Citat:
Ursprungligen postat av
z-z-z
1) Fordi de ønsket å få beskjed gjennom bitcoinbetalinger fra TH om at han bekrefter at han betaler om 7 dager, og de ønsket beskjed om det hvis han trengte mer tid, og de ønsket beskjed om når hele løsepengesummen var betalt.
2)Jeg mener at det er sannsynlig at forbrytelsen mot AE er en kidnapping/kryptokidnapping, og at GM er andre personer enn de som ble siktet i saken.
Jeg mener at det er tydelig at GM har lagt mye arbeid i utformingen av trusselbrevet for å forsøke å skape frykt og for å forsøke å skremme og lure TH til å betale løsepengekravet. (Kidnapperne kunne skrevet det helt enkelt, men de valgte å bruke mange ord for å forsøke å true, skremme og lure TH til å betale og for å forsøke å lure TH til å tro at AE ville bli sluppet fri etter betalingen av hele løsepengekravet).
Se mitt innlegg her:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
1, altså du mener att dem ville komunisere...
Uten att jeg er ekspert altså, men hvorfor kommunisere på bitcoin om betalinger skjer/har skjedd når en like enkelt burde se det på monero?
Hvorfor er noen intresert i att det blir gitt beskjed om att penga kommer om 7 dager...
enten er penga overført eller ikke...
2,
hvorfor lage et trusselbrev som er så detaljert og ikke minst langt når det aldri er behov for det, mye av detaljene er jo bare latterlige og ikke skremmende...
alt en kidnapper behøver formidle for å skremme er att dem har personen dem har kidnappet og den dør om ikke penga kommer inn raskt, å hvordan penga skall leveres så klart...
resten er bare unødvendig lesestoff som aldri hadde behøvd å bli skrevi...
Hvorfor prøve lure noen til å betale et løsepenge krav, i grunn så er det to muligheter, enten kommer penga inn eller offeret dør, eventuelt begge deler så klart...
tror ikke på att noen har lakt planer om faktisk gjennomføre en kidnapping på denne måten ettersom det bare er rot, kidnappere som er så opptatt av å dra ut tiden og hjelpe den som skall betale, på toppen så fikk TH lov å gå til politiet når AEH hvar slept fri...
det er for dumt, er ikke lagd av noen som klarer å gjennomføre en kidnapping dette her, dette er renspikke tåkelegging ikke noe anna...