2020-07-27, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Speitmeister
Vill bara säga att jag uppskattar ert initiativ!!! Och jag hoppas familjen får ro! Så tragiskt att GM inte kunde ge familjen den lättnaden utan istället agerade extremt obstinat.
Eftersom han nekar till brott så kan han ju knappast berätta var kroppen finns. Om han får livstid i HR så finns ju inte något att förlora på att berätta. Och erkänna. Men han har inte den integriteten. Han kommer aldrig någonsin erkänna - om han inte skryter för nån medintern som har den goda smaken att berätta vidare.
Citera
2020-07-27, 20:05
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Eftersom han nekar till brott så kan han ju knappast berätta var kroppen finns. Om han får livstid i HR så finns ju inte något att förlora på att berätta. Och erkänna. Men han har inte den integriteten. Han kommer aldrig någonsin erkänna - om han inte skryter för nån medintern som har den goda smaken att berätta vidare.
Jag hoppas han blir så arg så han försäger sig, hans lilla hjärna kopplas ju bort vid raseri 😈
Citera
2020-07-27, 20:11
Medlem
Pandalina4s avatar
Efter att ha läst domen tänkte jag på två saker.

Det var alltså så en del av TS skärp försvann, Wilma hängde sig i det på vinden.

T hade linser, har de hittas? Tänkte om han städade så dåligt för att linserna slängts då de blivit skadade under brottet.
Citera
2020-07-27, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag tycker det är viktigt att få det besvarat - då det låser T till att ha Wilmas saker i sin lägenhet

DET är ju mycket märkligt att han kan ha handlat med hennes kontokort FAST ...Tishko sagt att Wilma HAR tagit dessa saker med sig.

Likad¨kläderna han sagt att Wilma haft på sig- de återfanns i lägenheten.

- - -

Sååå - varför tycker du att min fundering är akward??? JAG tycker det är viktiga fakta helt enkelt som vi inte har fått svar på helt enkelt.
Jag tror det beror på att han har varit så flummig att han inte har orkat bry sig om allting. Bara svarat vad som helst. Kanske lite chockad också fast det varit han som ställt till det.
Citera
2020-07-27, 20:14
Medlem
Att det skulle bli livstid för våran vän T var väl ganska väntat.. Billy Blyft fick smaka på samma straff.
Tom "stjärnadvokaten" hade ju slängt in handuken i slutplägeringen och vill få det till 12 år.. Vanligtvis brukar väl advokaten vilja att åtalet ogillas och att klienten släpps på fri fot i väntan på dom. Men inte denna gång...
Lär bli skifte i HR, finns ett par kandidater som redan nämts innan. Sätter min peng på Eriksson eller Olsson. Hurtig har åkt på ett par smällar på sistone..
Citera
2020-07-27, 20:21
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Tråden har ballat ur fullständigt med personliga påhopp. Fullständigt oläslig. Tishko har fått sin livstidsdom och vi kan andas ut för en liten stund innan HR ser över det hela i höst. Jag hoppas verkligen att de fastställer domen. Men det får vi se.

Du har rätt. Tack för länken med domen 😎

Jag hoppas nu att polisen och åklagaren plockar fram fler bevis till en eventuell HR förhandling.
Det bör nog att ännu mer på fötterna.

Några pratar om Silbersky och Ericsson.
Men jag tror nog att de vill inte ens komma i närheten ens med en lång tång.
(ens - två gånger, taftologi,tårta på tårta, men det bjuder jag på. 😉

Hoppas att även FIKK och MP gör nya fynd.

Idag är det läge med en halvböj skumpa och njuta en stund av livstiden.

(Ni som inte vet vad en halvböj är kan kolla här) https://sv.wiktionary.org/wiki/halvb%C3%B6j
Senast redigerad av K.Blomkvist 2020-07-27 kl. 20:27. Anledning: Tyrckfels nisse var framme
Citera
2020-07-27, 20:23
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Efter att ha läst domen tänkte jag på två saker.

Det var alltså så en del av TS skärp försvann, Wilma hängde sig i det på vinden.

T hade linser, har de hittas? Tänkte om han städade så dåligt för att linserna slängts då de blivit skadade under brottet.

Bra observation. Vill gärna se var Du hittade detta, FUP:en kanske?
Citera
2020-07-27, 20:26
Medlem
– Sven-Erik Alhem och fortsätter:
– Jag vill betona att detta är naturligtvis väldigt lätt att angripa från försvararhåll. Jag vågar sätta en ganska stor peng på att det är en självklarhet att detta kommer upp i hovrätten efter ett överklagande från den dömdes sida.

https://www.aftonbladet.se/a/50PoEK
Citera
2020-07-27, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Bra observation. Vill gärna se var Du hittade detta, FUP:en kanske?
Ur domen: "Da sade Wilma att "nu skall jag gora nagot", varefter hon tog ett mjukt skarp fran
en morgonrock och gick upp pa vinden".
(prickarna vill inte hänga med).

Sid 17 i domen.

Edit: Betänk att det är Tishkos ord - han ljuger för det mesta, så det är inte säkert detta är sant det heller.
Citera
2020-07-27, 20:31
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ur domen: "Da sade Wilma att "nu skall jag gora nagot", varefter hon tog ett mjukt skarp fran

Sid 17 i domen.

Edit: Betänk att det är Tishkos ord - han ljuger för det mesta, så det är inte säkert detta är sant det heller.

Tack! Jag har inte hunnit med alla 92 sidorna.
Citera
2020-07-27, 20:31
Medlem
Mr.Munshuns avatar
Hoppas att man hinner hitta Wilmas kropp innan idioten bestämmer sig för att samarbeta för att kunna få en tidsbestämd straff....
Citera
2020-07-27, 20:34
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:

Sid 17 i domen.

Har du koll på vad det är för tidsramar en överklagan skall vara inlämnad ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in