2020-07-25, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Var det han som var med?
Jeg mener å ha lest det i en lokalavis.
Citera
2020-07-25, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Som Gassa sier, politiet ønsker ikke å varetektsfengsle han akkurat nå. De vet at han uansett ikke vil stille i avhør. Og politiet ønsker ikke å gi han innsyn i bevisene.

Det holder at TH selv og politiet vet at Hettemannen er TH. Det er ikke nødvendig å opplyse allmennheten om dette faktumet.

Politiets hovedfokus er nok fremdeles å finne levningene av AEH.

Hadde politiet visst at TH er Hettemann hadde de naglet han nå.
Citera
2020-07-25, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Savnede svigersønn? Mener du han er involvert? Åpen for alle muligheter jeg. Men hvordan skulle han få så sterke vonde følelser i sving at han kunne gjøre noe så grusomt som dette?
De eneste som er intr. i familien foruten TH er "the Brows" – For å begrense vold må man noen ganger ty til det, sier Hanna.
Citera
2020-07-25, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
De eneste som er intr. i familien foruten TH er "the Brows" – For å begrense vold må man noen ganger ty til det, sier Hanna.

Hva er grunnlaget for at du sier at de eneste som er interessante i familien foruten TH er "the Brows"?
Citera
2020-07-25, 17:38
Medlem
Lonnrots avatar
Anar man inte viss inspiration här rörande hur man skaffar trovärdigt alibi? Det här måste vara en norsk klassiker, i sin tur möjl frukten av grovt missbruk av Fleksnes eller liknande:

”En vits som han hevder Kristin mottok, husker han imidlertid:

«Hva heter gevær på kinesisk? Lang stang pang».

Fra Kristins mobiltelefon den natta er det bare blitt sendt meldinger til vitsetelefonen, ifølge politiet. Det er altså ikke slik at det fra Kristins mobiltelefon er blitt kommunisert med meldinger til «levende» personer.

En politikilde sier til Dagbladet at det faktisk bare er sendt meldinger til den aktuelle vitsetelefonen fra Kristins mobiltelefon en gang, og det er drapsnatta.

Et vitne har forklart at 20-åringen ved to anledninger har sagt til henne at han drapsnatta kjørte budrunder med Aftenposten alene, og at han hadde med seg Kristins mobiltelefon.”

Det här är Orderudsaken och 2001.

Frk Kirkemos alibi mordnatten är att hon har följt med i bilen med vännen som delar ut Aftenposten och, för första o sista gången i livet messar till en automatisk vitsetelefon (!) och får vitsar i retur. Jag tackar jag.

Då har också den senare mördade dottern Anne Orderud redan två gånger utsatts för livsfarliga attentatsförsök i ”striden” om gården ifråga. Bra där. Mörda syskon för att kunna ärva. Mörda föräldrar och syskon för att kunna leva vidare i huset där familjemedlemmarna slaktats. Mysigt.

Trots tre kallblodigt avrättade håller tidningsbudet kvar vid sin historia. Åtminstone ett tag eller fram till åtal.

Den finske polischefen heter Hacki Hälinen.

Th har kanske tagit intryck här?

Edit. Skulle vara en länk där också:
https://www.dagbladet.no/nyheter/alibiet-sprekker/65707979
Senast redigerad av Lonnrot 2020-07-25 kl. 17:58.
Citera
2020-07-25, 18:07
Medlem
Citat:
Hva er grunnlaget for at du sier at de eneste som er interessante i familien foruten TH er "the Brows"?
fordi jeg tror AH ikke lever, de vil mest sannsynlig tjene mest på det, sønnen var mammagutt, andre søstra tok kontakt m politi på eget initiativ, brows reise
Senast redigerad av eeqaz 2020-07-25 kl. 18:11.
Citera
2020-07-25, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jeg er helt sikker på at AEH flyktet
Det er bra juryordningen er endret....Jury i Jensensaken var også et tragisk skue. Det popper alltid opp slike som Lego i krimsaker.
Citera
2020-07-25, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Det er bra juryordningen er endret....Jury i Jensensaken var også et tragisk skue. Det popper alltid opp slike som Lego i krimsaker.
Mtp innkvoteringssystemet vi har i Norge er det ikke utenkelig at det er noen inkompetente Legoklosser blant dommerne også dessverre...
Citera
2020-07-25, 18:45
Medlem
Slettsnokens avatar
Kun D2 nevnt i trusselbrevet:

Jeg ser kun to grunner til at bare hun er nevnt i brevet:

1. Hun skrev brevet selv.

2. Hun foreslo for skribenten at hun kunne «ta en for laget». Et felles prosjekt.

Hadde TH skrevet brevet alene ville alle barna vært nevnt.

Hadde noen utenfra skrevet brevet ville også alle barna blitt nevnt.

Hadde en av de andre barna stått bak brevet alene, ville minst to av barna blitt nevnt.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-07-25 kl. 18:47.
Citera
2020-07-25, 18:57
Medlem
Citat:
Savnede svigersønn? Mener du han er involvert? Åpen for alle muligheter jeg. Men hvordan skulle han få så sterke vonde følelser i sving at han kunne gjøre noe så grusomt som dette?

Jeg tror ikke han er involvert. Men han kanske har noen tanker om hvem som står bak? Mulig han har en annen oppfatning enn barna til TH?
Citera
2020-07-25, 19:12
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Sikkert morsomt for deg å gjøre poeng av Lego - (en meget kreativ og utviklende leke for barn)

Er viktig å finne ut av de denne saken - virker som politiet har en annen holdning til saken nå enn de hadde før - virker som de holder flere løsninger åpent
Citera
2020-07-25, 19:31
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja det er klart at det vil være svært ødeleggende for BBs omdømme som advokat, dersom det var BB som skrev ektepakten av 1993. Det er også ødeleggende om han nå benekter å ha skrevet ektepakten, og det senere blir klart at det faktisk var BB som skrev den.

Personlig har jeg ingen tro på at TH har forfalsket den delen av ektepakten. Men jeg vet jo ikke sikkert.

Ja, firmainformasjon fra purehelp om Puslingen og gamlingen ANS. Stiftet i 1990. Fortsatt aktivt, men med lav aktivitet og ihvertfall lav omsetning.

https://www.purehelp.no/m/company/details/puslingenoggamlingenans/959345392

Formål:
"Utvikling av driftskonsept for og drift av senter for barn og eldre samt deltagelse i virksomhet som står i forbindelse med dette."
Ja det aller værste er vell om han nå har gått ut å avkreftet att han skrevi ektepakten og det kommer fram att han alikevell har skrevi den uten tvil, eller så klart har større rolle i denne saken en det som er kjent da så klart...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in