2020-07-27, 17:07
Medlem
Livstid som vi så gott som alla hoppades på.

Och 260 t + i skadestånd till familjen, lite lågt kan jag tycka.
Ska farsan gå in och pynta ? För han hade väl inga stålar själv.
Citera
2020-07-27, 17:08
Medlem
OvissFramtids avatar
Något som är provocerande med detta fallet är förutom det onödiga, bestialiska mordet och avsaknaden av kroppen är att horungen Tishko på riktigt trodde han kunde lura rättssystemet och gå fri. I hans fantasi tror han att människor skulle köpa hans efterblivna förklaringar. Något mer provocerande är att Beatrice "Skelöga" Rämsell som ägnar sig åt att svartmåla Wilma och hennes familj får ut 1 miljon kronor för att agera dumstrut inför hela Sverige, samtidigt som Wilma's familj endast får ut 60.000 kr i Skadestånd. Nu kan någon moralpolis slå mig på fingrarna och säga att en advokat inte jobbar gratis, vem fan har påstått det? Förtjänar denna skammen till advokat av skattebetalarna betalt, sitt höga arvode? Nej det gör hon förfan inte. Ge henne en rimlig arbetarlön som alla andra. Vi får väl tacka gudarna/gud för att den oslipade och oskärpta Rämsell fick jobbet som Tishko's advokat.

Hur det med Ts familj? Sitter de fortfarande och försöker hävda hans oskuld?
Citera
2020-07-27, 17:08
Medlem
Andhogst38s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Okej - vi har samma insikt om dessa saker

Det jag undrar öve: VARFÖR har inte åklagaren pressat hårdare om dessa saker? VART är dessa? VARFÖR har T kortet kvar som är Wilmas? Som han påstår att hon har tagit med sig? osv.

Tycker att det verkar lite lamt om frågor angående detta?

MEN - T besvarar ju alla frågor med. Ingen kommentar.

I Tishkos värld tror han att han kan besvara allt med den kommentaren "Ingen kommentar" och han tror dessutom att vi i denna värld godtar sådant svar. Som om han vore oskyldig osv. Han förstår verkligen inte att han måste besvara sådana frågor så att vi/omvärlden får ett sammanhang om Vad/Hur/Varför - saker och ting ter sig märkliga.

Jag skulle verkligen vilja veta hans IQ - via seriöst test alltså - likt Mensa. BÅDE IQ och EQ.
Det är hans rättighet att svara "ingen kommentar". Vad spelar det för roll nu? Fup är klar, dom är klar. Varken T eller W behöver bankkortet mer. Släpp det nu, det är över. Sen tycker jag du uttrycker dig rasistiskt mot T. Det är inte okej i denna tråden! Alla är lika mycket värda.
Citera
2020-07-27, 17:16
Medlem
Citat:
. Undrar faktiskt om han inte borde ha anlitat typ Silbersky kanske??? Då hde han haft sin "frihet" som likt Pandoras ask ...
Inte så säker på det.

Silbersky fick ju starka reaktioner när han i rättegången mot Englas mördare två gånger valde att citera ur novellen "Att döda ett barn" som handlar om hur en helt vanlig man råkar köra på ett barn.
Resultat: Englas mamma blev upprörd, Silbersky bad om ursäkt och domen blev ändå livstid.
Senast redigerad av Skewie 2020-07-27 kl. 17:19.
Citera
2020-07-27, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKaravaj
Håller med men ärlig talat tror jag inte att han kommer sitta inne så länge. Lär bli fri mellan 12-18

Kan livstidare verkligen släppas vid 12 år ?
Citera
2020-07-27, 17:20
Medlem
CassandraCs avatar
Finns det en FUP man kan läsa samt dom? vore intressant att se allt bevis de hittat mot honom så man kan bygga en uppfattning, antar att han styckade henne, fattar dock inte varför han sparade huvudet... ?
Citera
2020-07-27, 17:21
Medlem
Citat:
.

Alltså - kalla advokaten för vad som helst = hon GÖR sitt jobb helt enkelt ... på en totalt rabiat och avig klient helt enkelt. Kalla inte henne för idiot - hon gör sitt jobb på vad klientens önskan är helt enkelt. Sedan att hon tar betalt för uppgiften är helt i sin ordning dvs hon är INTE ngn välgörenhetsadvokat och måste ta ut kostnader fr sitt arbete.

