2020-07-28, 14:19
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Han pratar om Sverige. Eftersom vi haft en så stor smittspridning samt många döda får vi ingen andra våg utan det blir klusterutbrott, vilket för övrigt FHM håller med om.

Äntligen något vi håller med varandra om.
Citera
2020-07-28, 14:21
Avslutad
Citat:
Han pratar om Sverige. Eftersom vi haft en så stor smittspridning samt många döda får vi ingen andra våg utan det blir klusterutbrott, vilket för övrigt FHM håller med om.

Ok jag lyssnar inte på radio så det hade jag missat. Så Sveriges relativt öppna strategi gör alltså så att vi inte får en andra våg i just Sverige enligt Björn Olsen? Ändå är han kritisk?
Citera
2020-07-28, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Dvs. Sverige som lät smittan flöda fritt närmar sig ett land med lägre befolkning som dessutom låste ner.
Var tog de långa smittkedjorna vägen?

Sveriges väg ter sig allt mer rätt. Eller ja, tills om 2 veckor då det brakar loss.
En vej fyldt med 5702 døde.
Citera
2020-07-28, 14:23
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Ok jag lyssnar inte på radio så det hade jag missat. Så Sveriges relativt öppna strategi gör alltså så att vi inte får en andra våg i just Sverige enligt Björn Olsen? Ändå är han kritisk?

Olsen han tycker lite hit och dit beroende på att han tycker om att vara i offentlighetens ljus.
Citera
2020-07-28, 14:24
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esrum

Käften danskjävel!

Det är inget råg i ryggen på danskarna. Ni beskyller oss svenskar för att vara klena mellanmjölksdrickande feminister, men när det gäller Covid-19 har det verkligen visat sig vilka som är de riktiga syltryggarna i Norden.
Citera
2020-07-28, 14:25
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Svenskar överlag är väldigt konforma och accepterar i mångt och mycket de bittra piller den massmediala- och politiska nomenklaturan serverar dem.

Nationalism är en styggelse så länge inte den är sanktionerad av socialdemokratin och media. Det var därför Anders Tegnell hyllades som den svenska nationalsjälen förkroppsligad och som superhjälte.

Att riskgrupperna isoleras under en lång tid, att operationsskulden växer i takt med de kommunala underskotten, att våra grannländer har lyckats betydligt bättre samt är bättre rustade för en andra våg bekommer dem inte.

Detta är mycket mycket beklagligt (mitt fetade ). Att tvinga så många människor till isolering är mycket anmärkningsvärt. Hade man infört strikta restriktioner för ALLA på ett tidigt stadie hade läget troligtvis sett helt annorlunda ut idag. Jag jämför då närmast med våra grannländer.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2020-07-28 kl. 15:20.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esrum

Vilka som i stor utsträckning tillhört de som dött under 2020 i alla fall. Nu blev det C-19 annars hade det blivit något annat. Det är de svagaste och sköraste med kort återstående levnad som luftvägsinfektioner smittar ner och ger allvaliga konsekvenser för.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du tror att det bara är boende i Stockholm som reser?
Nej. Du måste verkligen sluta ställa dina triviala oneliner-idiotfrågor som du säkert själv anser väldigt giftiga. Men det kanske är svårt för en gammpojk...
Citera
2020-07-28, 14:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Olsen han tycker lite hit och dit beroende på att han tycker om att vara i offentlighetens ljus.

Det verkar inte bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Käften danskjävel!

Det är inget råg i ryggen på danskarna. Ni beskyller oss svenskar för att vara klena mellanmjölksdrickande feminister, men när det gäller Covid-19 har det verkligen visat sig vilka som är de riktiga syltryggarna i Norden.

Hear hear.

När det verkligen gällde så visade det sig att det var Sverige som var enda nordiska landet med lite vikingablod kvar i befolkningen.
Citera
2020-07-28, 14:27
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Detta är mycket mycket beklaglit ( mitt fetade ). Att tvinga så många människor till isolering är mycket anmärkningsvärt. Hade man infört strikta restriktioner för ALLA på ett tidigt stadie hade läget troligtvis sett helt annorlunda ut idag. Jag jämför då närmast med våra grannländer.

Det är vårdköer i Finland också eftersom deras nedstängning ställt alla väntande operationer i kö.
Citera
2020-07-28, 14:28
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
En klok analys, som bara förstärks av att ekonomiskt stöd till riskgrupper som kom på tal i april har ständigt skjutits på framtiden.

Att få fram pengar till kulturvänstern gick i en handvändning men utsatta grupper är inte lika prioriterat.
Inte förrän den 24 augusti kommer de i riskgrupper samt de i samma hushålll kunna ansöka om smittskyddspeng ( eller vad de nu kallar ersättningen). Den får sökas retroaktivt från och med den 1 juli och inte längre än den 30 september.

Det kom igång mycket tidigt i Danmark, i april någon gång om jag minns rätt?
Citera
2020-07-28, 14:28
Medlem
Anhöriga trotsar förbud – klättrar in genom fönster
https://omni.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in