2020-07-25, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men hur kunde TH kontrollera allt när han arbetade hela dagarna. Han var även ensam på tur med en vän med mera, var på Kvitfjell mm mm.. utan att kunna kontrollera AEH då.
Han satt inte hemma och passade på henne.

Jag trodde AEH:s otrohetsaffär var ett faktum .. och eftersom hon avbröt den förbindelsen
då hon blev tvungen att välja, fanns en del kvar att hämta hos den andra mannen -
det kan ha resulterat i fortsatt kontakt genom åren.

AE hadde ingen egne penger. Og ingen bil? Kanske folk meldte fra også. Jeg vet ikke. Men har en dålig følelse. Jeg tror AE har hatt det riktig ille. Jeg tror også hun har blitt psykisk nedbrutt over tid. Men jeg velger som sagt å legge "rykter" her inne til grunn. Og ektepakten. Den kommer man ikke unna. Den er ytterst ubehagelig.
Citera
2020-07-25, 10:25
Medlem
Legokatts avatar
Jeg kan dokumentere all informasjon som bygger opp under teorien angående at AEH flyktet ved hjelp av sine tre barn. Det er mye informasjon!

Skal heller skrive dokumentasjon og jobbe videre med teorien i stede for å måtte "forsvare" fakta om enkelthendelser på forumet.

Blir mer ryddig å kunne vise til dokumentasjon - dokumentere all kritisk informasjon gjennom "klipp" fra media, samt dato og hvilken avis det er hentet fra. Det er viktig med saklig diskusjon - derfor viktig å kunne dokumentere fakta.

Kommer tilbake med fyldig teori, samt dokumentasjon
Citera
2020-07-25, 10:33
Medlem
Slettsnokens avatar
Hettemannen(TH) hadde flere funksjoner:

1. Stage kidnapping ved å kle seg suspekt og vise seg på kamera.

2. Få kontroll i huset når det råder full telefontaushet og all kommunikasjon skjer enveis ved TH’s anrop til AE’s telefon som på bordet.

3. Hjelpe til med å flytte liket over i bilen, rydde, vaske søl i trappa, rigge kidnapping.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-07-25 kl. 10:43.
Citera
2020-07-25, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Hettemannen(TH) hadde flere funksjoner:

1. Stage kidnapping ved å kle seg suspekt og vise seg på kamera.

2. Få kontroll i huset når det råder full telefontaushet og all kommunikasjon skjer enveis ved TH’s anrop til AE’s telefon som på bordet.

3. Hjelpe til med å flytte liket over i bilen, rydde, vaske søl i trappa, rigge kidnapping.

Så en milliardær som bruker et halvt år på å planlegge drapet av sin kone, gjør dette ved å:

- bestille et kryptoplott
- bestille kriminelle som fjerner konen
- lar være å gi seg selv et bombesikkert alibi for hele bortføringen
-spasere igjennom sentrum og opp til boligen, vel vitende om at han kan bli observert av andre

fordi han ønsker «å ha kontroll» på gjerningsstedet?

Hva er kildene som finnes om at TH er en kontrollfreak?
Citera
2020-07-25, 11:16
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Det finnes ingen person som søker hevn på den måten. Jeg tror aldri AE var utro. Men TH mistenkte det. Hele tiden. Og han kontrollerte allt. AE ville skilles. Hun ville ha et eget liv. Og det drepte henne. Mulig et "generasjonsskifte" har fått noen med på planen. Men ikke noen av barna. Det tror jeg ikke.

Det samme har jeg hørt via kjenninger.
Citera
2020-07-25, 11:23
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norgesjenta
Så en milliardær som bruker et halvt år på å planlegge drapet av sin kone, gjør dette ved å:

- bestille et kryptoplott
- bestille kriminelle som fjerner konen
- lar være å gi seg selv et bombesikkert alibi for hele bortføringen
-spasere igjennom sentrum og opp til boligen, vel vitende om at han kan bli observert av andre

fordi han ønsker «å ha kontroll» på gjerningsstedet?

Hva er kildene som finnes om at TH er en kontrollfreak?
Hva er poenget med å tillegge teorien påstander jeg ikke har hevdet? Jeg har aldri ment at noen utenforstående er bestilt til dette
Citera
2020-07-25, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jeg kan dokumentere all informasjon som bygger opp under teorien angående at AEH flyktet ved hjelp av sine tre barn. Det er mye informasjon!

Problemet er all informasjonen du ikke har, vi kjenner bare til bruddstykker av det politiet vet. Noe av det som har kommet frem i media er i tillegg kanskje unøyaktig eller direkte feil.

