2020-07-28, 17:00
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Detta är ju dock ett normalt förlopp. Man har inte kvar antikroppar mot något annat heller en tid efter infektion.

Fast nu var argumentet att vi inte skulle ha ansiktsmasker för att så många som möjligt skulle utveckla immunitet. Det verkar som immuniteten ligger primärt hos T-celler vilket gör att argumentet faller i sig då man inte behöver utsättas för viruset för att utveckla resistens via T-celler.
Citera
2020-07-28, 17:00
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag läste abstract och jag vet att den gjordes på 100 personer med en medianålder på 49 år med en ganska snäv spridning i åldrar.

Det anser jag vara en liten kohort.

Varför lägger du tid på att anse saker.

Står redan i inledningen av studien att den är kohort.
Citera
2020-07-28, 17:01
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Hör inte vad du säger medans du knäböjer. Du måste resa på dig. Som en man.

Medan stavas utan s. Vad det andra svamlet innebär är omöjligt för en normal människa att förstå.

Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Ja det är en hel del Olsen-dyrkare och ett fåtal Tegnell-dyrkare i tråden. Med det vill du säga att...?

Det finns nog ett antal som ger fullständigt fan i båda två.
Citera
2020-07-28, 17:02
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Han borde visserligen få en medalj ur kungens hand men...

Tänk att du inte kan svälja att WHO inte håller med dig ;-)

WHO har ju varit nästan lika saktfärdiga som Sverige.
Är klokt skeptiskt till vad den organisationen häver ur sig...
Citera
2020-07-28, 17:03
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan

Mmmm, det viktigaste är ju att stålarna fortsätter rulla in, eller hur...?
Citera
2020-07-28, 17:05
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Slut på argumenten alltså ..

Sorry. Diskussionen tycks inte gå din väg i dag :-)

Inget att diskutera.

Studien går att läsa för var och en.
Vad ett gäng sektmedlemmar tycker på FB skiter jag högaktningsfullt i.
Citera
2020-07-28, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Varför lägger du tid på att anse saker.

Står redan i inledningen av studien att den är kohort.
Va. Ja det är klart att det är en kohort.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan

De allra flesta, är min uppfattning.
Citera
Medlem
vidrikfittanens avatar
Stor smittökning i Tyskland och Spanien, men ingen fara för Sverige säger Tegnell.

Eftersom Tegnell har haft fel om precis allting hittills får man nog vända på det. Det är alltså mycket stor risk för ytterligare ökad smittspridning i Sverige. Så tolkar jag det.
Citera
2020-07-28, 17:07
Medlem
Det är helt ointressant att det går ner i Sverige nu, om det stiger igen i höst vet vi inte men med tanke på det patetiska agerandet från dessa s.k politiker och myndigheter så är det högst osannolikt att detta är över.
Att grannländerna ska komma upp i närheten av samma siffror per 100k invånare är något som enbart människor som lever i tron att Sverige är världens bästa och tryggaste land med den bästa vården köper. Det tåget har gått för längesedan och kmr aldrig komma tillbaka.
Det som är 100% bekräftat är att om (när?) något ännu värre inträffar som ett ännu farligare virus, krig, naturkatastrof osv så är Sverige det sista landet i EU (med några väldigt få undantag) man ska befinna sig i.
Folk kan väl på allvar inte tro att dessa tomtar som förväntas styra Sverige ska kunna skydda folket mot något överhuvudtaget?
Så överge det sjunkande skeppet innan det sjunker för det kmr det garanterat göra.
Som bonus kan jag meddela er som lever i er bubbla att Sverige ligger på tredje plats i Europa när det gäller brott per invånare efter Ukraina och Frankrike.

Lycka till, det lär ni behöva när ni blir tvärblåsta på er pension!

https://europa.eu/youreurope/citizens/residence/residence-rights/indexamp_sv.htm#eu-citizen
Citera
2020-07-28, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag är rädd för att det drar iväg i höst.
Ingen risk för ny smitta inresande folk är ingen fara sa Tegnell

Tegnell spritproblem?
Citera
2020-07-28, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Satt och lyssnade på Björns sommar prat, mitt i programmet så är det någon kvinna som börjar prata om hur dom hjälpte flyktingar under flyktingkrisen på en liten ort i Sverige, det är också en berättarröst som berättar om att alla på orten hjälpte med kläder m.m och det startades kulturförreningar osv, vad fan är detta. det går inte heller att spola fram i programmet( GÅR DET INTE LÄNGRE ATT SPOLA FRAM PÅ SR?) snacka om indoktrinering.

Mardröm för många Sverige-/Tegnellhatare att det visar sig att idolen Olsen är både miljöpartist och flyktingkramare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in