2020-07-26, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Utroskap langt bak i fortiden. Langsint denne TEH. Vi er i 2020. Hvem har ikke vært utro.

Da forstår du ikke hva jeg tenker med motivet.
Det går ikke på å være langsint i den forstand. Men i den tenkelige hypotesen ser jeg en mulighet for at dette med utroskapet kunne være noe som førte til vanskelig oppvekst (vanskelig far, ustabilt hjem). Og så gikk årene og livet, og så finner man seg selv i voksen alder og ser at alt bare ble elendighet.
Og så begynner man se seg selv som et offer. Inntar offerrollen. Og så etterhvert vokser tanker om å ta igjen for ødelagt liv. Klandre mor og far i sin store frustrasjon, samt søstre som lever så vellykket. Mange som klandrer foreldre når livet oppleves som ødelagt. Mørket tar over.

Men som sagt, det er bare en tenkelig hypotese. På samme er det mange som skiller seg som ikke dreper sin ektefelle, så det motivet for TH er også bare tenkbare motiv.
Citera
2020-07-26, 00:52
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
TH ville aldri latt andre drepe AE for seg, han gjorde det med egne hender, som han er vant til.

Han har hatt full kontroll over barna, som ga han alibi og hjalp til med planlegging, staging og frakt av lik.

En for alle, alle for en.

er enig i starten av teorien din, slutten klaffer ikke for meg...
Men gud så mye enklere med korte teorier
Citera
2020-07-26, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Du kan være inne på noe der. Flere milliardærer oppretter en stiftelse i slutten av karrieren for å samle formuen til et spesielt formål. Dessuten er det gunstig rent skattemessig, så jeg tror definitivt TH har vært inne på tanken.
Her kommer arveprinsen VE inn som leder, er mine tanker.
Dette ville vel ikke AE ønsket, da det kan hindre barn og barnebarn å få kontroll over verdiene. Elkraft er selve gullegget og den som har stor og sikker avkastning i mange år fremover. Det virker som om stridens kjerne ligger her? AE ville sikre sin og barnas arv, men TH ville føre formuen videre gjennom en stiftelse styrt av VE?

Det er vel flere som hadde hatt innvendinger om en person som VE skulle fått en masse penger og barna ikke en dritt. Da tror jeg en annen person hadde blitt kidnappet, ja.
Citera
2020-07-26, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Da forstår du ikke hva jeg tenker med motivet.
Det går ikke på å være langsint i den forstand. Men i den tenkelige hypotesen ser jeg en mulighet for at dette med utroskapet kunne være noe som førte til vanskelig oppvekst (vanskelig far, ustabilt hjem). Og så gikk årene og livet, og så finner man seg selv i voksen alder og ser at alt bare ble elendighet.
Og så begynner man se seg selv som et offer. Inntar offerrollen. Og så etterhvert vokser tanker om å ta igjen for ødelagt liv. Klandre mor og far i sin store frustrasjon, samt søstre som lever så vellykket. Mange som klandrer foreldre når livet oppleves som ødelagt. Mørket tar over.

Men som sagt, det er bare en tenkelig hypotese. På samme er det mange som skiller seg som ikke dreper sin ektefelle, så det motivet for TH er også bare tenkbare motiv.

Hvor har du det fra at livet til barna gikk i dass ? Det er da ikke framkommet noe som tyder på det.
Er det fri fantasi som gjelder her nå da ?
Citera
2020-07-26, 01:00
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
er enig i starten av teorien din, slutten klaffer ikke for meg...
Men gud så mye enklere med korte teorier
Ja, men for alle deler av saken klaffer denne teorien. Tidslinjer, telefonbruk, alibier, spor i huset(fravær av fremmede), trusselbrev, klageskriv og motiv.

Jeg regner med at politiet jobber aktivt med en slik hypotese, hvis ikke vil de snart se at dette gir det eneste svaret på alle spørsmål.
Citera
2020-07-26, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Hvor har du det fra at livet til barna gikk i dass ? Det er da ikke framkommet noe som tyder på det.
Er det fri fantasi som gjelder her nå da ?

