2020-07-25, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
Dett bør vær kjent for de som leser norske aviser. Selvfølgelig en grunn til at Olav Thon har overført det meste av formuen til en stiftelse.
Du tok poenget mitt. Det handler like mye om kontroll på hvordan formuen skal forvaltes, som det å ikke betale skatt.
Uansett, jeg kjenner ikke TH eller hva han tenker om fremtiden. Det var bare en tanke om en mulig interessekonflikt, at AE ønsket å prioritere barn og deres arv. At hun motsatte seg VEs inntreden i familieforetaket.
Citera
2020-07-25, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Svarte seg med samme mynt - det må du tåle

Det virker som politiet har sjekket ut samtale med sønnen - det var en virkelig samtale.

Klipp fra VG:
Bakgrunnen for at de to snakket om lønn var at Anne-Elisa*beth tidligere på morgenen hadde snakket med en ansatt på Futurum med ansvar for lønnskjøringer, som skulle kjøres denne dagen, ifølge VGs opplysninger.

Politiet mener at An*ne-Elisabeth Hage*n selv var aktiv i disse telefonsamtalene, får VG opplyst. Dette siden sønnen og den ansatte forklarer seg samsvarende om at lønn var felles tema i de to samtalene denne morgenen"

Politiet har også kommunisert en rekke ganger at siste kjente livstegn til AEH er denne samtalen kl 09.14

Klipp VG
"Siste sikre livstegn fra Anne-Elisabeth Hagen er en telefonsamtale til et familiemedlem klokka 09.14"

Sønnen kunne heller ikke ha så god kjennskap til naboer (som AEH hadde)

Mener ikke å ødelegge for en teori men det virker som politiet har sjekket ut samtalen

Forklarte rundt den samtalen i går. De kan umulig fastslå at den er 100% sikker. Det har de aldri kommunisert heller. Sikkerheten i det livstegnet avhenger av sønnens vitnesbyrd. At han snakket sant. Sønnen passet vel hunden og var der antagelig kvelden før. Så han kunne nok ha meget god kjennskap til situasjonen med naboer de dagene. Du påstår at han ikke kunne det. Hvordan vet du det forresten siden du påstår sånt? Det er ikke mange nære naboer der. Jeg mener den teorien er veldig åpen.
Senast redigerad av Hunterrr 2020-07-25 kl. 23:04.
Citera
2020-07-25, 23:02
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Politiets holdning i saken er at TH fremdeles er siktet for drap eller medvirkning til drap på AEH.

Dagbladet i går:
"I etterkant av pågripelsen har det blitt full isfront mellom Hag*en-familien og politiet, noe som har gjort den videre etterforskningen svært krevende"

"Vi kan komme dit at det ikke er flere arbeidsoppgaver igjen, at vi rett og slett ikke kommer videre"

Det kan virke som politiet er"fastlåst" - at de er avhengig av samarbeid - informasjon fra familien.
De vokse barna har sagt klart ifra for lang tid siden at de ikke ønsker å samarbeide
HHB2 i SMS til politiet -"Aldri kontakt meg igjen"

Dette tror jeg står i veien for politiet nå
Citera
2020-07-25, 23:04
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Forklarte rundt den samtalen i går. De kan umulig fastslå at den er 100% sikker. Det har de aldri kommunisert heller. Sønnen passet vel hunden og var der antagelig kvelden før. Så han kunne nok ha meget god kjennskap til situasjonen med naboer de dagene. Du påstår at han ikke kunne det. Hvordan vet du det forresten siden du påstår sånt? Det er ikke mange nære naboer der. Jeg mener den teorien er veldig åpen.
Det er helt opp til deg å lage denne teorien.. du må tåle at den blir testet

Naboene hadde veldig godt innsyn - noe som f.eks kom frem av bilde i nettavisen for en liten stund siden
Citera
2020-07-25, 23:11
Medlem
Citat:
Det er helt opp til deg å lage denne teorien.. du må tåle at den blir testet

Naboene hadde veldig godt innsyn - noe som f.eks kom frem av bilde i nettavisen for en liten stund siden

Jeg tåler dette for er ikke noe kampsak å vinne fram med teorier, men reagerer når det vris på det som er kommet fram i media. Og så mener jeg det blir litt spesielt å sette fram AE som den kriminelle i saken. Ønsker litt mer varsomhet på akkurat det kanskje, siden politi har vært så tydelig på at de mener hun er død.

Naboer har ikke godt innsyn der. Fra elektrikerens hus er det riktig at det er innsyn. Så samme hvordan man vrir og vender så fantes det en mulighet for at noe kunne bli sett fra det huset tenker jeg. Men man kan jo dekke seg bak en bil hvis man setter den foran inngangen. Det er tatt risiko uansett her mener jeg.
Citera
2020-07-25, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Ja tviler på de klarer bruke dem i såfall
men hvært intresangt om noen fant en løsning for å se om de penga er veksla fra monero...
der har hværtfall ikke jeg noe å bidra med...

