Citat:
Ursprungligen postat av
Revej
Hej Virvelbaggen.
Tror inte det finns många som är emot munskydden som sådant utan snarare att staten ska införa detta som ett tvång för enskilda medborgare, situationsbaserat eller ej.
Förstår det som att du gärna hade velat införa nämnda tvång, hur ska detta i så fall se ut?
Ska man ha munskydd hemma, när man sover?
Tänker du att vi ska ha munskydd för all fram eller bara tills Coronapandemin svalnat lite om några år?
Ska munskydden inte kompletteras med ögonskydd/visir samt handskar?
Vem ska sätta dessa begränsningar?
Håller för övrigt med om mycket i din text, men ser inte att ett motstånd mot munskyddstvång nödvändigtvis måste vara av egoistiska eller själviska skäl.
Oj, det var ju inte egentligen för att diskutera munskydd jag svarade dig i går natt.
Men jag tycker att det hade varit fint om FoHM gjorde en rekommendation att bära munskydd på offentliga platser inomhus. Vi kunde ju börja till hösten när skolor och arbeten sätter i gång. Om det skulle bli nödvändigt borde det ju vara regeringen som inför ett tvång. Men så länge smittan går ner så är väl inget tvång nödvändigt. Och vem vet det kanske räcker med en rekommendation, vi ska ju tydligtvis vara så lydiga.
Så länge du inte har som vana att sova med en större mängd okända, ständigt utbytta personer borde du kunna sova tryggt utan munskydd hemma.
Men om vi vänder på det. Varför inte en rekommendation om munskydd på offentliga platser inomhus?
Men får man ställa en fråga av lite privatare natur, är det en tryckluft hammare du har som avatar eller vad? Kan ju erkänna att jag funderar lite på det.