2020-07-27, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Det är bra att fulkurden fick livsstid. Kolla hur ful han är:

https://badoo.com/sv/profile/0607793011

Snacka om att ha misslyckats i livet, när man blir styckmördad av en sådan untermenschen. Förhoppningsvis friar inte hovrätten honom som de gjorde med Abbe Blattelito.
Jag tycker att han ser ganska vanlig ut, och att det gör saken än mer skrämmande.
Citera
Medlem
Det blir säkert livstid hos Hovrätten oxå, ifall han överklagar.
Citera
Avslutad
Fan så skönt för samhället att slippa oroa sig för det fanskapet ute i det fria på många långa år.
Citera
Medlem
Här kommer domen. Vassegoa!

https://docdro.id/schISuO
Citera
2020-07-27, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Här kommer domen. Vassegoa!

https://docdro.id/schISuO
Varmt Tack Picasso2.

"Pressmeddelande publicerat 2020-07-27 av
Uddevalla tingsrätt
23-åring döms för mord och brott mot griftefrid till fängelse på livstid
Mål: B 3280-19
Tingsrätten har den 27 juli 2020 meddelat dom i det mål där åklagaren har väckt åtal mot en 23-årig man för bl.a. mord och brott mot griftefrid."
[---]
Källa: https://www.domstol.se/uddevalla-tingsratt/nyheter/2020/07/23-aring-doms-for-mord-och-brott-mot-griftefrid-till-fangelse-pa-livstid/

Rättvis livstidsdom av UDDEVALLA TINGSRÄTT, och bästa tänkbara åklagararbete.

Tankarna går till fina mördade Wilma och hennes familj, övrig släkt och vänner.
Senast redigerad av tankar 2020-07-27 kl. 14:40.
Citera
2020-07-27, 14:14
Medlem
G159s avatar
Hade inte pappan uttalat sig om något i stil med "har min son gjort detta förtjänar han att gå samma öde tillmötes". Tror ni kanske nu att pappan löser det?
Citera
2020-07-27, 14:16
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Finkillen Tishko är inte muslim.
Självklart är fulkurden Tishko Ahmed Shabaz en muslim, som alla andra kurder. Att han vid slutet fick något av en religiös psykos i och med Trumptåget då han trodde att Trump stod på kurdernas sida (lol), och började yra om kristendomen osv, innebär inte att han slutade vara muslim. Kurder oavsett om de börjar påstå att de är ateister, kristna osv, är helt enkelt genetiska muslimer.

Däremot styckmördade inte Tishko, Wilma pga religiösa motiv.

Citat:
Ursprungligen postat av blerran
knappast att den hovrätten friar, kan vli något år avdraget men fria never
Vi får se, han lär ju överklaga. Inte helt omöjligt att HR friar honom, men visst, bevisläget är ju något starkare mot Tishko än vad det var mot Blattelito.

Citat:
Ursprungligen postat av E-pluribus-unum
Alla Mena:iter är fan fula. Speciellt syrianer. Ni är tame fan stornäsade inavlade untermenschen. Vad gör ni ens i Sverige era värdelösa skräp?
Fast nu ser ju inte Tishko ut som en MENA:it, utan snarare som en pakistanier. Som kurd är han ju trots allt en iranier och det finns ett indo-iranskt släktskap dem emellan.

Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Jag tycker att han ser ganska vanlig ut, och att det gör saken än mer skrämmande.
Vi har nog lite olika definitioner på "vanligt utseende", men visst, jag kan hålla med om att det finns fulare människor än Tishko så sett.
Senast redigerad av EliasAlucard 2020-07-27 kl. 14:19.
Citera
2020-07-27, 14:17
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Sorry att jag skrivet detta: Men du undrar över ordet medgivande???

Hans - Tisho - behöver ge ett medgivande = en bekännelse ....

Är du språkpolis eller dylikt??? Eller fattade du inte vad jag skrivit???

Andas, vi har missförstått varandra.

Vi skrev om att han inte sade ett smack under förhören (i kontext att bli pressad om varför han använde Wilmas kort)
Han satt för det mesta helt tyst eller svarade "inga kommentarer" under samtliga förhör fram till det allra sista (den 15/4) då började han prata med polisen, men fortsatte hävda sin oskuld.

Du tolkade "prata" som att han börjat erkänna eller motsvarande, jag menade helt bokstavligt, han började prata, och inget annat.

Då kunde de pressa honom mer om grejer (kortet exempelvis) men när han väl öppnade käften så fick de nog nöja sig med ett koncentrat av frågor av större relevans.

https://www.expressen.se/gt/krim/pojkvannen-skrattar-nar-han-pressas-om-mordet/

Peace
Citera
2020-07-27, 14:17
Avslutad
YES! Ruttna i fängelset din jävel. Riktigt bra jobbat från åklagarsidan
Citera
2020-07-27, 14:20
Medlem
Andhogst38s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skumjaevel
Hovrätten kommer fria honom från mord.
Tror också dom drar ner straffet rejält.
Citera
2020-07-27, 14:21
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andhogst38
Tror också dom drar ner straffet rejält.

Med tanke på att både myndigheter och politiker tycker mest synd om gärningsmännen kommer det nog rabatteras kraftigt.
Citera
2020-07-27, 14:23
Medlem
brunett73s avatar
Ååå , tack och lov! Jag har varit så jävla irriterad på hans försvar. Jag har lyssnat på rättegången och hans advokats slutframförande gjorde att jag fick stänga av flera gånger. Det går bara inte och lyssna på henne. Jag blev speciellt förbannad när hon menade på att varken syster eller mamma kämpat för Wilma. Hon menade på att om Wilma nu hade det så jobbigt med pojkvännen då kunde de väl ha hjälp henne därifrån??! Och ja det kan jag hålla med om ur ett moraliskt perspektiv osv jag har redan i ett tidigare inlägg ifrågasatt framför allt hennes mamma men vad fan nu blev hon mördad det är ju det rättegången handlar om inte huruvida mamma tagit sitt ansvar. Mammans ansvar är en annan diskussion. Ska ju inte vara fritt fram och mörda Wilma och komma undan med det även om man tkr hennes livssituation var lite si eller så. Jag är så nöjd, nöjd med domen, tack så mycket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in