Citat:
Dagbladet i går:
"I etterkant av pågripelsen har det blitt full isfront mellom Hag*en-familien og politiet, noe som har gjort den videre etterforskningen svært krevende"

"Vi kan komme dit at det ikke er flere arbeidsoppgaver igjen, at vi rett og slett ikke kommer videre"

Det kan virke som politiet er"fastlåst" - at de er avhengig av samarbeid - informasjon fra familien.
De vokse barna har sagt klart ifra for lang tid siden at de ikke ønsker å samarbeide
HHB2 i SMS til politiet -"Aldri kontakt meg igjen"

Dette tror jeg står i veien for politiet nå

Politiet hadde jo planlagt å «knekke» TH ved å kjøre avhør i lukkede rom, rett og slett fordi ikke greide bevise at TH er skyldig.
Citera
2020-07-25, 23:20
Medlem
På tide å poste bildene av hettemannen og BB igjen.

1 Helfigur hettemannen https://imgur.com/a/WcRzVOb

2 Hånden til hettemannen zoomet inn https://imgur.com/a/hffUZNb

3 Hånden til BB zoomet inn https://imgur.com/a/GLri7bZ
Citera
2020-07-25, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Stiftelsen Olav Thon må fortsatt betale skatt.

Thon krympet skatten med 70 millioner. Artikkelen er fra 2013.
Citera
2020-07-25, 23:23
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Jeg tåler dette for er ikke noe kampsak å vinne fram med teorier, men reagerer når det vris på det som er kommet fram i media. Og så mener jeg det blir litt spesielt å sette fram AE som den kriminelle i saken. Ønsker litt mer varsomhet på akkurat det kanskje, siden politi har vært så tydelig på at de mener hun er død.

Naboer har ikke godt innsyn der. Fra elektrikerens hus er det riktig at det er innsyn. Så samme hvordan man vrir og vender så fantes det en mulighet for at noe kunne bli sett fra det huset tenker jeg. Men man kan jo dekke seg bak en bil hvis man setter den foran inngangen. Det er tatt risiko uansett her mener jeg.
Det du sier er helt ulogisk - vise varsomhet..
Politiet har vært tydelig - veldig tydelig - på at 09.14 samtalen er siste kjente livstegn. Da kan du ikke "heve deg" over andre teorier med moralsk snakk - du hevder selv at sønn drepte sin mor - det er da mye verre
Jeg har ikke vridd på noe som har kommet frem i media - har satt sammen informasjon

Det er godt innsyn fra to naboer - høy risiko hvis de var hjemme
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-25 kl. 23:27.
Citera
2020-07-25, 23:23
Medlem
Citat:

Ja men eier Thon stiftelsen ? Tror den er et eget skatteobjekt og at Thon ikke eier verdiene han har overført til stiftelsen.
Senast redigerad av Gassa 2020-07-25 kl. 23:26.
Citera
2020-07-25, 23:27
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Politiet hadde jo planlagt å «knekke» TH ved å kjøre avhør i lukkede rom, rett og slett fordi ikke greide bevise at TH er skyldig.

jo att tanken hvar å la han "råtne" litt på sella først å så kjøre en del stressende avhør avbrutt av litt ensomhet på sella er noe som lå i korta da han ble fengsla, sjøl om måten arestasjonen ble gjennomført hadde mere å si på andre dem fulgte med på en TH sjøl...
Men å si dem har planlakt å knekke TH er litt drøyt, det hvar lenge før april att politiet oppdaget att TH ikke er "samarbeidsvillig" så att han hadde bynt å plappre som en første reis etter ei natt på sella trodde ingen i politiet...
Men et klart større problem som TH har og faktisk har hatt altfor lenge er att det er for mye som tilsier att han ikke er uskyldig, i starten hvar det små ting men etterhvært har det tydeligvis blitt en del...

men ser ikke helt sammenhengen i du skriver og citatet fra Legokatt der...
Fastlåst i mellom barna og politiet har det jo hvært lenge og samme med TH så eneste nye er vell den enkle beskrivelsen på generelt grunnlag om hvordan politiet jobber i stort sett alle saker...
Citera
2020-07-25, 23:28
Medlem
Citat:

Jada, for han har jo «gitt bort» formuen sin til en stiftelse. Men stiftelsen må fortsatt betale skatt.
Vi vet ingenting om TH har hatt planer om en stiftelse, og heller ikke om AEH motsatte seg dette.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in