2020-07-27, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andsved
Äntligen några som fattar! AB och CA var ju polare och ifall de 2 inte pratade om sexuella saker är de nog de enda manliga polare som inte delar sina läggningar för varandra. Det FINNS mycket mer att gräva i denna historia.

Ja de kan ha snackat sex, men att berätta för sina vänner att man går igång på barnporr är nog inte jättetroligt.. hade du berättat det för dina vänner? Man kan vara vänner utan att veta den andres mörka hemligheter
Citera
2020-07-27, 09:24
Medlem
Citat:
Äntligen några som fattar! AB och CA var ju polare och ifall de 2 inte pratade om sexuella saker är de nog de enda manliga polare som inte delar sina läggningar för varandra. Det FINNS mycket mer att gräva i denna historia.

Hur kommer man att gå vidare när domarna har fallit ut? Kommer man bara lägga ner hela utredningen eller fortsätta utreda? Tänker så att allt kommer bli till det bästa för pojkarna.
Citera
2020-07-27, 09:41
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sommaren19
Hur kommer man att gå vidare när domarna har fallit ut? Kommer man bara lägga ner hela utredningen eller fortsätta utreda? Tänker så att allt kommer bli till det bästa för pojkarna.

Polisen utreder brott.
Socialtjänsten utreder barnens hemförhållanden, välmående, trygghet etc.

En orosanmälan skickades från polisen till socialtjänsten för länge sedan. Troligen redan den 10/11 eller 11/11.

Jag är övertygad om att samtliga barn har utretts av socialtjänsten.
Sådant står dock inte med i förundersökningen, eftersom det är olika myndigheter, med lite olika inriktningar.

Så utredningar, samtalsstöd etc har säkert redan satts in.
Hur man rent känslomässigt går vidare efter ett sådan här trauma vet jag inte, men jag hoppas verkligen att offren och deras närmaste får all hjälp de kan få för att få ett normalt liv.

Edit: det är långt ifrån omöjligt att det finns fler inblandade. Dock tror jag inte att de andra föräldrarna är inblandade (åtminstone inte AB).
Däremot lade jag märke till att en bekant till CA maskats i fup. Denne vän/bekante är ingen som CL känner (enligt henne).
Tanken slog mig att den maskade mannen kanske har en egen utredning.
Jag fick dock inget gehör för min observation, och eftersom det bara var en fundering som är utan egentliga belägg så lade jag ned den funderingen tills vidare.

Om det finns andra inblandade så får de en egen utredning, som rör deras brott.
Så de skulle inte synas i denna fup.
Senast redigerad av OroligLantis 2020-07-27 kl. 09:51.
Citera
2020-07-27, 09:51
Medlem
Citat:
Jag TROR att det finns en pågående polisiär utredning vid sidan om de redan åtalade.Vi får väl se vilka som helt plötsligt bytte mobiler och datorer efter att CA och CL åkte fast.Är säker på att flera stycken i sällskapet gjort så.
Citera
2020-07-27, 09:57
Medlem
Citat:
Jag TROR att det finns en pågående polisiär utredning vid sidan om de redan åtalade.Vi får väl se vilka som helt plötsligt bytte mobiler och datorer efter att CA och CL åkte fast.Är säker på att flera stycken i sällskapet gjort så.

Hoppas på det, att de fortsätter undersöka andra personer runtomkring. Tycker att detta kan komma att likna ett pedofilnätverk. Finns nog många lik begravda i denna utredning.
Citera
2020-07-27, 11:08
Medlem
Citat:
Hoppas på det, att de fortsätter undersöka andra personer runtomkring. Tycker att detta kan komma att likna ett pedofilnätverk. Finns nog många lik begravda i denna utredning.
Instämmer! Frågan är bara vilka som är inblandade i just denna härva.Det KAN finnas mäktiga krafter bakom men det vet man ju inte.Men hoppas att de undersöker dessa lowlife WT inavlade äckel ordentligt.Som du påpekade: Många lik begravda.......mmm jag är övertygad om att det är så. Tyvärr
Senast redigerad av Andsved 2020-07-27 kl. 11:09. Anledning: Felstavning
Citera
2020-07-27, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Det är skillnad på att spekulera och direkt påstå något.
Lite komiskt att du poängterade att jag skrev fel och skrev facebook i stället för flashback.
En skitsak om man jämför med helt absurda påstående om vad fup:en innehåller.
Du vet inget mer än oss andra, du har läst samma sakframställan och fup som vi gjort. Så folk har sagt emot när det inte stämmer vad som står i handlingarna.

