Det var ett långt inlägg men väl genomtänkt och bra skrivet. Mycket tänkvärt och jag har själv haft samma tankar under lång tid, att man behöver belysa hur de anhöriga/vänner och andra i Wilmas omgivning är som personligheter eller i varje fall som vi åhörare av det hela - ser på dem.
Själv är jag mäkta förundrad över H*nn*s mor som tydligen arbetar som socialsekreterare som jag tycker borde ha agerat i egenskap av sin yrkesroll och stöttat och ingripit i Wilmas liv, fast det kanske hade rört till hennes egna privatliv i och med att dottern umgicks med W & T och troligtvis också kanske använde droger etc och att modern samtidigt genomgick en skilsmässa. Enbart mina tankar givetvis om det fast det upprör mig hur oengagerad modern verkar inför W' situation när hon har ett viktigt yrke som verkligen handlar om just människors utsatthet och att yrket i sig självt borde förpliktiga kan jag tycka.
Sedan har jag funderat en del på det med grannar. Grannar som både ser och vanligtvis eller oftast är nyfikna på sina grannar MEN så fort det uppstår bråk och stök så gott som aldrig går och ringer på grannens dörr, när de hör livligt bråk och skrik och dunsar. Inte ens att de ringer polisen ... VAD är det för FEL på sådana människor? Det har jag alltid undrat över. Sådana grannar är bland det värsta jag vet som säger till någon annan granne: Jag hörde minsann att Andersson's bråkade så det stod härliga till häromkvällen men Tack och Lov blev det tyst efter ett tag. Så då kunde jag somna om.
Vaddå? Somna om? HUR tänker man då? Bara det blir tyst så är de nöjda. Sjukt och attans fegt beteende kan jag tycka - verkligen. Jag menar i det HÄR fallet så hörde de tydligen Wilma skrika i vånda och dödsångest och de struntar helt enkelt att dels inte ringa på dörren och inte ens ringa polisen - sådant gör mig OXTOKIG att ens få veta. För innerst inne har vi väl ALLA ett hopp om att OM någon granne hör sådant - ATT de ringer polisen i varje fall? Vilket samhälle vi lever i - när grannarna istället resonerar "Ja men nu blev det tyst i varje fall" och sedan struntar i hur det gick för den utsatta som skrek vägg-i-vägg och tycker det är skönt att dunsarna upphörde

Vidrigt är bara förnamnet för detta och jag undrar ... hur mår dessa grannar nu? Kommer de att ringa polisen om något sådant händer igen som de hör genom väggen? Jag bara undrar
Igår - Fredagen den 25 Juli - skulle Wilma ha fått fira sin 18-årsdag om hon hade fått leva. Hon som skulle ha fått vara sprudlande glad och haft fest med sin familj och vänner en sådan dag, en milstolpe i livet. Men det fick hon inte uppleva och inte hennes familj heller. Så sorgligt.
Nu på Måndag den 27 Juli kl 14:00 kommer domen att läsas upp för Tishko. Jag hoppas han får livstids fängelse. Har man berövat någon annan livet och därtill begått griftefrid så finns inget annat. som han bör dömas till. Finns inga förmildrande omständigheter - enligt mig.
Och om någon undrar - så har jag följt fallet Wilma från dag 1 när hennes syster efterlyste Wilma. Läst all dokumentation som finns (sid 1 i denna tråd) med FUP m fl handlingar i fallet och följt denna tråd samt lyssnat på Rättegången live på SR och även Rättegångspodden samtliga 25 st avsnitt på YT. Därav min uppfattning och åsikt om att jag tror att T är skyldig till detta dåd och att han är och har agerat ensam i detta dvs inte haft hjälp av någon annan.