2020-07-28, 11:31
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
De flesta förstod nog att jag räknade i snitt per dag och man tycker ju att en som fantiserar om att han jobbar med statistik också borde förstått det men icke sa Nicke.
Nu skrev du ju "värst hittills" så då förutsätter man att du menade "värst hittills".

Men nu menar du alltså att du inte menade "värst hittills" utan "snitt per dag".

När är snittet "värst hittills" menar du...?

Citera
2020-07-28, 11:32
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Jag är väldigt noggrann med att förhålla mig till de regler vi har för att lämna ut information som inte klassas som officiell, så det behöver du inte oroa dig för. Jag är dessutom inte anställd, utan konktrakterad på ren professionell basis, så det behöver du inte heller oroa dig för.

Och om du fortfarande tvivlar på vad jag säger så har du återigen mitt passerkort till det Brittiska Regeringsdepartementet och mitt building pass som ger mig tillträde till Whitehall här:
https://forumfiles.com/p5G793I7o1/Screenshot_2020-07-28_at_10.20.14_png

https://www.gov.uk/government/organisations/cabinet-office

Ok? Vill du fortsätta diksutera trovärdighet?

Jävla jöns...

Visst är det kul att man blir kallad för både det ena och det andra och sedan när man bevisar något så blir det ändå bara tjafs Bra att du bevisade i alla fall.
Citera
2020-07-28, 11:34
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Jag skulle vilja lägga till flockimmunitetsspåret. Det finns ju en hel del som tror att man inte släppt tanken på flockimmunitet.

Strular folk med att skydda sig själva och varandra så är risken/chansen stor att smittan sprider sig. Men samtidigt så kräver det en kontrollerad smittspridning för att skydda de utsatta, se till att ”rätt” personer smittas samt ge vården ”arbetsro”.
Men röran kring ”hemkomstkarantänen” tycker jag snarare borde minska möjligheten till en kontrollerad smittspridning.
Jag tror inte heller att de har släppt tanken på flockimmunitet:

- Inga rekommendationer om munskydd i trånga utrymmen, t.ex. kollektivtrafik.
- Ingen isolering av hushåll där någon är sjuk.
- Negligerar riskerna med pre- och asymptomatisk smittspridning.
- Ständiga överskattningar av andelen som är immuna.
- Ständiga utspel om att vi har snart uppnått en immunitet (ser väldigt få dylika glädjekalkyler från andra länder)
Citera
2020-07-28, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Anser du att befolkningen i våra grannländer besitter större former av restriktioner och isolering än vi i Sverige?
I nuläget, i våra grannländer, nej. Men vem vet vad som händer i höst? Vi ser ju redan en ökning av fall i länder som haft lockdown, varför skulle våra grannländer vara undantag? Hur många lockdowns kan våra grannländer ha innan man börjar komma till slutsatsen att det var bättre att göra som Sverige?
Citera
2020-07-28, 11:37
Medlem
gloffgloffs avatar
WHO: Använd PPE (Personal Protective Equipment) vid vård av äldre

"Ensure provision of PPE to home care workers, particularly those providing care in close proximity."

"Ensure provision of PPE to caregivers providing care in close proximity."

sidan 16, https://apps.who.int/iris/rest/bitstreams/1286427/retrieve

Jag tycker det är svårt att läsa ut om de menar munskydd och/eller visir med PPE, och isåfall vilken klass av munskydd.

Däremot rapporterar flera länder att PPE prioriteras på sjukhusen och dett blir därför svårt att få till t ex äldrevården:

"Difficulties faced by long-term care providers and caregivers in accessing PPE and other resources (such as hand sanitizer and disinfectant) have emerged in many countries, due to global shortages and the prioritization of hospitals and other health care settings."
Citera
2020-07-28, 11:38
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
...

Nationalism är en styggelse så länge inte den är sanktionerad av socialdemokratin och media. Det var därför Anders Tegnell hyllades som den svenska nationalsjälen förkroppsligad och som superhjälte.

...
Precis! Godhetssignalerandet ”eliten” pysslar med är i allra högsta grad ett utslag av nationalism.
Och vår strategi skulle nu visa världen att ”Blott Sverige svenskt folkvett har.” ...
Citera
2020-07-28, 11:40
Medlem
Bunsofsteels avatar
Anders Tegnell vet inte ens vad enkla ord betyder:

"– Det går inte i dag att säga vad som varit rätt eller fel, och misstag är något som man gör mer eller mindre avsiktligt och några sådana finns inte."

