At politiet ønsket å pågripe TH i fengselsdøra betyr at de med ny info regnet med å få godkjent fengsling den gangen. Kun kutyme og «respekt for Domstolen» gjorde at Statsadvokaten nektet å godkjenne en slik aksjon.
Etter dette har politiet fått godkjent fra retten alt de har ønsket å foreta seg, også at det er skjellig grunn til å mistenke Hagen for drap eller medvirkning.
Strategien i saken og mot media har derfor blitt endret, og de siste uttalelsene er trolig også et ledd i dette.
Som det virker nå er det bedre å la de skyldige tro at faren er over, enn at det brenner under føttene, men dette kan selvsagt skifte.
Legger til grunn det som politiet sier så langt etter sin etterforskning, altså Sv4 er åsted for drap.
TH er ingen drapsmann, han er en forretningsmann. Vært gift med AEH i 50 år, har barn, barnebarn og økonomisk frihet. Ingen skal få meg til å tro at han har risikert å ødelegge alt dette ved å planlegge drap. Ei heller at han har planlagt dette sammen med barna. Hva skulle de vinne på at kone, mamma og bestemor forsvant, med alt det mediestyret, politiet, forhåndsdømming med påfølgende tap av omdømme? Ingenting.
Kidnappingsteorien ryker ved Sv4 som åsted, og manglende interesse for løsepenger.
Mesterplanteorien med TH og barna ryker også. Det ville være dumt å etterlate seg spor etter handlingen ved å drepe henne hjemme. Dessuten ryker denne teorien etter SF-vurdering.
Da sitter vi igjen med et par alternativer:
Forsøk på kryptokidnapping som gikk galt, hvor RU og noen tvilsomme banditter var involvert. Men.. Hvorfor er fam. Hagen så utrolig motvillige i avhør, og til og med nekter flere avhør?
AEH og TH kranglet etter teaterturen, det kokte over for TH, og AEH døde. Resten er desperate forsøk på å skaffe seg alibi, og spre mistanken bort fra seg selv.
Og, her er et par svar til god dag mann, økseskaft:
Trusselbrevet ble skrevet med hjelp av f.eks RU. Fikk det tilkjørt av TEH før han skulle møte politiet.
Telefonsamtalene med MB og TEH er gjort av TH, og han har fått dem til å lyve for seg i avhør.
Og gitt at Sv4 er åsted for drap, så satt ikke AEH og så desperat ut i en bil i Ås sentrum.
En SF-vurdering=en sunn fornuft-vurdering
Peace
Senast redigerad av Hybridbil 2020-07-26 kl. 15:08.
Anledning: Tillegg
Legger til grunn det som politiet sier så langt etter sin etterforskning, altså Sv4 er åsted for drap.
TH er ingen drapsmann, han er en forretningsmann. Vært gift med AEH i 50 år, har barn, barnebarn og økonomisk frihet. Ingen skal få meg til å tro at han har risikert å ødelegge alt dette ved å planlegge drap. Ei heller at han har planlagt dette sammen med barna. Hva skulle de vinne på at kone, mamma og bestemor forsvant, med alt det mediestyret, politiet, forhåndsdømming med påfølgende tap av omdømme? Ingenting.
Kidnappingsteorien ryker ved Sv4 som åsted, og manglende interesse for løsepenger.
Mesterplanteorien med TH og barna ryker også. Det ville være dumt å etterlate seg spor etter handlingen ved å drepe henne hjemme. Dessuten ryker denne teorien etter SF-vurdering.
Forsøk på kryptokidnapping som gikk galt, hvor RU og noen tvilsomme banditter var involvert. Men.. Hvorfor er fam. Hagen så utrolig motvillige i avhør, og til og med nekter flere avhør?
AEH og TH kranglet etter teaterturen, det kokte over for TH, og AEH døde. Resten er desperate forsøk på å skaffe seg alibi, og spre mistanken bort fra seg selv.
Trusselbrevet ble skrevet med hjelp av f.eks RU. Fikk det tilkjørt av TEH før han skulle møte politiet.
Telefonsamtalene med MB og TEH er gjort av TH, og han har fått dem til å lyve for seg i avhør.
Og gitt at Sv4 er åsted for drap, så satt ikke AEH og så desperat ut i en bil i Ås sentrum.
