2020-07-27, 14:09
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nu vet jag inte så mycket om filippiner specifikt, men annars är det tvärtom i Asien. Man tar inte varandra i hand och kommer inte gärna nära varandra, utan håller ett respektavstånd och bugar i stället. Väninnor kanske kramas?

Den filippinska kulturen är influerad av den spanska kulturen, eftersom Filippinerna var en spansk koloni. Det kan ha lett till att filippinska människor är mer fysiska gentemot andra människor.
Citera
2020-07-27, 14:10
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
C19.se bygger dock inte på FHMs rapportering (endast) utan plockar kontinuerligt siffror från regionerna som jag förstår det. Mina siffror bygger på FHMs dagliga rapportering.
Fylls de på efteråt då för så stor diff brukar det väl inte vara?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Du är rolig du!

Sverige

+3 döda
+0 Iva
+360 fall

Tycker du skillnaden är stor?

Helst inte om man betänker att Sverige har en dubbelt så stor befolkning.

Dagens viktigaste siffror kommer dock vara beläggningen på framförallt IVA i region Stockholm. Hoppas verkligen att uppgången i slutet på förra veckan var en tillfällighet.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Absolut inte. Men vi är på nivåer som alla andra europeiska länder, utan lockdown eller munskydd.

Men har vi inte egentligen en lockdown bland äldre. äldre journalister sitter ju på Skype i sina sommarstugor och gömmer sig. Även vissa forskare.
Citera
2020-07-27, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milosebic
Du tänker att regimen fejkar rapporteringen? De siffror som lämnas ut är inte verkligheten utan en justerad bild av densamma?

Det är halvsanningar. Man anstränger sig inte att få det rätt liksom vid allmänna val, ser man en SD-sedel i rännstenen plockar man inte upp den. Just nu har vi en underrapportering i semestertider.
Citera
2020-07-27, 14:11
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Min undran, varför har inte sjukhusen då vertikala sängar? Det borde ju var den bästa lösningen??

Du skämtar. Det är att vara stilla som är problemet oavsett om det sker horisontalt, diagonalt eller vertikalt.
Citera
2020-07-27, 14:14
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Nej, det där är ditt svammel och har inget med verkligheten att göra. Jag är för övrigt inte stolt alls och skiter personligen i Sverige rent nationalistiskt. Jag är svensk i alla generationer, men är inte ett dugg intresserad av andra svenskar som jag inte känner.

Eller så blir det tvärtom:

https://www.di.se/nyheter/rapport-svensk-ekonomi-har-klarat-krisen-bast-i-europa/

En del människor över 70+ har inte fått behandling efter att de smittades av covid. Många av dem har dött utan att en läkare har sett dem. Det är ingen svammel. Själva faktumet att regeringen/FHM inte tvingar människor att bära masker på offentliga platser är ett exempel på att de leker med människors liv.

Vi får väl se hur Sverige kommer att utvecklas ekonomiskt i relation till andra länder

Resten av ditt inlägg vill jag inte ens bemöta. Jag vill inte sjunka så lågt. Du är bara pinsam.
Citera
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Det gjorde jag såklart. Sorry!

Men det är förjävligt ändå
Jag tänkte det😁
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag accepterar dagens dom på +3 men jag tror samtidigt det är en underrapportering. Jag återkommer när jag har mer kött på benen. Det är fortfarande semestertider.
Gå inte ut och fira just än. Att det är 3 rapporterade idag kan ju synas positivt men kollar man på regionernas sidor ser man en minskad aktivitet av uppdateringar, kan vara som så att allt inte hinns med under semestertider.

Kan lika gärna bli 20 imorgon.

Håll huvudet kallt och avvakta en veckas stadiga nivåer innan du går ut och partajar.
Citera
2020-07-27, 14:15
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Men har vi inte egentligen en lockdown bland äldre. äldre journalister sitter ju på Skype i sina sommarstugor och gömmer sig. Även vissa forskare.

Vi har rekommendationer, inte förbud. Senast idag på lunchen såg jag ett äldre par ute och strosade. Dessutom hade de munskydd på sig. För vi har inget förbud mot det heller.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Du skämtar. Det är att vara stilla som är problemet oavsett om det sker horisontalt, diagonalt eller vertikalt.

Det stämmer inte! Att stå upp leder till längre liv.

"Den som vill må bättre både fysiskt och psykiskt bör satsa på att röra sig mer under arbetsdagen. Detta gäller speciellt kontorsarbetare som för det mesta sitter framför datorn. De kan istället börja stå framför datorn eller röra sig på andra sätt på arbetsplatsen."

Kanske gjorde vi fel av att montera sängar i liggande läge än vertikalt med 45 graders vinkel.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
De två fetmarkerade säger en del om varför du tycker som du tycker. Jag känner mig inte alls hjälplös. Jag har inget problem med hur det är. Jag följer inte maniskt rapporteringen om allt och inget vad gäller C-19. Jag är jävligt tacksam över att vi inte lever i ett land där de styrande utfärdar bestämmelser om böter för tvingande beklädnad och agerande.

Jag vet dessutom att huvuddelen som dör i C-19 är personer som skulle haft en kort levnad kvar. Härtill kommer att jag även vet att det dött alldeles för många inom äldreomsorgen redan före C-19 så nettotalet »onödiga« dödsfall i C-19 är lågt.

Framför allt har jag ingen tilltro till andra länders regeringar och vore jag så missnöjd som du och övriga som oupphörligt klagar på Sverige så skulle jag ta tag i det och flytta. Du får det säkert trevligt i Vietnam.

OK, men tänk om du hade varit tvungen att förtjäna ditt uppehälle som taxichaufför i Stockholm, då! Eller som busschaufför på flygbussarna till och från Arlanda! Då hade du nog önskat dig mera skydd och säkerhet. Det är alltid lätt att sitta i sitt elfenbenstorn och titta ner på pöbeln och ta det lugnt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in