Det var ett långt inlägg men väl genomtänkt och bra skrivet. Mycket tänkvärt och jag har själv haft samma tankar under lång tid, att man behöver belysa hur de anhöriga/vänner och andra i Wilmas omgivning är som personligheter eller i varje fall som vi åhörare av det hela - ser på dem.
Själv är jag mäkta förundrad över H*nn*s mor som tydligen arbetar som socialsekreterare som jag tycker borde ha agerat i egenskap av sin yrkesroll och stöttat och ingripit i Wilmas liv, fast det kanske hade rört till hennes egna privatliv i och med att dottern umgicks med W & T och troligtvis också kanske använde droger etc och att modern samtidigt genomgick en skilsmässa. Enbart mina tankar givetvis om det fast det upprör mig hur oengagerad modern verkar inför W' situation när hon har ett viktigt yrke som verkligen handlar om just människors utsatthet och att yrket i sig självt borde förpliktiga kan jag tycka.
Sedan har jag funderat en del på det med grannar. Grannar som både ser och vanligtvis eller oftast är nyfikna på sina grannar MEN så fort det uppstår bråk och stök så gott som aldrig går och ringer på grannens dörr, när de hör livligt bråk och skrik och dunsar. Inte ens att de ringer polisen ... VAD är det för FEL på sådana människor? Det har jag alltid undrat över. Sådana grannar är bland det värsta jag vet som säger till någon annan granne: Jag hörde minsann att Andersson's bråkade så det stod härliga till häromkvällen men Tack och Lov blev det tyst efter ett tag. Så då kunde jag somna om.