2020-07-23, 14:12
Medlem
MollyMaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motorolamicrotac
Jag tror precis tvärtom - detta blir intressant och annorlunda. Har inte sett Robinson de typ senaste 10 åren då det "gått på tomgång" väldigt lika från år till år.

Det tror jag också. Det måste ju bli annorlunda och bara det gör det spännande. Sen om det håller och kanske blir bättre än innan är väl förhoppningen. Jag kommer i alla fall att titta!
2020-07-23, 16:35
Medlem
A1HORNYLADs avatar
De första två-tre veckorna kan det nog vara mysigt om det är en hyfsat bra sommar. De ljusa nätterna kommer att kännas exotiska. Men är det regnigt och mulet blir det till att stå ut med kylan och myggen. Sedan en bit in i augusti kommer höststormarna inrullande och det mörknar allt mer. Då blir det nog inte lika roligt längre. Och en diet på abborre blir garanterat tröttsam i längden. De riskerar att gå lika hungriga som man gjorde på Seskarö 1917.
Sedan har vi bromsarna som till skillnad från myggen trivs ypperligt i solen, men det varierar ganska kraftigt lokalt hur mycket broms och blinningar det finns, liksom det gör från år till år. Och nu har ju även den sibiriska taigafästingen börjat etablera sig däruppe. Jag avundas dem icke! (Förutom de första veckorna då.)
2020-07-23, 18:17
Bannlyst
##

Robinson har blivit en Skyddad Verkstad.
Myggkanoner på Ön: https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/opjkRW/robinson-deltagarna-ska-slippa-myggplagan-i-haparanda

Vad tog vildmarkslivet vägen ..

Senast redigerad av one4two 2020-07-23 kl. 18:19. Anledning: text
2020-07-23, 23:06
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one4two
##

Robinson har blivit en Skyddad Verkstad.
Myggkanoner på Ön: https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/opjkRW/robinson-deltagarna-ska-slippa-myggplagan-i-haparanda

Vad tog vildmarkslivet vägen ..

Ja, man kan undra om det bara är fjollträskare med i år. Sedan kommentaren angående myggen: "Vi vill inte ta död på våra deltagare"! Som om myggen vore dödliga. Nä, de vill nog bara inte ta död på programmet ifall folk gör allt för att bli utröstade eller helt sonika bara lämnar för att de inte tål myggen. Det är nog lättare att kasta in handduken när det spelas in hemma i Sverige än vad det är i Söderhavet.
Det som skulle kunna ta död på dem är väl taigafästingarna i så fall, vilka kan bära på en extra dödlig variant av TBE.
2020-07-23, 23:17
Medlem
motorolamicrotacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Ja, man kan undra om det bara är fjollträskare med i år. Sedan kommentaren angående myggen: "Vi vill inte ta död på våra deltagare"! Som om myggen vore dödliga. Nä, de vill nog bara inte ta död på programmet ifall folk gör allt för att bli utröstade eller helt sonika bara lämnar för att de inte tål myggen. Det är nog lättare att kasta in handduken när det spelas in hemma i Sverige än vad det är i Söderhavet.
Det som skulle kunna ta död på dem är väl taigafästingarna i så fall, vilka kan bära på en extra dödlig variant av TBE.

Apropå deltagare/fjollträskare - brukar de inte presentera deltagarna i samband med att de börjar tävlingen? Väldigt nyfiken på om det är samma "gott o blandat mix" som det brukar vara eller lite annorlunda personligheter då miljön skiljer sig markant.
2020-07-23, 23:21
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Det kan ju inte ha varit många av de tidigare deltagarna som haft ett hederligt heltidsarbete? Som de behövt tagit tjänstledigt från under inspelningen, menar jag.

Det har ju varit alla möjliga hittepå-jobb de titulerat sig som, typ PT, Livscoach, Influencer, Främlingslegionär och allt möjligt flum som antagligen bara varit omskrivningar för prostitution eller att de varit arbetslöss eller arbetsskygga.

