2020-07-26, 19:44
Avslutad
Skönt med seger men måste ge Sirius en stor eloge då de kämpade och stångades riktigt länge. Det som avgör denna match är bredden, vårt trippelbyte gör verkligen skillnad i dagens match.

Toiboi var helt jävla fantastisk och är precis det man hoppades på att han skulle vara.

När det kommer till Sirius ger jag mina plus till Eminem, Sugita och Vecchia.

Nu är det dags att ladda för en väntad förlust i cupfinalen.
Senast redigerad av AIP 2020-07-26 kl. 19:48.
Citera
2020-07-26, 19:47
Medlem
En stabil 10e plats just nu då, med hela 12 poäng efter 11 matcher. Bara att hoppas på att Örebro gör jobbet imorgon och tvålar dit våran bottenkonkurrent.
Citera
2020-07-26, 19:54
Medlem
MrSkargards avatar
Efter att ha läst vad en del AIK-fans skriver om Rikard Norling så hoppas jag att han sparkas och ersätts av någon som för ner AIK till Superettan. Det skulle dessa glömska och hopplöst otacksamma fans förtjäna.
Citera
2020-07-26, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Skönt med seger men måste ge Sirius en stor eloge då de kämpade och stångades riktigt länge. Det som avgör denna match är bredden, vårt trippelbyte gör verkligen skillnad i dagens match.

Toiboi var helt jävla fantastisk och är precis det man hoppades på att han skulle vara.

Med tanke på resultaten tidigare idag så var jag beredd och önska att matchen var slut vid 2-2 o räkna hem en poäng.

5-2 känns helt overkligt.

Antonsson alltså... trodde att han skulle tina upp efter att snubblat ett mål i förra matchen.
Citera
2020-07-26, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AIP

Nu såg jag inte första halvlek men jag antar att Antonsson gjorde mer skada än nytta som vanligt? Det blir lite som att spela med 9 mot 11 med han på plan. Det kanske inte var trippelbytet i sig som hade effekt utan att ni faktiskt var 11 mot 11?

Han är verkligen eran Yasin.
Citera
2020-07-26, 20:02
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Nu såg jag inte första halvlek men jag antar att Antonsson gjorde mer skada än nytta som vanligt? Det blir lite som att spela med 9 mot 11 med han på plan. Det kanske inte var trippelbytet i sig som hade effekt utan att ni faktiskt var 11 mot 11?

Nu såg jag inte eran match mot AIK men Håkan Mild öste ju beröm över Yasin den matchen.
Citera
2020-07-26, 20:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Efter att ha läst vad en del AIK-fans skriver om Rikard Norling så hoppas jag att han sparkas och ersätts av någon som för ner AIK till Superettan. Det skulle dessa glömska och hopplöst otacksamma fans förtjäna.

AIK:s trupp ser inte bättre ut än vad resultaten visat.
Citera
2020-07-26, 20:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av statik78
Med tanke på resultaten tidigare idag så var jag beredd och önska att matchen var slut vid 2-2 o räkna hem en poäng.

5-2 känns helt overkligt.

Antonsson alltså... trodde att han skulle tina upp efter att snubblat ett mål i förra matchen.

Jag trodde också på en islossning där men det vill sig inte. Det är nog som trazke säger, han är lite för begränsad för att lyckas.

Citat:

Han lirar nog pga att Rieks har varit borta. Nu när Rieks är tillbaka så bör vi nog gå tillbaka till
IKT
Rieks - Toivonen - Berget

Men ja om vi kunde hitta någon klubb som ville ta Antonsson så hade det nog varit en bra lösning för bägge parter.
Citera
2020-07-26, 20:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Nu såg jag inte eran match mot AIK men Håkan Mild öste ju beröm över Yasin den matchen.

Yasin gjorde visserligen en av sina bättre matcher i klubben där. Han lyckades nog med en 4-5 passningar under matchen och möjligtvis någon dribbling? Men framförallt sprang han som en idiot, kan tänka mig att Mild gillar att se det.
Citera
2020-07-26, 20:11
Medlem
simonvps avatar
Citat:
AIK:s trupp ser inte bättre ut än vad resultaten visat.

Jag är ju övertygad om att aik inte åker ut, men man bör nog fan få ordning på skutan rätt omgående för att det inte ska bli riktigt jävla läbbigt. Framförallt när man bygger truppen på så stor andel unga spelare som man gör.

Sparkar man Norling måste man ha ett riktigt jävla starkt ess i rockärmen som ersättare. Det måste vara någon som står för samma typ av fotboll som honom också. Ska man säkra hem poäng för att överleva kan man ju lika gärna behålla Norling. Det har han ju varit bäst på i serien de senaste åren. Annars blir det ju ett sånt brutalt underbetyg på den sportsliga ledningens idé den här säsongen.
Citera
2020-07-26, 20:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Jag är ju övertygad om att aik inte åker ut, men man bör nog fan få ordning på skutan rätt omgående för att det inte ska bli riktigt jävla läbbigt. Framförallt när man bygger truppen på så stor andel unga spelare som man gör.

Sparkar man Norling måste man ha ett riktigt jävla starkt ess i rockärmen som ersättare. Det måste vara någon som står för samma typ av fotboll som honom också. Ska man säkra hem poäng för att överleva kan man ju lika gärna behålla Norling. Det har han ju varit bäst på i serien de senaste åren. Annars blir det ju ett sånt brutalt underbetyg på den sportsliga ledningens idé den här säsongen.

Nej jag tror inte heller AIK åker ur men jag tror inte truppen är tillräckligt bra för övre halvan iallafall. Jag tycker inte Norling förtjänar att hängas för hur pass illa det sett ut.
Citera
2020-07-26, 20:20
Medlem
Citat:
Nej jag tror inte heller AIK åker ur men jag tror inte truppen är tillräckligt bra för övre halvan iallafall. Jag tycker inte Norling förtjänar att hängas för hur pass illa det sett ut.

De har fortfarande näst dyraste lönebudgeten läste jag någonstans.

Sedan har väl många spelare som idag ses som skämt, typ Adu, Lindkvist, Lundström, Michel, Mets osv, försämrats kraftigt sedan de kom till aik.

Det var ju meriterade namn som successivt har blivit sämre och sämre under hans ledning. Så truppen är nog bättre än vad den ser ut tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in