SEDAN - att jag tycker att hon är en medelmåtta advokat - är min egna åsikt!

- - -

Undrar faktiskt om han inte borde ha anlitat typ Silbersky kanske??? Då hde han haft sin "frihet" som likt Pandoras ask ...

Johan Eriksson, Thomas Olsson och Björn Hurtig brukar vara heta kandidater i sådana här lägen.
Citera
2020-07-27, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kungen9393
Fyfan va gött , de kan du ha din äckliga getknullare! Må du brinna i helvetet ditt kräk

Fira inte för tidigt nu, det kommer gå en sväng i HR och det finns flera liknande fall då HR har friat GM helt efter en livstidsdom.

I detta fallet finns det flera omständigheter som faktiskt kan fria honom om han har tur.
Citera
2020-07-27, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xXz9
Tishkos advokaten får nästan en miljon kr i ersättning, 957 100 kr, hans andra advokat får 362 943 kr och målsägandebiträdet får 498 280

1 818 323 kr som skattebetalarna får stå för hm
Det blir blodpudding 2 gånger i veckan.
Citera
2020-07-27, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Här kommer domen. Vassegoa!

https://docdro.id/schISuO

Tackar Picasso2, klockren som vanligt!

Intressant att läsa hur Tingsrätten resonerat kring bortom rimligt tvivel, försvårande omständigheter m.m. Flera slutsatser dras som jag (och flera andra i tråden) också kommit fram till. Bl.a, att det inte finns någon som helst möjlighet/rimlighet att någon annan ska ha kunnat mörda Wilma, varken torsdagskväll (14:e) mellan 18.37-22.30, eller tisdag (19:e) mellan kl 10.00-13.15.

Intressant också att äntligen få se vilka som skulle höras av försvaret, men som återkallades, och vad deras förhör syftat till. Tänker främst på Alex*ndra R och Rich*rd G. Förstår att de drog sig ur men blir ändå lite bekymrad över rättssäkerheten när folk inte vågar vittna pga repressalier. Hade varit intressant att höra deras resonemang.

Otroligt skönt att han fick livstid, hoppas nu bara att Hr gör samma bedömning.
Citera
2020-07-27, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CassandraC
Finns det en FUP man kan läsa samt dom? vore intressant att se allt bevis de hittat mot honom så man kan bygga en uppfattning, antar att han styckade henne, fattar dock inte varför han sparade huvudet... ?

Finns i startinlägget i denna tråd.
Citera
2020-07-27, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Det senaste är förstås helt osannolikt, men inte omöjligt att han får en liten skara beundrare och kanske några som besöker honom då och då i fängelset. Finns uppenbarligen en grupp galna kvinnor med fäbless för mördare, i vart fall kända sådana. Galningen Peter Madsen har haft flera beundrarinnor under fängelsetiden och har nyligen gift sig.

Ja detta kommer tyvärr att ske här, vad är det för fel på vissa kvinnor? Varför blir man kåt av att knulla en mördare på ett besöksrum på en anstalt? Att just de ska kunna "omvända" en så här kriminellt skadad man kommer aldrig ske, oavsett vad Vänster-Snecker säger!

Citat:
Ursprungligen postat av Andhogst38
Tror det stannar på 14 år. Är ute om ca 8 år. Eller döms endast för griftefriden. Jag skulle inte fira idag iaf..

Jag är helt enig, är rädd att han får bättre utfall i hovrätten.

Citat:
Ursprungligen postat av angelamerkel
"Med beaktande av det långa frihetsstraff som dömts ut bör kostnaderna för försvararna och målsägandebiträdet stanna på staten".

Vad betyder detta? Att jag nyss har betalat denna smutsiga horungens försvar?

I stort sett, ja, staten bekostar deras ersättningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Domen var väntan. Blir det Kumla nu? Hur kommer medfångarna ta emot GM?

Nej han lär överklaga, och bör kvarstanna i häktet under nästa rättegång, som sker i hovrätten.

Citat:
Ursprungligen postat av Speitmeister
Kan livstidare verkligen släppas vid 12 år ?

Tror det är ganska ovanligt, men det är det minsta, som kan utdömas, alltså att livstid omvandlas till 18 år totalt vilket motsvarar villkorlig frigivning efter 12 avtjänade år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in