2020-07-27, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Ca 17 olika kandidater på gång och några är på väg ut för sluttester. Produktionen i full gång. Vaccinen kommer att vara gratis i t ex Moskva.
Ja. Se där.
Citera
2020-07-27, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Det är ju du som i så fall inte behärskar det svenska språket tillräckligt väl för att göra det du skriver begripligt.🤦🏼‍♀️

Ok vi säger så
Citera
2020-07-27, 16:10
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Fascinerande att det fortfarande finns vuxna som på fullt allvar tycker att corona är någonting att fortsätta frukta. 0,06% av svenskar har dött och då är det garanterat många fall där personerna hade avlidit i alla fall som räknats med i statistiken.

Istället för att tala om munskydd borde vi ju snarare diskutera huruvida vi snart bör omyndighetsförklara alarmerande riksmongon.
Har du helt missat alla de människor som blivit långtidssjuka? Eller alla dem som måste genomgå en lång rehabilitering efter svår sjukdom?
Citera
2020-07-27, 16:13
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Rimligen biter Sinovac på en del av viruset som inte är alltför benäget till mutation.
Det är ju så vaccin brukar fungera, med undantag av säsongsinfluensa-vaccin.
Exakt. Det är där den gamla skolan med inaktiverat virus känns som ett säkrare kort medan Oxfords Viral-Vector känns svajigt just på grund av att det bara krävs en hyfsad AA-mutation för att det skall spricka.

Moderna upplever jag som en bra kandidat just på grund av RNA-tekniken, men jag har inte sett några papper på effektivitet ännu.
Citera
2020-07-27, 16:13
Medlem
Citat:
Har du helt missat alla de människor som blivit långtidssjuka? Eller alla dem som måste genomgå en lång rehabilitering efter svår sjukdom?
Har du någon siffra på hur många dessa patienter med långdragna problem är?
Citera
2020-07-27, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trevliggrabb
Fascinerande att det fortfarande finns vuxna som på fullt allvar tycker att corona är någonting att fortsätta frukta. 0,06% av svenskar har dött och då är det garanterat många fall där personerna hade avlidit i alla fall som räknats med i statistiken.

Istället för att tala om munskydd borde vi ju snarare diskutera huruvida vi snart bör omyndighetsförklara alarmerande riksmongon.
Borde ha skett redan för flera månader sedan. Maken till felräknande och snedseglande killgissare får man leta efter i världen men i denna tråd fanns det massvis av dom.
Citera
2020-07-27, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Tror han är omedveten om att även efter andra liknande eller rättare sagt nästa identiska söm lunginflammation så är det inte heller en dans på rosor efter man blivit "frisk".
Citera
2020-07-27, 16:18
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Vi har två forskningsprojekt på väg här i UK. De första resultaten pekar på att 20-30% av patienterna har skador på lungorna.

Notera att det är 20-30% av patienter som legat inne för vård av COVID-19.
Citera
2020-07-27, 16:24
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Ok vi säger så
Ja, det gör vi. Det räcker med att ta en titt på din posthistorik för att se hur dåligt du skriver.

Jag förstår faktiskt inte vad du menar när du säger att viruset är farligt för att det smittar lätt inte för att folk dör ( eller blir svårt sjuka)?
Citera
2020-07-27, 16:26
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Det finns en hel del länkar vilka redan är postade på olika ställen i tråden.
Citera
2020-07-27, 16:27
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Tror han är omedveten om att även efter andra liknande eller rättare sagt nästa identiska söm lunginflammation så är det inte heller en dans på rosor efter man blivit "frisk".
Jag är ingen han, jag är en hon.

Naturligtvis vet jag att det kan ta lång tid att tillfriskna även om man bara råkar ut för en vanlig lunginflammation.
Citera
2020-07-27, 16:28
Medlem
Citat:
Ja, det gör vi. Det räcker med att ta en titt på din posthistorik för att se hur dåligt du skriver.

Jag förstår faktiskt inte vad du menar när du säger att viruset är farligt för att det smittar lätt inte för att folk dör ( eller blir svårt sjuka)?

Du får väl kolla vilket inlägg jag citerade när jag skrev sådär, när du ändå är igång - i vilket perspektiv det var skrivet. Då kanske du kan förstå och därmed ställa en fråga kring det om du undrar något. Att hålla två tankar i huvudet samtidigt är inte så enkelt, jag förstår det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in