2020-07-25, 18:59
Medlem
ShitAllOverTheWalls avatar
Är det bara jag som tycker Smart IPTV appen är den bästa för Android? Det är ju super smidig och snabb.

Har testat Tivimate. Tyckte den var helt okej, men lite seg.
2020-07-25, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShitAllOverTheWall
Är det bara jag som tycker Smart IPTV appen är den bästa för Android? Det är ju super smidig och snabb.

Har testat Tivimate. Tyckte den var helt okej, men lite seg.

Beror väl helt på vad du kör appen på?

Smart IPTV appen är den som flest har problem med. Väldigt ostabil på vissa Smart-TVs. Dåligt med funktioner. Ingen catch-up, inspelning eller timeshift.
2020-07-25, 20:26
Medlem
ShitAllOverTheWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Beror väl helt på vad du kör appen på?

Smart IPTV appen är den som flest har problem med. Väldigt ostabil på vissa Smart-TVs. Dåligt med funktioner. Ingen catch-up, inspelning eller timeshift.

Kör denna app på min Sony bravia. Funkar väldigt bra & snabbt, men kanske ska testa implayer se om den är bättre.
2020-07-25, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShitAllOverTheWall
Kör denna app på min Sony bravia. Funkar väldigt bra & snabbt, men kanske ska testa implayer se om den är bättre.
Den har rätt många buggar kvar. Men fullt duglig.
IPTV Extreme Pro funkar också bra.
2020-07-26, 09:47
Medlem
Jag har R***d och ljudet ligger ofta fel med 10-30 sekunder på vissa kanaler. Dessutom så har inte Vod fungerat för mig på flera månader. Någon mer som har samma problem?
2020-07-26, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggs72
Jag har R***d och ljudet ligger ofta fel med 10-30 sekunder på vissa kanaler. Dessutom så har inte Vod fungerat för mig på flera månader. Någon mer som har samma problem?
Vad säger din säljare om det?

Har det varit så sen tillslaget?
2020-07-26, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggs72

Jag har fått förklaringen att eftersom det skiljer mellan frekvensen (Hz). Eftersom vi har 60Hz (om jag har rätt) och exvis USA har 50Hz kommer ljud och bild ur synk efter ett tag om källan varit 50Hz och man tittar med en box som kör på 60Hz. Jag vet om det stämmer, men det är en förklaring jag fått.
2020-07-26, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swampdog
Känner du dig orolig, låt bli då.

Annars finns på nätet på flertal ställen för några hundringar, en app eller box och abonnemang för några hundringar.

Här skumma AliExpress.

https://www.aliexpress.com/af/ip-tv-europe.html?d=y&origin=n&SearchText=ip+tv+europe&c atId=0&initiative_id=AS_20200725013625

Ok Jag kanske verkar helt dum i huvudet nu, men det bjuder jag på.
Jag köper alltså valfri TV-box med nätverksanslutning. Därefter så skaffar jag valfritt kanalpaket från någon leverantör?
Är det stor skillnad på boxar rent generellt?
2020-07-26, 16:28
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av music4keep
Jag har fått förklaringen att eftersom det skiljer mellan frekvensen (Hz). Eftersom vi har 60Hz (om jag har rätt) och exvis USA har 50Hz kommer ljud och bild ur synk efter ett tag om källan varit 50Hz och man tittar med en box som kör på 60Hz. Jag vet om det stämmer, men det är en förklaring jag fått.

Det är tvärtom. Det är USA som har 60hz. Vi har 60hz.
Dock så klarar i stort sett alla moderna tv apparater som säljs här både 50 och 60hz.
Spontant känns det som att alla boxar borde göra det med?
2020-07-26, 16:41
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hairy-Gary
Ok Jag kanske verkar helt dum i huvudet nu, men det bjuder jag på.
Jag köper alltså valfri TV-box med nätverksanslutning. Därefter så skaffar jag valfritt kanalpaket från någon leverantör?
Är det stor skillnad på boxar rent generellt?
Exakt. Se till att du köper en äkta box. Rekommenderar att inte vara dumsnål.
2020-07-26, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Exakt. Se till att du köper en äkta box. Rekommenderar att inte vara dumsnål.

Vad innebär en "äkta box" ?
2020-07-26, 17:17
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hairy-Gary
Vad innebär en "äkta box" ?

Skaffa boxen av den du beställer kanalpaketet av. Eftersom de i flesta fall ar anpassat boxen efter dem.
Även om det blir lite dyrare, annars risken du har köpt en box som inte är anpassad till deras system.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in