Citat:
Ursprungligen postat av
Sommaren19
Hur kommer man att gå vidare när domarna har fallit ut? Kommer man bara lägga ner hela utredningen eller fortsätta utreda? Tänker så att allt kommer bli till det bästa för pojkarna.
Polisen utreder brott.
Socialtjänsten utreder barnens hemförhållanden, välmående, trygghet etc.
En orosanmälan skickades från polisen till socialtjänsten för länge sedan. Troligen redan den 10/11 eller 11/11.
Jag är övertygad om att samtliga barn har utretts av socialtjänsten.
Sådant står dock inte med i förundersökningen, eftersom det är olika myndigheter, med lite olika inriktningar.
Så utredningar, samtalsstöd etc har säkert redan satts in.
Hur man rent känslomässigt går vidare efter ett sådan här trauma vet jag inte, men jag hoppas verkligen att offren och deras närmaste får all hjälp de kan få för att få ett normalt liv.
Edit: det är långt ifrån omöjligt att det finns fler inblandade. Dock tror jag inte att de andra föräldrarna är inblandade (åtminstone inte AB).
Däremot lade jag märke till att en bekant till CA maskats i fup. Denne vän/bekante är ingen som CL känner (enligt henne).
Tanken slog mig att den maskade mannen kanske har en egen utredning.
Jag fick dock inget gehör för min observation, och eftersom det bara var en fundering som är utan egentliga belägg så lade jag ned den funderingen tills vidare.
Om det finns andra inblandade så får de en egen utredning, som rör deras brott.
Så de skulle inte synas i denna fup.