Citat:
Ursprungligen postat av
AraltNigri
Det officiella narrativet att OP saknade livvakt under mordkvällen är falskt. OP hade livvakt under mordkvällen. Den mest sannolike kandidaten som chef för OP:s livvakt är, förstås, OP:s favoritpolis Hans Holmer. OP:s livvakt, kan jag tänka mig, befolkades av idel ädel såsseadel, riddare kring det röda bordet, även kallade "kungens män". Eller kan du eller någon annan här på forumet hitta en bättre kandidat som OP:s livvaktschef än just Hans Holmer?
Chansen att OP:s favoritpoliser, som sannolikt var pålitliga medlemmar av den socialdemokratiskt styrda hemliga säkerhetstjänst som byggdes upp av OP:s spionchef Birger Elmer, eller ens någon eller några av dem skulle ha fimpat OP är enligt min mening lika stor som en snöbolls i helvetet.
Värt att notera är hur GM
inte sågs titta sig runt överhuvudtaget, varken av Morelius när han väntade, eller av det tjugotalet vittnen som såg honom efter skotten. Han väntade synligt, fokuserade enbart på Palme, tog undan vapnet för att sedan kontrollerat jogga därifrån. Hade GM varit oroad över livvakter hade han troligtvis gömt sig inne på Tunnelgatan, hållit uppsikt i alla riktningar före och efter skotten och behållit vapnet uppe. Solida tecken på att GM visste att Palme var oskyddad. Gäller såväl inhemska daytraders som Spetsnaz-förband på besök.