« Vi jobber jevnt og trutt. Det er sammensatte problemstillinger, og for oss er det viktig å få gjort det vi kan for å belyse saken best mulig. Vi kan komme dit at det ikke er flere arbeidsoppgaver igjen, at vi rett og slett ikke kommer videre. Da må vi jo se om vi har nok beviser som holder til en tiltale, men det er altfor tidlig, og vi er jo ikke der nå. Men det er nok mer sånn jevnt-og-trutt-jobbing enn det ser ut fra utsida, altså.
Ja det var nye signaler.
Og blir ikke mindre interessant at de kommer fra politimesteren.
Jeg er blant de som har skrevet at jeg ikke ser for meg rettskraftig dom mot noen i denne saken. Men jeg hadde inntrykk av at etterforskningsledelsen hadde tenkt å kjøre saken en stund, kanskje ut tiltale og gjennomføre en hovedforhandling.
Nå ser det ut som det ikke kommer noen tiltale, ihvertfall ikke i år.
Som har blitt gjettet i tråden her for lenge siden, politiet har ikke noen intensjon om å løse denne saken lenger.
Ja og tja.
Etterforskningsledelsen har kanskje intensjon. Men de kommer ikke nok fremover til å presentere et grunnlag for påtalemyndigheten tilstrekkelig til tiltale. Det er vel også et spm om ressursbruk i 1 stk sak, vs andre saker. Samt at 2 års dagen for forsvinningen begynner å nærme seg - 1 år og og 9 måneder nå.
Og du snakker om såkalt Sunn Fornuft? At en kvinnelig ansatt, god venninne av AE, skulle ødelegge livet sitt for redde ræva til TH??
Eller at TH skulle legge livet sitt i hendene på en ansatt, god venninne av AE?
1) Kidnappingsteorien ryker ved Sv4 som åsted, og manglende interesse for løsepenger.
2) Forsøk på kryptokidnapping som gikk galt, hvor RU og noen tvilsomme banditter var involvert. Men.. Hvorfor er fam. Hagen så utrolig motvillige i avhør, og til og med nekter flere avhør?
Peace
Hvis jeg forsto rett, så ser du på 1) kidnappingsteorien som usannsynlig og du ser på 2) forsøk på kryptokidnapping som sannsynlig?
Ved 1) kidnappingsteorien skriver du at den ryker pga SV4 som åsted (for drap?) og manglende interesse for løsepenger?
Ved 2) Forsøk på kryptokidnapping tilføyde du "Men.. Hvorfor er fam. Hagen så utrolig motvillige i avhør, og til og med nekter flere avhør? ". Og der ryker ikke denne teorien av samme grunner som 1) kidnappingsteorien etter din mening?
1) kidnappingsteorien: Etter det jeg har forstått har ikke politiet fastslått at AE ble drept i Sv 4. Og jeg forstår trusselbrevet + de krypterte epostene fra motparten slik at motparten har et sterkt ønske om å innkassere løsepenger.
2) Forsøk på kryptokidnapping: Du nevner et spørsmål om hvorfor familien nekter flere avhør. Jeg mener at det er forståelig at de som uskyldige nekter dette, etter at jeg har lest det som har fremkommet i media.
Jeg mener at det er sannsynlig at forbrytelsen mot AE er en kidnapping/kryptokidnapping, og at GM er andre personer enn de som ble siktet i saken. Jeg mener at det er tydelig at GM har lagt mye arbeid i utformingen av trusselbrevet for å forsøke å skape frykt og for å forsøke å skremme og lure TH til å betale løsepengekravet. (Kidnapperne kunne skrevet det helt enkelt, men de valgte å bruke mange ord for å forsøke å true, skremme og lure TH til å betale og for å forsøke å lure TH til å tro at AE ville bli sluppet fri etter betalingen av hele løsepengekravet).
Edit: Noen stilte spørsmål om hvorfor GM skulle ha plantet "draps-spor" i huset for å forårsake at TH ville kunne bli mistenkt for drap eller medvirkning til drap hvis han ikke betalte løsepengene og hvis han kontaktet politiet før løsepengene var betalt og før AE ble sluppet fri:
Det kan ha vært GMs hevn nr 2 (i tillegg til å drepe AE) mot TH hvis han ikke gjorde slik som GM skrev i trusselbrevet.
Hva er ulogisk med det jeg skrev her, og hvorfor er det ulogisk?
Husk at vi kjenner ikke GM og vi vet ikke hvilken personlighet de GM har og vi vet ikke hvor sterk aggressjon og ondskap m.m. som de GM har som driver de til å utføre slike groteske handlinger.
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-26 kl. 16:51.