Definition enligt Svenska Akademiens ordbok:

oavsiktligt fel i handlande, tänkande o.d.

Gubbjäveln slår nästan knut på sig själv i sina försök att ducka för ansvar.
Dessutom våldför han sig på svenska språket.

Sicken jävla tönt. Sparka ut det inkompetenta fanskapet med ändan före.
Senast redigerad av Bunsofsteel 2020-07-28 kl. 11:58.
Citera
2020-07-28, 11:42
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Nya massutbrott i Spanien – svenska Åsa: Kom inte hitFlera länder återinför karantän för Spanienresenärer efter nya coronautbrott – Katalonien är värst drabbat.

Samtidigt kommer uppgifter om att hela landets dödstal är långt högre än rapporterat.

Nu uppmanar svenska Åsa Öhqvist, boende i Barcelona, svenskar att stanna hemma.

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/nya-massutbrott-i-spanien-svenska-asa-kom-inte-hit/
Och igår sa Tegnell att Svenskar som reser tillbaka från Spanien inte ska sitta i karantän utan bara stanna hemma om man har symptom. Vi bäddar för en ny våg likt den efter sportlovet.
Vidare seger Tegnell ”– Vår bedömning är att resandet inte är motorn i det här. ” Så tydligtvis har turism och resande inget med smittspridning att göra. Bara en tillfällighet då att smittan ökade våldsamt efter sportlovet?
Jo, vist. Vi är i händerna på personer utan någon form av verklighets uppfattning.
https://omni.se/tegnell-om-andra-smittvag-inte-sa-oroad-for-sverige/a/GGo5nx
Citera
2020-07-28, 11:44
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Visst är det kul att man blir kallad för både det ena och det andra och sedan när man bevisar något så blir det ändå bara tjafs Bra att du bevisade i alla fall.
Ja, det är inte utan att det är förenat med en viss fascination att bevittna hur vissa beter sig här.

Jag erkänner utan omsvep att det är just den fascinationen som gör att det är svårt att sluta interagera:
Hur långt är dessa komplett lågintelligenta varelser beredda att gå för att slippa erkänna att de har noll koll kontra inte har någon susning om vad de pratar om?

Hur långt som helst, är det uppenbarliga svaret.

Jag vet faktiskt inte hur mycket statistik jag pumpat ut här de senaste månaderna. Det verkar inte spela någon roll, all statistik är fel om det inte överensstämmer med dessa lågintelligenta varelsers bild av världen. Alternativt är det du som ljuger. Att du till och med redogör för exakt vad du jobbar med, och dessutom tillhandahåller någorlunda bevis, spelar ingen roll - du är en lögnare om du tillhandahåller bevis.

Enormt fascinerande. Det går som sagt inte att sluta interagera med dessa varelser på grund av denna fascination.
Senast redigerad av Takadongtakadang 2020-07-28 kl. 11:47.
Citera
2020-07-28, 11:46
Moderator
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
I nuläget, i våra grannländer, nej. Men vem vet vad som händer i höst? Vi ser ju redan en ökning av fall i länder som haft lockdown, varför skulle våra grannländer vara undantag? Hur många lockdowns kan våra grannländer ha innan man börjar komma till slutsatsen att det var bättre att göra som Sverige?
Du tror inte att kunskapsläget har förbättrats beträffande hur man vårdar patienter sedan pandemins inledning?

Du tror inte de har haft mer tid att förbättra rutiner och säkerställa sjukvårdsmaterial?

Du tror inte att det faktum att de har fått ned smittspridningen underlättar att testa, spåra och isolera om det börjar spridas i kluster igen?
Citera
2020-07-28, 11:50
Medlem
Citat:

Att riskgrupperna isoleras under en lång tid, att operationsskulden växer i takt med de kommunala underskotten, att våra grannländer har lyckats betydligt bättre samt är bättre rustade för en andra våg bekommer dem inte.
Hur menar du att grannländerna är bättre rustade?
De i riskgrupper är ju ofta ännu mer isolerade i andra länder så hur tänkte du där?
Citera
2020-07-28, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Björn Olsen är ute och är förvirrad igen. "Det blir ingen andra våg". Märkligt att han är så tvärsäker när det faktiskt börjar röra på sig i en del länder nu. Det konstiga är att dessa utbrott inte verkar ske i samma områden som under första vågen?
Det uttalandet kommer nog inte åldras väl.

Manus och inspelning skedde kanske en tid tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in