2020-07-29, 13:43
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Malin Wollin på Aftonbladet är ju bara för härlig. "Jag backar när Anders Tegnell gör det". Får ändå ge henne lite cred för att hon är så ärlig. Det viktiga är alltså inte sakfrågan (huruvida filtrerad luft är renare än ofiltrerad) utan vem som tycker vad.

Vetenskap är också något som bara Folkhälsomyndigheten i Sverige kan besitta. Detta trots att denna "vetenskap" går emot hela omvärlden inkl WHO. Det vill då till att vara regeringstrogen. Hon hade klarat sig bra i Nordkorea.

Fantastiskt.
Det blir så tydligt att det handlar om priciper, att det är omöjligt att backa från tidigare ståndpunkter utan att ”tappa ansiktet”. Herreguuud, tänk om man haft feeeel...
Citera
2020-07-29, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Du kan gott tillverka ett gerillamunskydd eftersom du dragit arslet efter dig. Tryck en tubsocka i käften, det hjälper din omgivning mer än ingenting. 👍🏻

Tack för tipsen!

För egen del har jag ett lager som också används. Kommentaren var mer en ironisk tolkning av FHM position.
Senast redigerad av Cracows 2020-07-29 kl. 13:46.
Citera
2020-07-29, 13:45
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cracows
Tack för tipsen!

För egen del har jag ett lager som också används. Kommentaren var mer en ironisk tolkning av FHS position.
Ok, mitt fel. Ironin flög tyvärr över huvudet på mig, sorry.
Citera
2020-07-29, 13:46
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Uppenbarligen inte, det verkar vara samma hemmasnickrade teorier sprungna ur autistiskt tänk som hos ledarpsykopaten Tengele. Jag är dock öppen för förslag, så jävla bekväma är inte munskydden att jag bär dem som hobby.

Det viktiga är att bära dem där de gör skillnad. I butiker och i lokaler inomhus där det vistas främmande människor. Smitta sker genom aerosoler. Det är inte enbart en droppsmitta. Då hade vi inte haft denna smittspridning world wide. Utomhus där avstånd till andra människor är längre däremot känns det overkill med munskydd. Tycker man ska lyssna på den samlade vetenskapen inkl WHO och tänka och sortera lite själv. Gör filter att luftströmmar blir renare? Ja eller nej? Frågan är egentligen inte svårare än så. Förstår inte varifrån det hårdnackade motståndet mot munskydd kommer ifrån. Känns bara som prestige.
Citera
2020-07-29, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Skåne med sina 1.3 miljoner invånare har nu 1 på IVA och 5 på AVA.

Och ca 42400 på AW....😉🥴
Citera
2020-07-29, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Du förstår väl att de som smittas i hemmet gör det för att någon i familjen tar med sig smittan utifrån?
Och vart har den personen då, i sin tur blivit smittad? Förmodligen i sitt hem eller arbetsplats. Inför masken där det har störst nytta eller inte alls
Citera
2020-07-29, 13:47
Medlem
Citat:
Ok, mitt fel. Ironin flög tyvärr över huvudet på mig, sorry.

👍 Kolugnt!
Citera
2020-07-29, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Han förkastar även sina tidigare uttalanden där han baserar strategi på tidigare spridning av influensa.

Ja det stämmer, begreppet "kluster-spridning" dök väl upp i Tegnells vokabulär relativt nyligen det också.

Vore intressant att veta exakt när hans tröga hjärna accepterade det.

19 maj lät det tvärtom så här:

"Sverige borde fokusera på att stoppa lokala utbrott av covid-19, menar tidigare statsepidemiolog Annika Linde.
Men sjukdomen sprids inte längre i kluster i Sverige, hävdar statsepidemiolog Anders Tegnell.
Den fasen av smittspridningen är förbi.

– Det finns inga tecken på att det finns, säger Tegnell."

https://www.expressen.se/nyheter/tegnell-klustersmittan-over-sverige-i-ny-fas/

Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Behöver inte vara nån i familjen.
Kan vara nån av eskorttjejerna som har det med sig in i huset.
Va?
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Det blir så tydligt att det handlar om priciper, att det är omöjligt att backa från tidigare ståndpunkter utan att ”tappa ansiktet”. Herreguuud, tänk om man haft feeeel...

Onekligen. Sanlådebeteende i sin renaste form!
Citera
2020-07-29, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Va?
Ja de räknar jag inte som familj.
Citera
2020-07-29, 13:50
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Och vart har den personen då, i sin tur blivit smittad? Förmodligen i sitt hem eller arbetsplats. Inför masken där det har störst nytta eller inte alls
Om alla bara blev smittade inom familjen av någon annan familjemedlem skulle inte smittan finnas. Det begriper du väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in