Citat:
Ursprungligen postat av
FlashBaronen
Problemet er all informasjonen du ikke har, vi kjenner bare til bruddstykker av det politiet vet. Noe av det som har kommet frem i media er i tillegg kanskje unøyaktig eller direkte feil.
TH er fremdeles siktet for drap eller medvirkning til drap på sin kone. Siktelsen er basert på det totale bildet politiet sitter med. Etter løslatelsen la politiet frem nye bevis, Nedre Romerike tingrett konkluderte da med at det foreligger skjellig grunn til mistanke om at TH er skyldig i drap eller medvirkning til drap. TH har ikke anket denne avgjørelsen.
Du får bare vente til jeg poster - og hva jeg legger til grunn - jeg har god oversikt
Det kom nettopp frem i artikkel i Dagbladet i går at politiet mener dette er et stort puslespill:
"Det er jo som et puslespill, ikke sant. Plutselig ser vi at det er en bit som passer her, fordi vi har fått bygget opp noe annet rundt som vi ikke så med en gang"
"Det er sammensatte problemstillinger, og for oss er det viktig å få gjort det vi kan for å belyse saken best mulig."
Tyder på at politiet nå etter 1 år og 9 måneder fortsatt må belyse hva som skjedde - det er ting de ikke så med det samme - det er sammensatte problemstillinger - ikke en enkel løsning.
Politiet innkalte også vitnet på Ås - de må holde åpent at noe annet skjedde
Skal poste teori og dokumentasjon om litt tid (ikke i dag)