Jag kan inte förstå varför vissa till varje pris vill få pappan till något/några övergrepp.

Säger inte han gjort det MEN han vet mycket mer än han medger! Dessutom blev han ju inte precis chockad när han fick saken förklarad för sig.Det är sådana saker som är lite typ konstiga.Han har enligt uppgift varit mer nervös än arg.Det visade han efter han varit på förhör hos polisen arg alltså.Sådana saker är relevanta i tråden.Har han tallat på sina barn??? Det vet jag inte men karlfan har vart jävligt skum enligt uppgift.Mer än så kan jag inte säga just nu.
Citera
2020-07-27, 15:18
Medlem
Citat:
Säger inte han gjort det MEN han vet mycket mer än han medger! Dessutom blev han ju inte precis chockad när han fick saken förklarad för sig.Det är sådana saker som är lite typ konstiga.Han har enligt uppgift varit mer nervös än arg.Det visade han efter han varit på förhör hos polisen arg alltså.Sådana saker är relevanta i tråden.Har han tallat på sina barn??? Det vet jag inte men karlfan har vart jävligt skum enligt uppgift.Mer än så kan jag inte säga just nu.

Du blandar inte ihop AB med CA nu? AB blev vad jag anser både chockad och arg, sms-konversation mellan honom och CL visar ju det klart och tydligt. CA däremot var det ju som istället för att bli chockad eller förvånad, blev arg för att datorn var snodd.
Citera
2020-07-27, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blahblahblah123
Hade dom gjort det så hade dom ju anmält det vilket dom inte gjort.
Uppenbarligen märkte inte han eller någon annan det förrän det kom fram på annat sätt....
Jag kan i alla fall säga att jag märker direkt genom att bara se mina barns ansiktsuttryck, kroppshållning osv om nåt är fel. Han kanske då hade dålig kontakt med barnen för dessa trauman de utsatts för har garanterat satt spår i deras beteenden
Citera
2020-07-27, 15:31
Medlem
Citat:
Nej det är inget personligt mellan oss och absolut inte vad gällande flickvänner.Du kanske kommer förstå vad jag försöker locka fram så småningom.Vad gäller AB så vet jag vem han är men skulle ALDRIG sänka mig till att umgås med slika personer.Inte precis My cup of Tea så att säga.Inte för att jag är förmer utan det ligger på en annan nivå.Jag är mycket angelägen om att det här utreds ORDENTLIGT och vill att inga mer stackars barn ska bli utsatta/utsättas mer. Det finns mer än en hund begraven i denna härvan och så snart jag får bekräftelse så kommer jag göra vad jag kan med detta.Om ni förstår så väntar jag in lite mer saker innan jag kommer släppa min bomb härinne.Vissa idioter härinne förstår ju inte att ju mer de skriver desto mer pusselbitar faller på plats ihop med den info jag redan har.Så återigen!!! Hur många härinne tror att AB och EH har tät kontakt? Alla svar är intressanta för visst finns det någon som vet??
På vilket sätt känner du dessa? Visste EH om CA:s läggning? Verkar ju inte bättre då hon inte verkar upprörd över uppgifterna utan försvarar honom. Delade dem alla på pengarna de fick för filmerna kanske? Får känslan av att de är riktigt white trash allihopa? Stämmer det? Ja, AB och EH har säkert kontakt. De är ju båda involverade, som offer eller förövare tycker jag känns oklart. För övrigt känns det som CL ville att sanningen skulle komma fram. Vem låter annars sina polare kolla på ens dator som är full med barnporr. Även sjukt hur det märks att hon är besatt och skulle göra vad som helst för CA. När hon blir påkommen vill hon mest övertyga honom om att inget kommer hända med honom för han inte är med i filmerna. Märks hur kär hon är i äcklet. Vad är hennes historia? Känns väldigt svag och avstängd
Citera
2020-07-27, 15:40
Medlem
The.Leaders avatar
Citat:
Vad har du för indikationer som tyder på att det skulle vara ett nätverk?
Citera
2020-07-27, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The.Leader
Vad har du för indikationer som tyder på att det skulle vara ett nätverk?
Finns väl inget om detta i sms mellan dem osv? De verkar ju inte direkt smarta eftersom de sitter och skickar saker till varandra utan att radera så det borde i sådana fall ha kommit fram. Jag får uppfattningen om att det är CA som vill ha mer och mer och grövre videos och CL gör ju såklart som han vill. Antar han satt hemma med sina egna kids när han kollade på videorna? Fan så äckligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in