Med andra ord är du stolt över att leva i ett land där de styrande bedriver folkmord och spelar ryskt roulett med människors liv. Allt detta görs i demokratins namn, förstås. Sverige borde inte kallas för humanitär stormakt. Vilket skämt.
Nej, det där är ditt svammel och har inget med verkligheten att göra. Jag är för övrigt inte stolt alls och skiter personligen i Sverige rent nationalistiskt. Jag är svensk i alla generationer, men är inte ett dugg intresserad av andra svenskar som jag inte känner.
Citat:
Dessutom kan Sveriges ekonomi återhämta sig senare än andra länders ekonomier. Redan idag har vi EU-s tredje högsta ungdomsarbetslöshet, minskat BNP. Arbetsförmedlingen räknar med att den totala arbetslösheten kan gå upp till 18 %. Snacka om dubbelt misslyckande för Sverige.
Ja, där finns ju faktiskt flera men dyra preparat. Dexametason finns också som generika och är därför billigt.
Jag hoppas att prislappen inte spelar så stor roll när det gäller att spara liv; Vi har råd att kosta på oss det bästa. De allvarligt sjuka är inte så många i Sverige att det gör någon större påverkan på regionernas budget, skulle jag tro.
Var de verkligen så höga? Inte enl. c19.se. Där ser jag 14, 10, 11.
C19.se bygger dock inte på FHMs rapportering (endast) utan plockar kontinuerligt siffror från regionerna som jag förstår det. Mina siffror bygger på FHMs dagliga rapportering.
Jag accepterar dagens dom på +3 men jag tror samtidigt det är en underrapportering. Jag återkommer när jag har mer kött på benen. Det är fortfarande semestertider.
Jag hoppas att prislappen inte spelar så stor roll när det gäller att spara liv; Vi har råd att kosta på oss det bästa. De allvarligt sjuka är inte så många i Sverige att det gör någon större påverkan på regionernas budget, skulle jag tro.
Vad jag förstår är det även tillgången på biologiska läkemedel som driver upp priserna. Någon som vet kan ju svara på det.