Det vet jeg ingenting om, men flere venner mener den profilen sønnen har på fb er noe av det sykeste de har sett som profil. Men vet ikke mer enn det.
Citera
2020-07-26, 01:02
Medlem
Citat:
Det vet jeg ingenting om, men flere venner mener den profilen sønnen har på fb er noe av det sykeste de har sett som profil. Men vet ikke mer enn det.

Åja det er andre som mener det så da henger du deg på.

Nei sønnens FB profil er ikke syk.
Citera
2020-07-26, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Åja det er andre som mener det så da henger du deg på.

Nei sønnens FB profil er ikke syk.

Bare fortsett å prat om ektepakt og skilsmisse du.
Citera
2020-07-26, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja det er klart at det vil være svært ødeleggende for BBs omdømme som advokat, dersom det var BB som skrev ektepakten av 1993. Det er også ødeleggende om han nå benekter å ha skrevet ektepakten, og det senere blir klart at det faktisk var BB som skrev den.

Personlig har jeg ingen tro på at TH har forfalsket den delen av ektepakten. Men jeg vet jo ikke sikkert.

Ja, firmainformasjon fra purehelp om Puslingen og gamlingen ANS. Stiftet i 1990. Fortsatt aktivt, men med lav aktivitet og ihvertfall lav omsetning.

https://www.purehelp.no/m/company/details/puslingenoggamlingenans/959345392

Formål:
"Utvikling av driftskonsept for og drift av senter for barn og eldre samt deltagelse i virksomhet som står i forbindelse med dette."

Hvem står bak dette firmaet og hvorfor linker dere til det? forstår ikke hvordan dere finner frem til alt mulig.
Citera
2020-07-26, 01:06
Medlem
Citat:
Bare fortsett å prat om ektepakt og skilsmisse du.

Sikkert mer relevant enn en julenisse og et reinsdyr som du er så opptatt av.
Citera
2020-07-26, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja det er klart at det vil være svært ødeleggende for BBs omdømme som advokat, dersom det var BB som skrev ektepakten av 1993. Det er også ødeleggende om han nå benekter å ha skrevet ektepakten, og det senere blir klart at det faktisk var BB som skrev den.

Personlig har jeg ingen tro på at TH har forfalsket den delen av ektepakten. Men jeg vet jo ikke sikkert.

Ja, firmainformasjon fra purehelp om Puslingen og gamlingen ANS. Stiftet i 1990. Fortsatt aktivt, men med lav aktivitet og ihvertfall lav omsetning.

https://www.purehelp.no/m/company/details/puslingenoggamlingenans/959345392

Formål:
"Utvikling av driftskonsept for og drift av senter for barn og eldre samt deltagelse i virksomhet som står i forbindelse med dette."

Er det BB som hjelper TH å skrive lange eposter til politiet?
Citera
2020-07-26, 01:08
Medlem
Legokatts avatar
Søskenrelasjoner

Klipp VG:
"Ifølge Sch*önbeck er den eldste i søskenflokken ofte ansvarsfull, alvorlig og nøye, mens den yngste er mer opptatt av sprell og moro. Ofte blir minstemann familiens lille rebell. Finnes det søsken i midten, blir de ofte en blanding av den eldste og den yngste.

Den eldste i en søskenflokk blir vant med å være i en sjefsrolle allerede fra treårsalder, og beholder gjerne denne rollen i voksen alder"

Småbarnspedagog Elisa*beth Schö*nbeck er svensk ekspert på atferd og søskenrelasjoner

Denne beskrivelsen av søskenrelasjoner tror jeg kan treffe ganske godt sett i sammenheng med barna i TH's familie.

Eldste datter - HHB1 er ansvarsfull og sjef - stemmer med major feltprest i militæret

Yngstemann -TEH er litt rebelsk - kunstnersjel og skuespiller

HHB2 er litt av begge deller - ansvarsfull i tillegg til litt rebelsk.
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-26 kl. 01:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in