2020-07-26, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Angående Norrköpings märkliga straff, så måste ju tiden ha varit ute och domaren skulle ha blåst av matchen. Ok att ett anfall framåt får fortgå och hörnan fick slås, men när hörnan inte når en bortaspelare bollen vänder ut från målet skall domaren blåsa av matchen. Anfallande lag skall ju inte få även returer efter tiden gått ut, även om bollen var kvar nära mål.

Jag tycker nog det är rätt att det fick fortgå eftersom allting händer så fort och de inte får iväg den.
Citera
2020-07-26, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nenneno
Jag tycker nog det är rätt att det fick fortgå eftersom allting händer så fort och de inte får iväg den.

Nja, enligt reglerna skall inte spelet fortgå om tiden är ute. Dvs typ returer etc. Hade målvakten räddat straffen hade matchen varit slut, dvs utan retur oavsett om öppet mål från 1 meter och sprattlande målvakt vid en stolprot. Fast vi vet ju inte om tiden var ute i just det här fallet, så svårt att fastslå något. Kan ju ha varit 10 sekunder kvar, men svårt att se var han hittade en hel minut extra utan spelavbrott efter minut 89 (när extratiden fastställs). Att plötsligt lägga till tid för mål går ju inte, eftersom han inte gjorde det före paus (var inget tillägg på första halvlek), och det bytet som skedde var ju samtidigt som spelarna var på väg tillbaka efter målet. Så varför domaren lät spelet rinna iväg en bra bit över 93:30 när han hade 3 min tillägg är väldigt märkligt.
Citera
2020-07-26, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Nja, enligt reglerna skall inte spelet fortgå om tiden är ute. Dvs typ returer etc. Hade målvakten räddat straffen hade matchen varit slut, dvs utan retur oavsett om öppet mål från 1 meter och sprattlande målvakt vid en stolprot. Fast vi vet ju inte om tiden var ute i just det här fallet, så svårt att fastslå något. Kan ju ha varit 10 sekunder kvar, men svårt att se var han hittade en hel minut extra utan spelavbrott efter minut 89 (när extratiden fastställs). Att plötsligt lägga till tid för mål går ju inte, eftersom han inte gjorde det före paus (var inget tillägg på första halvlek), och det bytet som skedde var ju samtidigt som spelarna var på väg tillbaka efter målet. Så varför domaren lät spelet rinna iväg en bra bit över 93:30 när han hade 3 min tillägg är väldigt märkligt.

Över en halv minut var ju när det var avblåst för huvudskada på tilläggstiden.
Citera
2020-07-26, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nenneno
Över en halv minut var ju när det var avblåst för huvudskada på tilläggstiden.

Ok. Var det så, har jag fel i mitt snack om ”borde varit slut”.
Citera
2020-07-26, 19:16
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
AC har tappat som Allsvenskans bästa spelare, Toivonen har tagit över. Fyyyy va bra han är och han spelar på 60 procent av sin kapacitet.
Citera
2020-07-26, 19:18
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Kommer trycka upp en stackars Allsvenskan tröja nu.
Citera
2020-07-26, 19:27
Medlem
Aik och framförallt norling har det tufft nu.
Citera
2020-07-26, 19:32
Medlem
Skön seger! Aik är verkligen riktigt pissiga! Rättvisa tre poäng. Nu tittar vi uppåt i tabellen. Hoppas vi ser gnaget, götet och bajen i bottenstrid nu.
Citera
2020-07-26, 19:35
Medlem
Salorms avatar
Nu tömmer vi baren.. Den här segern är fan värt mer än årets sm guld.. ! Fyfan vad skönt!
Citera
2020-07-26, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Nu tittar vi uppåt i tabellen. Hoppas vi ser gnaget, götet och bajen i bottenstrid nu.
Inte för att va sån nu i segerruset, men är inte direkt så att DIF har sett pigga ut... Ett mål på de tre föregående matcherna, och det kom på stopptid hemma mot FFF nere i botten.
Citera
2020-07-26, 19:44
Medlem
simonvps avatar
Jobbiga är ju att aik var ungefär såhär bra/dåliga mot oss...det finns inte ord för att beskriva hur jävla uselt vi hanterade den matchen.

Norling får väl sparken nu? aik på samma låga mentala nivå som oss just nu.
Citera
2020-07-26, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Inte för att va sån nu i segerruset, men är inte direkt så att DIF har sett pigga ut... Ett mål på de tre föregående matcherna, och det kom på stopptid hemma mot FFF nere i botten.

Verkligen inte. Att vi är bättre än aik säger inte särskilt mycket. Vi har fortfarande problem offensivt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in