Citat:
Ursprungligen postat av
Gizur
Det senaste är förstås helt osannolikt, men inte omöjligt att han får en liten skara beundrare och kanske några som besöker honom då och då i fängelset. Finns uppenbarligen en grupp galna kvinnor med fäbless för mördare, i vart fall kända sådana. Galningen Peter Madsen har haft flera beundrarinnor under fängelsetiden och har nyligen gift sig.
Ja detta kommer tyvärr att ske här, vad är det för fel på vissa kvinnor? Varför blir man kåt av att knulla en mördare på ett besöksrum på en anstalt? Att just de ska kunna "omvända" en så här kriminellt skadad man kommer aldrig ske, oavsett vad Vänster-Snecker säger!
Citat:
Ursprungligen postat av
Andhogst38
Tror det stannar på 14 år. Är ute om ca 8 år. Eller döms endast för griftefriden. Jag skulle inte fira idag iaf..
Jag är helt enig, är rädd att han får bättre utfall i hovrätten.
Citat:
Ursprungligen postat av
angelamerkel
"Med beaktande av det långa frihetsstraff som dömts ut bör kostnaderna för försvararna och målsägandebiträdet stanna på staten".
Vad betyder detta? Att jag nyss har betalat denna smutsiga horungens försvar?
I stort sett, ja, staten bekostar deras ersättningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Arkiater
Domen var väntan. Blir det Kumla nu? Hur kommer medfångarna ta emot GM?
Nej han lär överklaga, och bör kvarstanna i häktet under nästa rättegång, som sker i hovrätten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Speitmeister
Kan livstidare verkligen släppas vid 12 år ?
Tror det är ganska ovanligt, men det är det minsta, som kan utdömas, alltså att livstid omvandlas till 18 år totalt vilket motsvarar villkorlig frigivning efter 12 avtjänade år.