2020-07-25, 08:04
Bannlyst
Testar ett program som heter HandBroke , där har lyckas rippad SimCity och fått med undertexter.

Nu försöker jag mej på första Säsongen av Dallas ( Riktiga 80 tals dallas ) , där får jag inte med undertexter. Det finns Svenska undertexter på DVDn.

Kan man rippa en DVD så man får en image istället?
Citera
2020-07-25, 08:06
Medlem
FriendlyNo1s avatar
HandBrake är väl bäst. Texterna från en DVD suger kuk så ladda ned texterna från subscene istället.
Citera
2020-07-25, 08:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FriendlyNo1
HandBrake är väl bäst. Texterna från en DVD suger kuk så ladda ned texterna från subscene istället.

Kanske går med stor filmer. Med udda saker som Dallas är nog knepigare.. Finns ingen förklaring varför det fungera på visa filmer men inte andra?
Citera
2020-07-25, 09:00
Medlem
Gnargamel666s avatar
Make MKV fungerar alltid bra att rippa med text oavsett format. 30 dagars test på den med så du hinner rippa en hel del om du vill.
Citera
2020-07-25, 09:06
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Kan man rippa en DVD så man får en image istället?

Självklart kan du det, finns massa program du kan använda.
Här är ett gratis:
http://www.dvdtoiso.com/
Citera
2020-07-25, 09:19
Medlem
FriendlyNo1s avatar
Citat:
Kanske går med stor filmer. Med udda saker som Dallas är nog knepigare.. Finns ingen förklaring varför det fungera på visa filmer men inte andra?
DVDs osv har en viss standard, använder en viss teknologi. HandBrake arbetar gentemot den teknologin. Därför är det lika möjligt att rippa Astrid Lindgrens Greatest Hits 1979 som att rippa senaste James Bond. HandBrake ska som sagt vara ett av som ledande programmen för sånt där.
Citera
2020-07-25, 09:23
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Nu försöker jag mej på första Säsongen av Dallas ( Riktiga 80 tals dallas ) , där får jag inte med undertexter. Det finns Svenska undertexter på DVDn.
Har du valt rätt undertexter under Subtitles-fliken?
Citera
2020-07-25, 09:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Har du valt rätt undertexter under Subtitles-fliken?

JA! Skall pröva med lite fler skivor. Har massor med DVD, som jag vill rippa och sedan ställa undan. Det börja bli svårt att komma över en del DVD filmer nu.
Senast redigerad av 31G350125 2020-07-25 kl. 09:41.
Citera
2020-07-25, 10:58
Medlem
Emerains avatar
MakeMKV, är gratis när den är i beta-läge. https://www.makemkv.com/forum/viewtopic.php?f=5&t=1053 så finner man utvecklaren som ger nycklar att använda ett par månader i taget för beta-läget.

Rippat tv-serier och filmer, med både ljudspåren och undertexterna, till mkv-filer. Fungerar utmärkt för mig. HandBrake har jag aldrig fått ordning på när jag testade det många år sedan.
Citera
2020-07-25, 18:17
Bannlyst
Lyckas ripad DVD, om man först kör VLC. Verka som att VLC först måste låsa upp skivan och sedan kan man köra dd if=/dev/sr0 of=filname.. Finns det något program som kan öppna skivan utan att man måste köra VLC?
Citera
2020-07-25, 20:29
Medlem
Citat:
Lyckas ripad DVD, om man först kör VLC. Verka som att VLC först måste låsa upp skivan och sedan kan man köra dd if=/dev/sr0 of=filname.. Finns det något program som kan öppna skivan utan att man måste köra VLC?
Du har ju fått tips om MakeMKV, har du ens testat det?
Citera
2020-07-25, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nypan-sr
Du har ju fått tips om MakeMKV, har du ens testat det?

MakeMKV finns inga färdiga Linux binärer, utan det finns en 11 år gamla post i ett forum. Men jag får ta testa Windows versionen, måste bara hitta en dator som har DVD läsare. Mer inne på att ISOifera DVD skivorna, även om det tar större plats, så blir innehåller mer orört då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in