Jag gissar Trondheim. Vet att dom har en teknologisk högskola där och flera norska civilingenjörer utbildats där,.
Jo, och väldigt stora på kemisk-teknisk och läkemedelsforskning, men betänk vad vi vill ha sagt med...
2b) ...tvåan, om vår käre gamle quiz-kämpfer, om de flesta skryter om att vara multi-, så är Trondheim (oerhört vacker stad f ö! Och trevliga människor, som de flesta norrmän) övervägande monolingualt (...).
Jo, och väldigt stora på kemisk-teknisk och läkemedelsforskning, men betänk vad vi vill ha sagt med...
2b) ...tvåan, om vår käre gamle quiz-kämpfer, om de flesta skryter om att vara multi-, så är Trondheim (oerhört vacker stad f ö! Och trevliga människor, som de flesta norrmän) övervägande monolingualt (...).
Detta skulle väl kunna vara Åbo...? Tycker det mesta passar in.
Edit: För övrigt min debut i denna tråd, tror jag.
Snygg debut i så fall! (tror du kan ha rätt, välkommen!).
"Taxfree"-kryssning för att "fynda" till barskåpet (fnys...) samt frågan till Venator! (ångrar mig ang priset, hyrd stuga med gäddfiske i dess skärgård fan så mkt mer givande!).
Snygg debut i så fall! (tror du kan ha rätt, välkommen!).
"Taxfree"-kryssning för att "fynda" till barskåpet (fnys...) samt frågan till Venator! (ångrar mig ang priset, hyrd stuga med gäddfiske i dess skärgård fan så mkt mer givande!).
Tack så mycket! Utomordentligt trevligt pris, då ska jag läsa om Juhani Aho i stugan på kvällarna.
Oj, då ska jag göra en fråga också... Återkommer snarast!
Min första fråga i tråden, så ni får ha överseende...
Då söker vi en stad mitt i landet, och med stadskärna som delvis är medeltida.
1. Sitt land religiösa centrum.
2. Landets största universitet.
3. Två statyer med långa öron.
Långa öron? Kaninte låta bli att ge mig in här med ett långskott. Buddhastatyer brukar ha långa öron och i Monywa i Burma finns det 2 st. Universitet finns det också där.
Långa öron? Kaninte låta bli att ge mig in här med ett långskott. Buddhastatyer brukar ha långa öron och i Monywa i Burma finns det 2 st. Universitet finns det också där.