2020-07-26, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoken19
Det som finns i slasken saknar betydelse för åtalet i sig. Men har betydelse för den pågående utredningen.

Synd att vi bara kan ta del av det som åtalet bygger på..
Ja det känner jag till.
Citera
2020-07-26, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Vilken tid imorgon läses domen i Uddevalla Tingsrätt upp för Tishko?
13.30 ges den väl ut offentligt?
Klockan 14.00 kommer domen imorgon.
Jag vet inte hur det går till.
Citera
2020-07-26, 23:02
Medlem
Citat:

Vad jag har hört så kommer domen 14.00 och då får väl allmänheten också reda på den. Brukar väl komma rätt fort efter rätten.
Citera
2020-07-26, 23:21
Medlem
Kommer få nog 18-års fängelse. Sen vet jag inte hur hovrätten kommer klanta till det om några månader
Citera
2020-07-26, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
Vad tror ni MGM får för straff/dom imorgon? Livstid känns väl möjligt?!

Ja absolut. Jag skulle säga att det står mellan 18 år eller livstid med övervikt åt livstid. Det är rent objektivt sett då det saknas förmildrande omständigheter men en rad försvårande.

Personligen hoppas jag på livstid men det är underordnat.
Citera
2020-07-26, 23:49
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Klockan 14.00 kommer domen imorgon.
Jag vet inte hur det går till.

Domen läses inte upp. Den meddelas av TR. Dvs den går att hämta ut i pappersform från 14 imorgon. Möjligen kommer domare, åklagare och advokat intervjuas eller önskas kommentar ifrån men det är ingen som står och läser upp domen så att säga.
Citera
2020-07-26, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKaravaj
Kommer få nog 18-års fängelse. Sen vet jag inte hur hovrätten kommer klanta till det om några månader

Gissar på livstid. Att HovR skulle fria honom från mord tror jag inte på. Det innebär att hans advokat skulle kunna så tillräckligt tvivel ikring alternativ GM och det tror jag inte på att hon lyckas med. Det behöver ju bara vara ställt utom rimligt tvivel, inte mer än så. Hon har dödats på ett för offensivt sätt för att inte vara av annan person än henne själv och åklagaren har påvisat att ingen annan än T har varit möjlig. HovR kommer fastställa eller möjligen ändra tid men inte rubricering. T är färdig så att säga. Nu är det bara att njuta av vården (dvs vakuumet och inte ett skit) under 15-16 års tid framåt.
Citera
2020-07-26, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Domen läses inte upp. Den meddelas av TR. Dvs den går att hämta ut i pappersform från 14 imorgon. Möjligen kommer domare, åklagare och advokat intervjuas eller önskas kommentar ifrån men det är ingen som står och läser upp domen så att säga.

Jag vet hur det går till.
Det lär stå i media vad han får för straff av tingsrätten och sedan kan man beställa domen som pdf fil om man vill det.
Den tilltalade Tishko hoppas jag blir dömd till livstid.
Citera
2020-07-26, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Jag vet hur det går till.
Det lär stå i media vad han får för straff av tingsrätten och sedan kan man beställa domen som pdf fil om man vill det.
Den tilltalade Tishko hoppas jag blir dömd till livstid.

Förstod det men citerade dig av bara farten för att det hörde ihop.

Ja jag håller med dig. Det ska bli intressant att läsa domen med tanke på att det är ett indiciemål oavsett vad det blir för tid men jag håller med, hoppas på livstid.
Citera
2020-07-27, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Gissar på livstid. Att HovR skulle fria honom från mord tror jag inte på. Det innebär att hans advokat skulle kunna så tillräckligt tvivel ikring alternativ GM och det tror jag inte på att hon lyckas med. Det behöver ju bara vara ställt utom rimligt tvivel, inte mer än så. Hon har dödats på ett för offensivt sätt för att inte vara av annan person än henne själv och åklagaren har påvisat att ingen annan än T har varit möjlig. HovR kommer fastställa eller möjligen ändra tid men inte rubricering. T är färdig så att säga. Nu är det bara att njuta av vården (dvs vakuumet och inte ett skit) under 15-16 års tid framåt.
Jag nu hoppas jag att han får njuta riktigt i finkan, där han hör hemma, den fingerpekande Tishko Ahmed.
Den arrogante styckmördaren.
Citera
2020-07-27, 00:16
Medlem
Nu är det inte många timmar kvar till domen.
Är nästan nervös.
Ngt som gnager mig är varför Tishko inte erkänt att han slagit henne rejält men inte menat att dödat henne, utan att de svarta och han "råkade" döda henne.
Fick panik och styckade kroppen.
Kunde inte tänka klart och bla bla bla.
Försöker på dråp och griftefrid.
Han riskerar livstid ist?
Min tro till att han inte ens försökt mildra sitt straff och berätta vart Wilma finns, lutar åt att:
A- Kroppen finns inte kvar, uppbränd i sophantering. Därav VET han att kropp ej kmr hittas och dödsorsak aldrig blir känd.
Drfr ger han sig inte och gamblar högt men saknar insikt.

B- Kroppen finns kvar, men skulle den hittas skulle den oxå bevisa mord, ett riktigt vidrigt mord.
Citera
2020-07-27, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrKaravaj
Sluta , det blir sannolikt livstid. Och HR kommer inte klanta till ngt, det här är ett solklart fall utan tvivel! Skulle advokaten kunna peka på minsta lilla tvivel som någon köper, (vilket knappast kmr ske) kommer T göra fälleben på sig själv ändå, igen! Det har han gjort från början till slut så varför skulle det ta stopp i en ev HR?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in