Men om kidnapperene ikke ville komunisere 1) hvorfor lagde dem den lista over koder som det kunne komuniseres med på bitcoin da? hvis det ikke hvar ment å kommunisere, bare innkassere så måtte det jo hvært enklere å bare brukt monero til alt... 2) Å hvorfor i svarte skrive et kidnappingsbrev på så mange sider a gitt, når alt som dem hadde behøvd si fra om hvar overfør denne summen i monero dit innen den datoen å AEH vill overleve...
1) Fordi de ønsket å få beskjed gjennom bitcoinbetalinger fra TH om at han bekrefter at han betaler om 7 dager, og de ønsket beskjed om det hvis han trengte mer tid, og de ønsket beskjed om når hele løsepengesummen var betalt.
2)Jeg mener at det er sannsynlig at forbrytelsen mot AE er en kidnapping/kryptokidnapping, og at GM er andre personer enn de som ble siktet i saken. Jeg mener at det er tydelig at GM har lagt mye arbeid i utformingen av trusselbrevet for å forsøke å skape frykt og for å forsøke å skremme og lure TH til å betale løsepengekravet. (Kidnapperne kunne skrevet det helt enkelt, men de valgte å bruke mange ord for å forsøke å true, skremme og lure TH til å betale og for å forsøke å lure TH til å tro at AE ville bli sluppet fri etter betalingen av hele løsepengekravet).
Se mitt innlegg her: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-26 kl. 17:04.
1) Fordi de ønsket å få beskjed gjennom bitcoinbetalinger fra TH om at han bekrefter at han betaler om 7 dager, og de ønsket beskjed om det hvis han trengte mer tid, og de ønsket beskjed om når hele løsepengesummen var betalt.
2)Jeg mener at det er sannsynlig at forbrytelsen mot AE er en kidnapping/kryptokidnapping, og at GM er andre personer enn de som ble siktet i saken. Jeg mener at det er tydelig at GM har lagt mye arbeid i utformingen av trusselbrevet for å forsøke å skape frykt og for å forsøke å skremme og lure TH til å betale løsepengekravet. (Kidnapperne kunne skrevet det helt enkelt, men de valgte å bruke mange ord for å forsøke å true, skremme og lure TH til å betale og for å forsøke å lure TH til å tro at AE ville bli sluppet fri etter betalingen av hele løsepengekravet).
Se mitt innlegg her: (FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
TH har bekreftet at han vil betale uten forhandlinger, så hvorfor vil ikke "kidnapperne" ha betalingen ?
Du skriver at motivet til GM kan ha vært å inkassere løsepenger og at TH i tillegg skulle bli mistenkt for drap/medvirkning til drap. Dvs. istedenfor å få igjen kona si, så skulle han havne i fengsel for å ha drept kona si. Hvorfor skulle noen risikere et slikt avansert plot? Hvor lett tror du det er å ta livet av en uskyldig 70 åring? 1) Her er det mye hat i bildet som du er totalt blind for. Har du et eksempel der du viser at du har en balansert tilnærming til denne mordgåten? Du pøser på i samme tunnelen hele tiden samtidig som 2) du skriver at andre som ikke mener det samme som deg har tunnelsyn.
Jeg holder muligheten åpen for at GM hadde kommet til å slippe AE fri dersom TH hadde betalt hele løsepengekravet og dersom TH ventet med å kontakte politiet til etter at hele løsepengekravet var betalt og til etter at AE hadde blitt sluppet fri.
2) Nei jeg skriver ikke at alle som ikke har samme syn som meg har tunnellsyn.
Jeg selv er dessuten åpen for mange forskjellige mulige teorier i denne saken.
Det å ha bestemt seg for hvem som er GM (selv om mye taler for at vedkommende er 100% uskyldig) kan være tunnellsyn.
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-26 kl. 17:33.
TH har bekreftet at han vil betale uten forhandlinger, så hvorfor vil ikke "kidnapperne" ha betalingen ?
Grunnen til det kan være at politiet allerede har de i kikkerten eller at de er redd for at politiet har de i kikkerten, og at de derfor ikke tør å foreta mer kontakt for å innkassere mer penger i denne saken.
GM skrev jo også i trusselbrevet: "Vi setter frihet foran penger".
Det har gått for lang tid, politiet har gjort mange etterforskningsskritt (og har mulig GM i kikkerten), og det innebærer derfor for stor risiko for GM å skulle ta kontakt for å innkassere løsepengene på nåværende tidspunkt. Tror jeg.
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-26 kl. 17:28.