TH er fremdeles siktet for drap eller medvirkning til drap på sin kone. Siktelsen er basert på det totale bildet politiet sitter med. Etter løslatelsen la politiet frem nye bevis, Nedre Romerike tingrett konkluderte da med at det foreligger skjellig grunn til mistanke om at TH er skyldig i drap eller medvirkning til drap. TH har ikke anket denne avgjørelsen.
Senast redigerad av FlashBaronen 2020-07-25 kl. 12:37.
Citera
2020-07-25, 12:37
Medlem
Har det kommet frem noe sted at det var en tidligere fylkesordfører som ble med på det "berømte" møtet med dansken MrGreen?
Citera
2020-07-25, 12:39
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men hur kunde TH kontrollera allt när han arbetade hela dagarna. Han var även ensam på tur med en vän med mera, var på Kvitfjell mm mm.. utan att kunna kontrollera AEH då.
Han satt inte hemma och passade på henne.

Jag trodde AEH:s otrohetsaffär var ett faktum .. och eftersom hon avbröt den förbindelsen
då hon blev tvungen att välja, fanns en del kvar att hämta hos den andra mannen -
det kan ha resulterat i fortsatt kontakt genom åren.
Hon verkar ha levt ett ganska så trist liv där städning, matlagning och uppassning av familjen var i fokus. Mannen jobbade eller var bortrest. Hade hon inga hobbies?

Jag hade nog fyllt ut mina dagar med en otrohetsaffär eller två.
Citera
2020-07-25, 12:46
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArizonaDale
Ja, det kunne vært interessant. Hendelsene er jo med bare 1 mnd mellomrom.

Ja i vg hvar det reportasje 6 mai der han sier han ikke kunne laget den pakten og 9 juni der det står om hærværket mot bilene...
Å jeg tror ikke TH er veldig tilhenger av att BB eller andre har sånne offentlige utspill om saken, hværtfall ikke om noe som er så spesielt og som skapte så mye negativ publisitet runt TH som det dette gjorde...

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/pL2VBV/styreleder-i-tom-hagens-selskap-om-ektepakten-jeg-kunne-ikke-laget-den

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9vPzME/biler-beslaglagt-i-loerenskog-saken-vaer-stille-risset-i-lakken
Citera
2020-07-25, 12:53
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArizonaDale
Hm, du har nå store problemer med å svare på mine spørsmål, så så sikker kan du ikke være.
Ang blodet til TH, de har mye mere enn bare det. Du prøver å vri det til at de bloddråpene er alt som politiet har på TH.
Barna vet at det er TH, og de ønsker ikke å miste begge foreldrene sine. Det holder å miste en. For dem er jo alt en stor tragedie. Hvis de ikke støtter TH, så mister de dessuten hele arven også muligens. TH ville jo da donere alle pengene til kanskje Redd barna, eller Frelsesarmeen, eller til Vegard Ebbe#stad.

Eller att stiftelsen futurum tar over kontrollen over stort sett alle verdier og resterende ender hos den som får hovedansvaret for stiftelsen nemlig VE, overskuddet fra stiftelsen går til skøytesporten med SK94 som hovedmotaker...

https://www.proff.no/roller/sk94/l%C3%B8renskog/idrettslag-og-klubber/IF3K9UM10O5/
Citera
2020-07-25, 12:57
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Problemet er all informasjonen du ikke har, vi kjenner bare til bruddstykker av det politiet vet. Noe av det som har kommet frem i media er i tillegg kanskje unøyaktig eller direkte feil.

TH er fremdeles siktet for drap eller medvirkning til drap på sin kone. Siktelsen er basert på det totale bildet politiet sitter med. Etter løslatelsen la politiet frem nye bevis, Nedre Romerike tingrett konkluderte da med at det foreligger skjellig grunn til mistanke om at TH er skyldig i drap eller medvirkning til drap. TH har ikke anket denne avgjørelsen.

Du får bare vente til jeg poster - og hva jeg legger til grunn - jeg har god oversikt

Det kom nettopp frem i artikkel i Dagbladet i går at politiet mener dette er et stort puslespill:

"Det er jo som et puslespill, ikke sant. Plutselig ser vi at det er en bit som passer her, fordi vi har fått bygget opp noe annet rundt som vi ikke så med en gang"

"Det er sammensatte problemstillinger, og for oss er det viktig å få gjort det vi kan for å belyse saken best mulig."

Tyder på at politiet nå etter 1 år og 9 måneder fortsatt må belyse hva som skjedde - det er ting de ikke så med det samme - det er sammensatte problemstillinger - ikke en enkel løsning.
Politiet innkalte også vitnet på Ås - de må holde åpent at noe annet skjedde

Skal poste teori og dokumentasjon om litt tid (ikke i dag)
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-25 kl. 13:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in