2020-07-28, 13:18
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
På tal om riskgrupper. Jag skulle bli högst förvånad om man har testat vaccinet på någon av dessa. Dessutom, med tanke på äldre-äldres immunförsvar så finns det nog en hel del frågor kvar. Och de utgör också en särskilt angelägen grupp att skydda. Kan man inte använda de hos dessa så är nog vaccinet oanvändbart nästan.
Vaccin ger nämast alltid ett svagare immunsvar hos en äldre person.
Till viss del kan detta uppvägas genom att ge flera doser med visst intervall.
Citera
2020-07-28, 13:23
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Vaccin ger nämast alltid ett svagare immunsvar hos en äldre person.
Till viss del kan detta uppvägas genom att ge flera doser med visst intervall.
Eller som det mot bakteriell lunginflammation där man använder två olika normalt men bara ett för de över 65 år. Skulle tro att det är minst lika komplicerat här med tanke på sjukdomsförloppet hos COVID19 där äldre-äldre är hårt drabbade och att den gående teorin är att just immunförsvaret strular till det.
Citera
2020-07-28, 13:26
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Du är hopplös men nu handlade det om den enligt WHO värsta hälsokrisen hittills under deras historia så rikta dina frågor till dom. Själv har jag svårt att se detta förkylningvirus som det med tanke på att det dör betydligt fler varje dag av andra tråkiga orsaker.
Njaej, nu var det inte alls det du avsåg när de skrev att 3,000 döda per dag var värst hittills.

Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Så ungefär 3000 döda per dag är alltså värst hittills, men alla de betydligt fler som dagligen dör av dåligt vatten, näringsbrist etc. räknas alltså inte? Sen så får man ju påpeka att utav de ca 3000 som dött dagligen så var många svårt sjuka och många dog inte ens av C19 utan av annat och felbehandling i sjukvården.

Det finns dessutom ingenting som hindrar dig att klargöra vad du menade, däremot ställer jag mig fråga till ditt påstående att andra menade någonting som de INTE skrev (samtidigt som de var behjälpliga med att tillhandahålla empirisk fakta som visar att så faktiskt var fallet).

Kort sagt: du har alltid rätt även när du inte tillhandahåller några empiriska fakta samt säger fel och ändrar dig i efterhand, medan alla andra som uttrycker sig i klartext och tillhandahåller empirisk fakta till stöd för sitt argument menade något helt annat och hade fel alldeles oavsett? Är det så? Nibiru2011-faktorn?

Herregud...
Senast redigerad av Takadongtakadang 2020-07-28 kl. 13:28.
Citera
2020-07-28, 13:27
Medlem
Platz.se redovisade igår totalt antal döda med 5729 personer, det innebär att gapet ökade från 27 avlidna till 29 avlidna. En mycket iiten ökning. För två veckor sedan var gapet hela 46 avlidna.

Mycket tyder på ganska låg dödlighet och om jag får följa min magkänsla redovisar man officiellt endast 7--9 avlidna idag och en högre siffra på onsdag, efter rensning av registren.

Men detta är lite gissning från min sida. Vi får avvakta ett tag.
Citera
2020-07-28, 13:31
Medlem
Vad blir det idag?
+2 döda
+0 iva
+135 fall
Citera
2020-07-28, 13:31
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Jo, du har sagt att man har ett färdigt vaccin. Klappat och klart i princip. För distribution innan årsskiftet och är beredd att satsa pengar på det.

Alltså, vad röker du egentligen?
Nej, nu ljuger du igen. Ljuger och ljuger och ljuger och ljuger.

Jag har aldrig sagt något av det du påstår ovan. Helt obegripligt att du tillåts verka här med dessa obehagliga lögner. Synnerligen obehaglig person.

Det som gör saken så obehagligt är att du fabricerar dessa lögner TROTS att jag för flera dagar sedan klargjort exakt motsatsen till dina psykotiska lögner.

Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Vaccinet är klart och man kommer inte ändra någonting. OM vaccinet godkänns är det exakt samma vaccin som man inledde Fas1-försöken med.

Vaccinet är inte testat och godkänt, nej, och det verkar småtramsigt att försöka diskutera en sådan sak eftersom det är uppenbart även för en golvmopp.
Citera
2020-07-28, 13:33
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Noterar att målstolpen flyttas.

Du tror inte att jämförelser mellan Sverige och grannländerna är mer rättvisande än t.ex. med Spanien? Du tror inte att våra grannländers vassare restriktioner i inledningen på pandemin påverkat resultatet hittills?

Citat:
Ursprungligen postat av NickShadow
Du tror inte själv att det vore än mer rättvisande och framförallt rationellt att jämföra svenska regioner med varandra ist för denna tröttsamma landskamp?

Precis. De som oavbrutet tuggar på om jämförelse med de andra nordiska länderna bör först komma med en godtagbar förklaring till varför det skiljer sig åt inom Sverige.
Citera
2020-07-28, 13:35
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Jo, du har sagt att man har ett färdigt vaccin. Klappat och klart i princip. För distribution innan årsskiftet och är beredd att satsa pengar på det.

Alltså, vad röker du egentligen?
Jag tror fortfarande att Oxford-vaccinet kommer godkännas innan årsskiftet. Och jag har som sagt satsat en ovikt hundralapp på att så sker.

Med det inte sagt att vaccinet redan ÄR godkänt och att det ÄR klappat och klart (trots att du i din psykotiska hjärna fått för dig det och maler på som en papegoja ur det perspektivet).
Citera
2020-07-28, 13:39
Medlem
vinlands avatar
"Visselblåsaren" och läkaren Jon Tallinger lämnar nu Sverige och flyttar till Danmark.

Tallinger la senast ut en skärmdump på en elektronisk pat-journal där sen en annan anhörig kände igen både läkare och sköterska som även gett flera andra "pallativ" vård, med resultat att landstingets jurister kom farandes och krävde att få information om Tallingers källa i strid mot källskyddet.

Tallinger ska ha avvärjt detta hot mot källan även genom att skicka dumpen till exakt24 som har utgivningsbevis, vilket då även ger källan starkare skydd. Det går nu rykten att Tallinger fått så mycket hot från myndigheterna, att han därför valt att emigrera till Danmark.

Får se hur länge hans sida finns kvar, den finns här:
https://drtallinger.se
För ev diskussioner om denna doktor så har han en egen tråd här på fb:
(FB) Jon Tallinger aka dr. Whistleblower
Senast redigerad av vinland 2020-07-28 kl. 13:41.
Citera
2020-07-28, 13:41
Medlem
Citat:
På tal om riskgrupper. Jag skulle bli högst förvånad om man har testat vaccinet på någon av dessa. Dessutom, med tanke på äldre-äldres immunförsvar så finns det nog en hel del frågor kvar. Och de utgör också en särskilt angelägen grupp att skydda. Kan man inte använda de hos dessa så är nog vaccinet oanvändbart nästan.
Fast just riskgrupper kan ju tycka det är värt risken (sorry) att använda ett vaccin som inte är tillräckligt testat för biverkningar men som anses fungera i övrigt.
Citera
2020-07-28, 13:41
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Vad blir det idag?
+2 döda
+0 iva
+135 fall
Skåne har 1 död senaste dygnet.
Citera
2020-07-28, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Njaej, nu var det inte alls det du avsåg när de skrev att 3,000 döda per dag var värst hittills...
Du hängde inte med som vanligt mitt inlägg handlade om WHOs påstående att detta var detta den värsta hälsokrisen hittills under deras historia vilket dock jag finner osannolikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in