2020-07-24, 05:03
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Verkligen! Tänk dig synen av denna duo som knallar runt på stan och sprider sina svavelosande bannor! Plötsligt spinner mina tankar vidare på hur deras samliv skulle sett ut. Hur skulle vanliga vardagsdispyter lösas och i vilka ordalag? Filmmaterial!
Hahahaha ja inte ens Frälsningsarmén hade vågat att visa nyllena på gator och torg om detta par hade blivit verklighet, och kan man ens våga tänka på hur ett möte mellan denna dynamiska duo och ett gäng Hare Krishnas hade kunnat sett ut!!?? Det hade blivit blodigt, iaf rent verbalt!

-Saatans djävulens kohorter är ni!
-Hare Krishna Hare rama
-Ni kommer att få försmäkta i helvetets alla plågor ni arma förtappade själar
-Hare Krishna, Rama Hare!
-Jesus älskar er ni satans djävulsbarn!
-Hare Krish.
-SÄÄÄÄFTEN! Jesus älskar er horungar!
-Hare K..
SSÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄFTEN! Jag siiter i eran jävla hare! I bibeln så står det att gud har skapat människan efter sin egen avbild och lät sin son och ande nedstiga till jorden för att ta på sig människornas synder, och Jesus är ingen satans djävla hare!! Hur vågar ni likställa världens frälsare med en förvuxen kanin?? Skam på er!!
Senast redigerad av Andersdamaan 2020-07-24 kl. 05:26.
Citera
2020-07-25, 20:09
Medlem
elbels avatar
För helvete skriv vilken stad eller dela upp tråden

Malmö
Missbildad man satt i säregen elscooter, typ blandning mellan atv och elrullstol
Samlade pant

Mongo/down tjej med asiatiskt utseende, södervärn-ish?

Äldre man vinterklädd året runt sitter och stirrar/mediterar, minst 5 plastkassar
Syns runt triangeln

Mannen som bodde under en parkbro

Den haltande negron med armarna bakom ryggen (frivilligt?)

Skulle gärna vilja läsa mer om dom, bakgrund eller iaktagelser
Vissa har jag nog inte sett på över 15 år

Jag har all respekt för dessa, hoppas vi normala inte orsakar dem lidande
Synd som sagt att dom försvinner, nuförtiden är man konstig om man inte har karriär
Kanske är de nya drogerna som tar död på dem mkt snabbare

hittande en passande youtubekanal
https://www.youtube.com/c/Originalenp%C3%A5stan/videos
Senast redigerad av elbel 2020-07-25 kl. 20:24.
Citera
2020-08-20, 01:40
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Denna fyr har jag helt missat! Verkar nästan som att det är en uppmärksamhetstörstande hipster som vill vara litet extremare än resten av hipsterfårskocken då barnsliga tishor, fejkbrillor och stuprörsjeans har börjat blivit litet för mainstream bland dom fjantarna, men det kan ju även vara en knäppgök och/eller "Konstnär" som lajvar konstinstallation! Knasig såg hen ut iaf!!

Hade det inte varit för att du hade sett henom ett flertal gånger så hade jag gissat på svensexa!
Har du fått se originalet på stan ännu? Jag var i Stockholm juli månad ut och såg honom vid ytterligare några tillfällen och filmade lite diskret för att dokumentera denna skummis. Han gick barfota en gång och hade skor vid dom andra tillfällena. Sista gången jag såg honom så gick han och gestikulerade och hade något slags minspel för sig och den dagen verkade han inte må så bra. Så det verkar uppenbart att han har fått en knäpp av något slag. Han ser ju ut att hålla sig i form och jag skulle kunna tro att han håller på med yoga till exempel, så en viss medvetenhet och hälsa verkar han ha. Om någon kan säga något om detta original vore det intressant att höra. Kolla filmen:

https://mega.nz/file/KARmAaCa#HEHnYSBieiW-e6TfdFKaNXvBvcC8-o6c9FDCDAoHgTM
Citera
2020-08-20, 12:40
Moderator
rancors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel

Helt klart intressant kanal men tyvärr blir det nästan smärtsamt att titta på innehållet då intervjuaren är så extremt stel och hela situationen känns väldigt torr. Vissa klipp är bättre när "originalen" är pratglada men annars så blir det för tråkigt.

Det är synd för initiativet är fantastiskt bra men för att kunna slå och bli stort så att projektet kan överleva över tid måste det bli mycket mer professionellt.

// rancor
Citera
2020-08-28, 15:01
Medlem
peder_asts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
För helvete skriv vilken stad eller dela upp tråden

Malmö
Missbildad man satt i säregen elscooter, typ blandning mellan atv och elrullstol
Samlade pant

Mongo/down tjej med asiatiskt utseende, södervärn-ish?

Äldre man vinterklädd året runt sitter och stirrar/mediterar, minst 5 plastkassar
Syns runt triangeln

Mannen som bodde under en parkbro

Den haltande negron med armarna bakom ryggen (frivilligt?)

