2020-07-27, 09:47
Medlem
bagarn29s avatar
Är DIF:s frispark så jäkla fantastisk som media vill göra den till? Det är väl ingen målvaktstavla men står inte muren eller målvakten lite fel. Bollen kommer ju nästan mitt i målet.
Citera
2020-07-27, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Är DIF:s frispark så jäkla fantastisk som media vill göra den till? Det är väl ingen målvaktstavla men står inte muren eller målvakten lite fel. Bollen kommer ju nästan mitt i målet.
Mitt i målet? Strax under vänstra kryseet snarare. Jag tyckte den såg mer svårtagen ut än frisparksmålet AIK gjorde mot MFF. Sebastian Larsson hade dock en frispark som var ännu bättre slagen tidigare i matchen. Men den hade Bråtweit bättre sikt över.

För övrigt tror jag på kryss i samtliga tre allsvenska matcher idag.
Senast redigerad av Geigerzehler 2020-07-27 kl. 10:52.
Citera
2020-07-27, 15:18
Medlem
vitvalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Tredjeplatsen är fortfarande vidöppen. Kanske också andraplatsen, tveksam till om Norrköping håller hela säsongen.
Peking och Malmö känns för starka. Även om Peking faller ihop mot hösten så lär de två lagen ligga på första och andra plats när det här är klart.
Citera
2020-07-27, 16:18
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Mitt i målet? Strax under vänstra kryseet snarare. Jag tyckte den såg mer svårtagen ut än frisparksmålet AIK gjorde mot MFF. Sebastian Larsson hade dock en frispark som var ännu bättre slagen tidigare i matchen. Men den hade Bråtweit bättre sikt över.

För övrigt tror jag på kryss i samtliga tre allsvenska matcher idag.

Jag har sett tre repriser och jag hävdar att skottet satt närmare mitten än krysset.
Citera
2020-07-27, 17:30
Medlem
Är det nån mer Bajare än jag som vill se Vladimir Rodic från start idag?
Citera
2020-07-27, 17:34
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
Fråga Jeppe. Han kan tatuera "bajen" i pannan.
Citera
2020-07-27, 18:10
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Fråga Jeppe. Han kan tatuera "bajen" i pannan.

Diskerud som innerback kan det vara möjligt?
Citera
2020-07-27, 18:14
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch

Startelvor:

Hammarby: Ousted - Sandberg, Fällman, Fenger, Söderström, Andersen, A. Khalili, Martinsson Ngouali, Sher, Ludwigson, Rodic.

Örebro: Jansson - Granlund, Almebäck, Skovgaard, Hjertstrand - Book, Gerzic, Collander, Wright - Besara, Björndahl.

Din önskan är uppfylld.
Citera
2020-07-27, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Diskerud som innerback kan det vara möjligt?
HD hade en rapport idag om att de fått in kritik osv och de hade intervjuat folk som tränat laget. Det verkar som att folk är övertränade och därför inte klarar av den hårda matchningen. Vi har högst arbetsbelastning utav alla spekuleras det i - därav skadorna - och den som sägs vara mest överbelastad utav alla är Casper Widell, vår talang som jag egentligen hade velat se på mittbacksplatsen.

Mix har inte varit fantastisk på mittfältet. Tsouka som fått flytta in ifrån sin högerbacksplats har gjort det katastrofalt genomdåligt. I förra matchen när han fick flytta ut visade han kvalitéer offensivt och gjorde inte en enda dunderblunder.

Känns logiskt.
Citera
2020-07-27, 18:30
Medlem
Det är alltså inte bara som jag säger att våra alternativ på mittbacksplatserna är överbelastade utan det finns faktiska mätningar. Vi har maskiner som sköter den biten.
Citera
2020-07-27, 18:31
Medlem
Vad är det för jävla odds i Hammarby-Örebro?
Citera
2020-07-27, 18:32
Medlem
Vi har en mittback utlånad, nämligen Charlie Weberg, men hans formkurva pekar nedåt. Han har inte imponerat i GAIS, vilket för övrigt är en äcklig klubb. Känns synd att han hamnat där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in