2020-07-28, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag är rädd för att det drar iväg i höst.
Klart folk kommer bli förkylda och snuviga även då det är ju tradition sedan väldigt lång tid tillbska!
Citera
2020-07-28, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Nej! Anledningen till våra höga dödstal beror inte på äldreboendena. När ska du begripa detta?

Våra grannländer har ungefär samma procentandel äldre som dött. Det är den stora samhällsspridningen som är orsaken till att så många har dött i Sverige.

Du frågar när han ska begripa detta trots att det är du som har fel skrattretande.
Bristande rutiner på landets äldreboenden är exakt därför så många har dött.
Citera
2020-07-28, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Underhållande att se att ingen av Tegnells sektmedlemmarna i tråden behagar säga emot.

Kanske börjar gå upp för dom att dom satsat på fel häst...

Snarare börjar det gå upp att det var rätt häst. Jag trodde betydligt fler skulle ha dött nu (och betydligt fler skulle ha varit immuna) men det visade sig att Tegnells strategi inte var så dödlig.

Jag antar att du ser mig som sektmedlem eftersom jag har mina egna åsikter och inte följer fårskocken på flashback.
Citera
2020-07-28, 16:19
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det där var baserat på en väldigt liten grupp patienter så lägg ned skräckpropagandan!

100 patienter är inte en liten grupp i sammanhanget. Vad som är mer relevant är hur urvalet såg ut.
Citera
2020-07-28, 16:20
Medlem
Citat:
Vad anser du vara tecken på att det vänt uppåt?

de rapporterar måndag och torsdagar väl, 5 senaste har följande rapporterat

85
72
72
88
88

så du har ett hack upp på kurvan, det ska nog vara mer än ett rapporterat tillfälle där det ökar iallafall för att kalla det en uppgång, ser väl mer ut som en platå just nu.
Citera
2020-07-28, 16:21
Medlem
Citat:
Klart folk kommer bli förkylda och snuviga även då det är ju tradition sedan väldigt lång tid tillbska!

Detta virus är värre än ett vanligt förkylningsvirus, hoppas Sverige rustar inför hösten och vintern.
Citera
2020-07-28, 16:22
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Det där var baserat på en väldigt liten grupp patienter så lägg ned skräckpropagandan!

Det kommer nog komma en större studie inom kort.

Dessutom hade du inga problem med små studier när Karolinska dillade om T-cellsimmunitet...
Citera
2020-07-28, 16:22
Medlem
Citat:
Jag är rädd för att det drar iväg i höst.

En stor andel i alla fall i Stockholm har redan haft viruset så här kan det komma lokala utbrott men ingen större spridning.
Däremot kan det ta fart i andra delar av landet som hittills inte har haft så mycket.
Citera
2020-07-28, 16:25
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
78% av tillfrisknade COVID-19 patienter visar tecken på skador på hjärtat:

https://www.cardiovascularbusiness.com/topics/cardiovascular-imaging/78-covid-19-patients-heart-damage-recovery

https://jamanetwork.com/journals/jamacardiology/fullarticle/2768916

Och detta oberoende av hur svår infektionen var...

Några Tegnell sektmedlemmar som fortfarande är sugna på en dos Corona?

Du kanske ska läsa studiens slutliga sammanfattning, nämligen: These findings indicate the need for ongoing investigation of the long-term cardiovascular consequences of COVID-19.

Det kan även tilläggas att dessa personer inte undersöktes före insjuknandet. Det vill säga det finns ingen uppgift om deras tidigare hälsostatus.
Citera
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Snarare börjar det gå upp att det var rätt häst. Jag trodde betydligt fler skulle ha dött nu (och betydligt fler skulle ha varit immuna) men det visade sig att Tegnells strategi inte var så dödlig.

Jag antar att du ser mig som sektmedlem eftersom jag har mina egna åsikter och inte följer fårskocken på flashback.

Att du trodde fler skulle ha dött är ditt misstag. Inte Tegnells förtjänst.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
En stor andel i alla fall i Stockholm har redan haft viruset så här kan det komma lokala utbrott men ingen större spridning.
Däremot kan det ta fart i andra delar av landet som hittills inte har haft så mycket.

Vad baserar du det på? Är väl tvärtom väldigt få som har antikroppar i Stockholm
Citera
2020-07-28, 16:26
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du kanske ska läsa studiens slutliga sammanfattning, nämligen: These findings indicate the need for ongoing investigation of the long-term cardiovascular consequences of COVID-19.

Det kan även tilläggas att dessa personer inte undersöktes före insjuknandet. Det vill säga det finns ingen uppgift om deras tidigare hälsostatus.

Kommer garanterat en uppföljningsstudie på detta, oroa dig inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in