2020-07-28, 17:20
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag skrev att jag anser att det är en liten kohort. Jag hade önskat att den hade varit större och med större spridning i åldrar.

Du får det att låta som om någon är intresserad av vad du "anser"...

Hint: Nix, så är inte fallet.
Citera
2020-07-28, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Och utöver detta: en vegan ;-)

Olsen anser att den Tamiflu som Tegnell köpte in för dyra pengar ska doneras till fattiga länder. Lite oklart varför när han samtidigt anser att användning av Tamiflu borde begränsas till det yttersta, eftersom vi annars riskerar att gå miste av ett verkande läkemedel när det gäller riskgrupper och säsongsinfluensor.

Själv undrar jag varför Olsen inte sittstrejkar utanför Japans ambassad, eftersom det är just där som Tamiflu missbrukas rejält..

Jag måste dock säga att jag har fått ett sympatiskt intryck av Olsen - trots att jag inte håller med med honom på många punkter.

Tegnell är ju en herre med stålpungkulor...

Ja, visst har Olsen en hel del bra tänk kring detta.
Citera
2020-07-28, 17:24
Avslutad
Citat:
Och utöver detta: en vegan ;-)

Olsen anser att den Tamiflu som Tegnell köpte in för dyra pengar ska doneras till fattiga länder. Lite oklart varför när han samtidigt anser att användning av Tamiflu borde begränsas till det yttersta, eftersom vi annars riskerar att gå miste av ett verkande läkemedel när det gäller riskgrupper och säsongsinfluensor.

Själv undrar jag varför Olsen inte sittstrejkar utanför Japans ambassad, eftersom det är just där som Tamiflu missbrukas rejält..

Jag måste dock säga att jag har fått ett sympatiskt intryck av Olsen - trots att jag inte håller med med honom på många punkter.

Tegnell är ju en herre med stålpungkulor...

Tänk om vi haft en kalkrygg som Olsen som statsepidemiolog istället? Varenda beslut han hade tagit hade varit det som var bekvämast för hans person. Tegnell må inte vara ofelbar men det finns nog inte många med hans mod i landet, eller världen för den delen.
Citera
2020-07-28, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Samt att vi fortsätter att hålla avstånd och håller oss hemma när vi känner oss sjuka, plus basala hygienrutiner.

Säkert samma sak i Norge och Finland. Det är därför de inte brakar iväg nu, som vissa andra lockdown länder. Dock sker en konstant, och snabb minskning av RE talet i Sverige nu, vilket säkert en relaivt hög immunitet jämfört med grannländerna bidragit till. Av samma orsak kan våra, förhoppningsvis, allt lägre smittnivåer och smittspridning bli mer permanent än i Norge och Finland.

Ironiskt nog får nu hela världen lära sig av oss nordborna hur man umgås med främmande: man håller avstånd och är misstänksam. Säger inget om den andre inte frågar först. Möjligtvis nickar - eller tittar bort för att slippa..

Det som utlänningar skrattade åt tidigare får de nu själva lära sig för att inte riskera livet ;-)
Citera
2020-07-28, 17:26
Medlem
Om alla fortsätter hålla i restriktionerna samt använder munskydd på eget bevåg i trängre utrymmen så klarar nog vi Sverige hösten bra!
Citera
2020-07-28, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Du får det att låta som om någon är intresserad av vad du "anser"...

Hint: Nix, så är inte fallet.
OK. Citera mig aldrig mer, då.
Citera
2020-07-28, 17:29
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Tänk om vi haft en kalkrygg som Olsen som statsepidemiolog istället? Varenda beslut han hade tagit hade varit det som var bekvämast för hans person. Tegnell må inte vara ofelbar men det finns nog inte många med hans mod i landet, eller världen för den delen.

Tiden kommer att visa för oss huruvida Tegnell är ett geni eller en galning. Som man brukar säga: gränsen mellan ett geni och en galning är hårfin.
Citera
2020-07-28, 17:30
Medlem
Hur riskabelt är det att köra med egen bil genom Sverige? Tjejen och jag bara. Vågar man ta in på nåt hotell, sitta och äta i en matsal, gå på toa utan att träffa folk. Hur säkra är hotellrum och sängar, handdukar? Att det är OK att vandra kring i skogen ett tag vet vi. Man blir tokig av att bara sitta på samma ställe och inte kunna göra nåt. Vi är inte i nån riskgrupp.
Citera
2020-07-28, 17:33
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Hur riskabelt är det att köra med egen bil genom Sverige? Tjejen och jag bara. Vågar man ta in på nåt hotell, sitta och äta i en matsal, gå på toa utan att träffa folk. Hur säkra är hotellrum och sängar, handdukar? Att det är OK att vandra kring i skogen ett tag vet vi. Man blir tokig av att bara sitta på samma ställe och inte kunna göra nåt. Vi är inte i nån riskgrupp.

Nej det är inte farligt, bara du tvättar händerna som vanligt.
Citera
2020-07-28, 17:33
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Tiden kommer att visa för oss huruvida Tegnell är ett geni eller en galning. Som man brukar säga: gränsen mellan ett geni och en galning är hårfin.

Blir det ingen andra våg och Finland slutar på 500 döda och Sverige på 6000 döda så har han skitit i det blå skåpet.
Citera
2020-07-28, 17:34
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Lika riskabelt som för 1 år sedan. Dvs inte alls.
Citera
2020-07-28, 17:34
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Därför att det finns en hel del folk som håller med med honom. Det är mest de "ignorante" som inte gör det ;-)
130 länder inför munskydds rekommendationer eller tvång då man inte kan hålla avstånd? De flesta andra länder i världen har agerat annorlunda än Sverige när det kommer till att minska smittspridningen?

Hur resonerar du?

Ps.
En ignorant
Flera ignoranta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här