2020-07-24, 18:43
  #529
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Uppenbarligen var det för milt hanterat då hon efteråt erkände att hon fortfarande saknar respekt för polisen, de borde ha gjort en mer kraftfull insats.
Det är väl klart att man tappar förtroendet
(det du kallar för "respekt")
när man ser hur dessa behandlar hennes vän
och misshandlar henne.
Det är ju inte motiverat!
Man måste väl lära sig att skilja på farliga personer som brukar våld och ofarliga som inte gör det.
Man ska inte slå ned någon som inte är farlig och där det finns andra lösningar som är bättre....
Citera
2020-07-24, 18:45
  #530
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Det är väl klart att man tappar förtroendet
(det du kallar för "respekt")
när man ser hur dessa behandlar hennes vän
och misshandlar henne.
Det är ju inte motiverat!
Man måste väl lära sig att skilja på farliga personer som brukar våld och ofarliga som inte gör det.
Man ska inte slå ned någon som inte är farlig och där det finns andra lösningar som är bättre....

Hon angrep ju polisen för att hon redan då saknade respekt och hon erkände efteråt att hon fortfarande saknade respekt för polisen.

Hennes bristande respekt berodde alltså inte på detta ingripande så det var helt uppenbart för milt hanterat. Ett mer rejält ingripande nästa gång kan banka in lite respekt hos henne.
Citera
2020-07-24, 18:46
  #531
Medlem
Hur fan kan man vara så jävla urbota korkad att man ens hamnar i en situation där man står och slåss med polisen? Skyll dig själv. Låter enligt mig som att du inte åkte på tillräckligt mycket däng.
Citera
2020-07-24, 18:51
  #532
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
En läkare.
Hon fick ju söka vård efter polisens behandling och då sa de att Emma hade en kraftig hjärnskakning.
Eftersom polismannen kastade hennes huvud rätt i asfalten och sen tryckte ned hennes huvud så tappade hon en kort stund medvetanfet, fick en kraftig hjärnskakning, blödande sår i ansiktet och stor svullnad.
Det är dokumenterat.
Det kan tala för hjärnskakning. Det händer varje dag på en ishockeyarena o ska som enskild händelse beaktas men inte överdrivas. En läkares diagnos är ingen sanning utan en teori.
Citera
2020-07-24, 18:52
  #533
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Om det hade har Jonas från Danderyd hade det aldrig blivit en snyftartikel i MSM och hade han varit anhängare till NMR hade MSM skrivit spaltmeter om de farliga nazisterna.
sannolikheten för att Jonas från Danderyd lagt upp filmen på sin Facebook och ställt upp på intervjuer om att han tjafsat med polis och åkt i backen efter att polisen ingripit mot hans aspackade och nerpissade kompisar, den är obefintlig. För wt är det annorlunda.
Citera
2020-07-24, 19:09
  #534
Medlem
Whitfieldss avatar
På ena sidan - lågintelligenta Poliser med våldsmonopol.
På andra sidan - En dumskalle som vill tjafsa med lågintelligenta Poliser med våldsmonopol.

Kan aldrig sluta bra.

Anser att hon får skylla sig själv. Ser man en Polis bör man avlägsna sig snabbt därifrån och INTE prata med dem i en situation som denna och definitivt inte gaffla och bråka med dem. Naturligtvis är inte alla poliser en katastrof som människor men det är ett låglöneyrke som knappt någon vettig person väljer.
Citera
2020-07-24, 19:12
  #535
Medlem
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Du behöver inte kalla mig otrevligheter.
Såhär skrev du:

"Ser inget på filmen om något knä i ansiktet? Och hur såpass långt innan hände det innan hon flög i marken?
Då någon skriver att hon blev medvetslös,
men ändå står hon upp och skriker?
Vad är det för medvetslöshet?"

Hon blev det när hennes huvud slog i backen.
Tror inte det går att se på filmen när/om en polis knäade henne, men det räcker med att se hur en polis kastar hennes huvud i marken.


Så varför skriver du att jag ljuger för då?

En annan användare skrev att hon blev knäad i ansiktet och blev medvetslös INNAN hon slängdes i marken.

// PoK
Citera
2020-07-24, 19:18
  #536
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Hon angrep ju polisen för att hon redan då saknade respekt och hon erkände efteråt att hon fortfarande saknade respekt för polisen.

Hennes bristande respekt berodde alltså inte på detta ingripande så det var helt uppenbart för milt hanterat. Ett mer rejält ingripande nästa gång kan banka in lite respekt hos henne.
Jag tror hon protesterade då det redan från början var en överdriven behandling av hennes vän.
Sen borde hon väl kanske ha gått undan till slut men det motiverar inte våldet mot henne.
Nu har hon inget förtroende för polisen.
Citera
2020-07-24, 19:20
  #537
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Syns tydligt att hon inte slår ansiktet i gatan. Ljudet man hör är när hennes hästsvans piskar mot asfalten.

Hade hon slått ansiktet i marken med den hastigheten så hade det kunnat sluta riktigt illa. Uppenbarligen fick hon ju någon form av smäll i ögat av bilderna att döma.

Poliser behöver absolut inte tåla påstridiga människor. Dom behöver däremot mycket bättre träning både i fysiskt handgemäng och i konflikthantering. Onödigt våld mot en liten tjej och några snorgärsar till raggare.
Citera
2020-07-24, 19:22
  #538
Medlem
Spontan reaktion: rätt åt henne, men typiskt snutar att lida av mindervärdeskomplex och makttörst nog att inte klara av att få sin auktoritet ifrågasatt eller skojade med.

I övrigt en fyndig replik från vännen...
Citera
2020-07-24, 19:24
  #539
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Jag tror hon protesterade då det redan från början var en överdriven behandling av hennes vän.
Sen borde hon väl kanske ha gått undan till slut men det motiverar inte våldet mot henne.
Nu har hon inget förtroende för polisen.

Hon hade ju ingen respekt innan heller som sagt, hade hon haft det skulle hon ha lytt poliserna.
Våldet var motiverat men alldeles för milt eftersom hon erkände att hon inte har någon respekt nu heller.
Citera
2020-07-24, 19:25
  #540
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Så varför skriver du att jag ljuger för då?

En annan användare skrev att hon blev knäad i ansiktet och blev medvetslös INNAN hon slängdes i marken.

// PoK
Men du fick det att låta som att hon inte varit medvetslös,
som att du ifrågasatte det.
Varför lägga fokus på skitsaker
när det otäcka är hur den unga kvinnans huvud
slår i marken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in