2020-07-29, 14:09
Medlem
Meeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Oj är det verkligen +28 idag? Det var allvarligt men vi får lugna ned oss lite och försöka förstå varför det blev en så dödlig rapport idag. Som jag gapat om länge här har gapet minskat en tid för att åter börja öka igen och det är ett tecken på att man inte hinner ifatt utan eftersläpningar ligger konstant. Igår kväll var gapet 31 döda och vi får se om det minskar nu fram till fredag. Alla kalkyler är värdelösa just nu.

Det är knappast allvarligt. Folk har ju redan skrivit att 20 kommer från östergötland och är från månader tillbaka. Chilla lite.
Citera
Avslutad
Jag upprepar:

Denna superslöa u-landsmässiga rapportering visar att effektiviteten är urusel i landstingen.

Bort med landstingen/regionerna!

Centralisera!
Senast redigerad av PresidentBahama 2020-07-29 kl. 14:11.
Citera
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Skåneland hade 0 döda vad jag kan se på de olika regionernas rapportering. Norrbotten 2 döda. De senare ska nu sluta med sina presskonferenser på onsdagarna pga "läget är normalt igen". De hade också 0 på IVA sedan det blossade upp där för några veckor sedan.

Dagens FHM rapport bestod av 20 för Östergötaland och 8 för VG. Om jag uppfattat rätt.
Citera
2020-07-29, 14:10
Medlem
virvelbaggs avatar
Nu är FoHM nästan ikapp de andra sidorna. Helt oroligt att de sparrat dödsfall och sedan tar de i klumpar vid något tillfälle. Men ändå väljer att spara några. Varför inte slänga på de andra 11 också och bli färdiga med det.
I dag verkar det bara vara Västra Götaland som har rapporterat, 8st.
Stockholm har tagit lång uppehåll, fem dagar nu. Kommer nog med en trevlig liten klump så småningom.
Citera
2020-07-29, 14:10
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Skönt att antalet fall minskar.
Ja snart är vi nere på noll. Tegnell borde få en staty.
Citera
2020-07-29, 14:12
Moderator
Chantres avatar
Citat:
dödligheten nere på en mer normal nivå i Europa. Lokala utbrott i Spanien, Belgien, Tyskland och Sverige visar dock att smittan fortfarande finns kvar.

– Ländernas insatser är som att lägga en brandfilt över en pyrande glödbädd. Om man lyfter på filten flammar elden upp på nytt. Just nu är det bara ett fungerande vaccin eller flockimmunitet som kan stoppa pandemin, säger Johan von Schreeb, professor i katastrofmedicin, till SVT Nyheter.
https://www.svt.se/nyheter/coronapandemins-overdodlighet-i-europa-ar-nu-utplanad

Eftersom Sverige inte har någon brandfilt, ska man tolka det som att Sverige gjort rätt enligt den här forskaren?
Citera
2020-07-29, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Om du tittar dina älskade sidor platz och c19 så ser du att gapet nästan är borta nu. Eftersom dagens rapport i princip bara innehöll det berömda gapet.

OK jag skall följa det, jag har inte varit inne på dom sidorna idag. Jag går alltid in senare men jag tar för givit att gapet är litet just nu. Det kommer antagligen att öka på nytt fram till fredag. Men totalt borde det minska jämfört med tidigare veckor.
Citera
2020-07-29, 14:13
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PresidentBahama
Jag upprepar:

Denna superslöa u-landsmässiga rapportering visar att effektiviteten är urusel i landstingen.

Bort med landstingen/regionerna!

Centralisera!
Landstingen? Det är ju hoss FoHM 20 av dödsfallen hade fastnat.
Citera
2020-07-29, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Nu är FoHM nästan ikapp de andra sidorna. Helt oroligt att de sparrat dödsfall och sedan tar de i klumpar vid något tillfälle. Men ändå väljer att spara några. Varför inte slänga på de andra 11 också och bli färdiga med det.
Stockholm har tagit lång uppehåll, fem dagar nu. Kommer nog med en trevlig liten klump så småningom.
.
Det är verkligen illa att inte Stockholm sköter detta bättre. Dödligheten kan inte vara 0 där.
Citera
2020-07-29, 14:15
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Om alla i hemmet bär kommer det minska ännu mer. Är det inte det vi vill?
Begriper du inte att en familj består av ett mycket begränsat antal individer? Omgivningen består av ett oändligt antal individer. Familjens individer måste gå ut i omvärlden och kan inte isolera sig för evigt inom sin familj.

Förstår du inte nu så är du utom all hjälp.
Citera
2020-07-29, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg

Varför lyssnar/läser du inte regionala rapporter.
I måndags skrev region Stockholm följande:

Totalt 2 384 personer med bekräftad covid-19 har hittills avlidit. Det innebär att fyra ytterligare personer har rapporterats avlidna sedan den 23 juli.

Det finns ingen ”stor” klump att redovisa.
Citera
2020-07-29, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Kunde du inte tittat på fallen innan du skrev? Det går nästan lika fort som att bara läsa rubrikerna. Men du får väl köra det nya datat i dina komplexa simuleringar. Återkom!

Att jag återkommer kan du lita på. Men det är inte bra att man klumpar ihop i regionerna på detta sätt. Semestrar som påverkar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in