Skulle gärna vilja läsa mer om dom, bakgrund eller iaktagelser
Vissa har jag nog inte sett på över 15 år

Jag har all respekt för dessa, hoppas vi normala inte orsakar dem lidande
Synd som sagt att dom försvinner, nuförtiden är man konstig om man inte har karriär
Kanske är de nya drogerna som tar död på dem mkt snabbare

Vill minnas att han kallades för Playboy-Bengt, han hade en massa bling och skit på sin permobil och en stor Playboy-logga, därav namnet. Detta var dock för runt 15-20 år sen, vet inte om han ens lever längre

Och appropå Malmö-orginalen, någon som vet ifall Mick Jagger-mannen (känd från nåt av pajasarna F&F program) fortfarande härjar runt i Malmö och på tågen i Skåne?
Citera
2020-09-09, 11:32
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Springer omkring en liten ca femtioårig filur iklädd korta snickarbyxor och illgrön sjömansmössa på Brommaplan. Nissen har även en liten kikare hängandes i rem runt halsen. Han verkar inte ha riktigt alla indianer i kanoten om man säger så, och verkar dessutom vara litet av en hackkyckling åt resten av BP.s alkiselit.

Vidare så lufsar det där omkring en rejält lång och ranglig neger med lätta alkoholproblem. Denna neger är en dock en riktigt trevlig fyr och verkar alltid ha nära till skratt. Den enda som verkar få honom litet ilsken är en av zätorna som sitter och tigger. Denna kastar han frukt på samtidigt som han skäller som en hund. Varför vet jag ej, men förmodligen så har zigenaren försökt att snatta någonting av honom.

Appropå brommaplan går det runt en rätt fet tant vid McDonalds och ber om pengar. Svensk ca 45-50 år. Hon ger sig aldrig har jag märkt. Trots att jag aldrig sett någon ge henne en spänn.
Citera
2020-09-09, 13:18
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Appropå brommaplan går det runt en rätt fet tant vid McDonalds och ber om pengar. Svensk ca 45-50 år. Hon ger sig aldrig har jag märkt. Trots att jag aldrig sett någon ge henne en spänn.
Menar du hon som är litet halvflint? Hon har ett ganska så duktigt förståndshandikapp och behöver egentligen inte tigga, men hon gör det ibland ändå!
Citera
2020-09-10, 20:20
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Menar du hon som är litet halvflint? Hon har ett ganska så duktigt förståndshandikapp och behöver egentligen inte tigga, men hon gör det ibland ändå!

Ja tror vi talar om samma person. Den där tiggaren med dragspelet utanför tunnelbanan kommer man inte fälla många tårar över den dagen han lämnar jordelivet. Men tkr Brommaplan tappat många original. Idag är det mest alkisar överallt.
Citera
2020-09-10, 21:24
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Ja tror vi talar om samma person. Den där tiggaren med dragspelet utanför tunnelbanan kommer man inte fälla många tårar över den dagen han lämnar jordelivet. Men tkr Brommaplan tappat många original. Idag är det mest alkisar överallt.
Alkisar och zigenare, även fast dom sistnämnda inte är lika talrika som förr om åren. Nuförtiden är det bara DragZpelaren och ett magert tiggarzkrälle som sitter utanför Systembolaget som är kvar!
DragZpelaren har fortfarande efter alla dessa år som "Gatumuzikant" inte lyckas träna in några nya melodier så han kör fortfarande med sin ganska så enahanda repertoar! Grönsakshandlarna är duktigt trötta på den fyren! Tänk att bli påtvingad samma tre låtar en hel arbetsdag!! Psykisk tortyr!!

Ett original som fortfarande finns kvar är den där magra och skitiga killen med grava tvångstankar. Han kan man få se stå och luta pannan mot ICA:s vägg ibland. Han luktar inte gott! Tvättar sig högst ett par gånger om året luktar det som!

En av alkistanterna är rätt skön dock! Hon ser ut som en råkopia av Ozzy Osbourne och brukar sitta på bänkarna utanför Wivels Konditori! Hennes sångröst skrämmer t.o.m bort fiskmåsar och skator, dock inte zigenska dragspelare tyvärr!!
Senast redigerad av Andersdamaan 2020-09-10 kl. 21:32.
Citera
2020-09-26, 08:13
Medlem
grungewhores avatar
Citat:

Ett original som fortfarande finns kvar är den där magra och skitiga killen med grava tvångstankar. Han kan man få se stå och luta pannan mot ICA:s vägg ibland. Han luktar inte gott! Tvättar sig högst ett par gånger om året luktar det som!
!
Är det Nudden du menar? Har han gått ner sig?
Citera
2020-09-26, 11:30
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Är det Nudden du menar? Har han gått ner sig?
Nix inte Nudden, utan detta är en annan snubbe.
Denna kille är mellan trettio och fyrtio år gammal, pinnsmal, har ovårdat och superflottigt hår, är likblek, stinker as och ser ständigt jagad ut i nyllet.

Han brukar stå och niga samt stå och luta pannan mot väggar, oftast i närheten av ICA. Har även hört ryktas om att han bor på Tunnlandsvägen (Där Pizzerian låg förut) och att hans lägenhet mer eller mindre ser ut som en soptipp iom att han även är en s.k hoarder av rang.

Nudden tar ju iaf hand om sig och går att snacka med! Trevlig kille dessutom!
Citera
2020-09-26, 12:55
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Nix inte Nudden, utan detta är en annan snubbe.
Denna kille är mellan trettio och fyrtio år gammal, pinnsmal, har ovårdat och superflottigt hår, är likblek, stinker as och ser ständigt jagad ut i nyllet.

Han brukar stå och niga samt stå och luta pannan mot väggar, oftast i närheten av ICA. Har även hört ryktas om att han bor på Tunnlandsvägen (Där Pizzerian låg förut) och att hans lägenhet mer eller mindre ser ut som en soptipp iom att han även är en s.k hoarder av rang.

Nudden tar ju iaf hand om sig och går att snacka med! Trevlig kille dessutom!
ganska hög panna? lite lockigt hår?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in