt ofta av ekonomiska och logistiska skäl.
Citera
2020-07-29, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Du verkar ha svårt att förstå.

Exempel:Säg att 90% av smittspridningen av covid-19 sker i hemmen och övriga 10% utanför hemmet.

Vart skulle du rekommendera att man använder mask? Hemmet eller när man inte är hemma.

Vi vet att majoriteten av smittspridningen sker i hemmen och på arbetsplatser.

Bör man inte använda mask där då?

Tycker alla borde gå runt i Nasa-dräkter. Först då tar vi detta på allvar!

Helst ska vi sen låsa in varenda jävel!
Citera
2020-07-29, 14:54
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Jag tror din halmgubbe är en halmgubbe. Varför skulle heldräkt inte vara rimligt om det stryper smittan effektivare än mesiga munskydd, om det nu är strypa smittan du vill? Kan folk klä sig kan de klä sig i heldräkt!

Andra aspekter av munskydd som sällan nämns är att de skulle kunna öka brottsligheten. För tänk om nån iförd munskydd och glasögon skulle börja råna eller knuvhugga folk och butiker. Ingen övervakningskamera i världen skulle kunna identifiera dem. Vi har lyckats så bra utan munskydd att det är inte värt risken med ett sånt vågat socialt experiment. Du måste lära dig se till alla aspekter.
Du tror inte att heltäckande dräkt gör det ännu svårare att identifiera brottslingar?

"Tänkte inte på det" som den korkade uppfinnaren i Lorry brukade säga.

Ditt off-topicdravel kan ingen ta på allvar.
Citera
2020-07-29, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av termozen
Tycker alla borde gå runt i Nasa-dräkter. Först då tar vi detta på allvar!

Helst ska vi sen låsa in varenda jävel!

Japps, man kan skämta om det, det är ju bara coolt när människor dör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in