Det jag menar är att det inte kommer att vara extra många sökande pga coronapermitteringar utan det blir det vanliga urvalet av kändiswannabees och freaks som produktionen headhuntst, uppblandat med ett någon aspie/bokstavskombo och så någon helt vanlig Svensson som är studieledig.

Ett svenskt resmål för deltagarna tror jag bara blir en variant av Farmen i Skärgården. Och eftersom TV4/Mastiff antagligen återigen producerar eländet så tror jag det blir en flopp. Både hos tittarna och deltagarna.

Nej, är det Robinson så vill åtminstone jag se palmer, ris, solbränna och havsbad med varanjagande dårar, internationella nödsignaler och ryckande baguetter
https://youtu.be/L7xH1KR1LQ8
Nu är det nog inte främlingslegionen lille Calle var med i utan han var malaj i ett potatisätar regemente. Heder åt legionen riktiga soldater. Män i sin kepi blanc
2020-07-24, 06:31
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Nu är det nog inte främlingslegionen lille Calle var med i utan han var malaj i ett potatisätar regemente. Heder åt legionen riktiga soldater. Män i sin kepi blanc
Det var liksom lite så jag menade med att benämna det som hittepå-jobb
2020-07-24, 14:33
Medlem
MollyMaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
De första två-tre veckorna kan det nog vara mysigt om det är en hyfsat bra sommar. De ljusa nätterna kommer att kännas exotiska. Men är det regnigt och mulet blir det till att stå ut med kylan och myggen. Sedan en bit in i augusti kommer höststormarna inrullande och det mörknar allt mer. Då blir det nog inte lika roligt längre. Och en diet på abborre blir garanterat tröttsam i längden. De riskerar att gå lika hungriga som man gjorde på Seskarö 1917.
Sedan har vi bromsarna som till skillnad från myggen trivs ypperligt i solen, men det varierar ganska kraftigt lokalt hur mycket broms och blinningar det finns, liksom det gör från år till år. Och nu har ju även den sibiriska taigafästingen börjat etablera sig däruppe. Jag avundas dem icke! (Förutom de första veckorna då.)

Precis! Det känns mer som The Island än Robinson. I The Island brukar de ju vara helt sönderstuckna både i ansiktet och på kroppen.
2020-07-24, 23:07
Medlem
Ser att lokaltidningen skriver om Mardrömsväder och "I Haparanda, där inspelningarna av Robinson drog igång i torsdags, visade vädret sig från sin tuffaste sida. Deltagarna möttes av ösregn och 14 grader"

https://aktuellanyheter.se/underhallning/22-jul-2020/anders-ofvergard-expedition-robinson-tv4-sverige-haparanda-seskar-furo/mardromsvader-vid-starten-av-robinson

Få se hur många som står ut i en vecka under dessa förhållanden. Ska bli intressant att följa nästa Robinson, hösten börjar ju mycket tidigare däruppe.
2020-07-25, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmox
Ser att lokaltidningen skriver om Mardrömsväder och "I Haparanda, där inspelningarna av Robinson drog igång i torsdags, visade vädret sig från sin tuffaste sida. Deltagarna möttes av ösregn och 14 grader"

https://aktuellanyheter.se/underhallning/22-jul-2020/anders-ofvergard-expedition-robinson-tv4-sverige-haparanda-seskar-furo/mardromsvader-vid-starten-av-robinson

Få se hur många som står ut i en vecka under dessa förhållanden. Ska bli intressant att följa nästa Robinson, hösten börjar ju mycket tidigare däruppe.

Väderleksrapporten på tv ser inte ljus ut heller.
2020-07-28, 01:43
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motorolamicrotac
Apropå deltagare/fjollträskare - brukar de inte presentera deltagarna i samband med att de börjar tävlingen? Väldigt nyfiken på om det är samma "gott o blandat mix" som det brukar vara eller lite annorlunda personligheter då miljön skiljer sig markant.
Ursäkta sent svar, men jag undrar också var presentationen av deltagarna tagit vägen. Är det någon som sett en sån?
2020-07-28, 01:43
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona-Bob
Väderleksrapporten på tv ser inte ljus ut heller.
Just nu är det väl lite si och så. Men de kan få bästa vädret i vårt land vissa dagar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in