2020-07-24, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Det var du som startade den där dialogen baserat på detta.

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Du förnekar att det gavs palliativ vård och käftade mot att att alla som dör hade inte långt kvar att leva, för att sedan påstå att personliga upplevelser på Facebook är inte en trovärdig källa, som sagt, det är vad alla kan se som läser citaten själv, men du får ju fortsätta förneka, för det är väl det ni är bäst på.
Du väljer verkligen konstiga citat för att bevisa dina irrläror. Palliativ behandling har alltid förekommit på äldreboenden och sjukhus och som sagt jag har aldrig skrivit att alla som dog hade kort tid kvar oavsett Corona däremot hade många det och som sagt så har jag ju kritiserat felbehandlande och felmedicinerande läkare och vårdpersonal medan ni alarmister i princip bara hyllat dom och skyllt allt på Tegnell och Löfven.
Senast redigerad av Nibiru2011 2020-07-24 kl. 17:12.
Citera
2020-07-24, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Vem ska straffa de skyldiga?
Inget tjänstemannaansvar, ingen författningsdomstol.
I Sverige går de styrande alltid fria. "Vi har varit naiva."
Så är det tyvärr och kommissionen kan vi strunta i med

Citat:
Coronakommission-ledamot medlem i grupp som dyrkar Anders Tegnell
https://twitter.com/friatider/status/1282647397622046720
Citera
2020-07-24, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Barnen i Danmark och Norge har inte lidit speciellt mycket vad jag förstått.
Och med all respekt min bäste Anka (tänker inte ens bemöda mig att ställa dig till svars för dina jämförelser): hur insatt är du i hur barnen i Norge och Danmark har haft det på a) kort sikt b) lång sikt?
Citera
2020-07-24, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Du är fast i ett tänk som är helt fel. Jag har koll på hur den åldersmässiga fördelningen ser ut ja. Du däremot verkar inte ha det eftersom du bedömer att den genomsnittliga livslängden bara hade uppgått till ett par månader ytterligare om de inte fått Covid19.

Ja hur hade det sett ut i utanförskapsområden om skolorna stänger? Som vanligt. Kaos och bilbränder.
Du som enligt dig själv är inne i ett tänk som är rätt: berätta för mig hur statistiken ser när det kommer till de som riskerar svårast infektion vid covid-19?
Citera
2020-07-24, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Tycker det är larvigt och rent oansvarigt av media att rapportera på det sättet, enbart för att vinna klick.

Dödstalen hos SCB vecka 27-29 ligger under snittet 2015-19. Men det är ju även här fördröjning. Vecka 27 ser det ut att kunna bli marginell underdödlighet, eller normal dödlighet rättare sagt. Vecka 28 likaså, medan vecka 29 ska mer än fördubblas för att komma upp i genomsnittet för föregående år.

Normaldödlighet ja troligtvis. Att påstå underdödlighet är oansvarigt. Och det säger jag som har stämpeln "förnekare".

Bör väl inte vara så mycket fördröjning när man bara räknar antalet avlida? Det borde väl registreras samma dag. Däremot kan det ta några dagar upp till 2 veckor innan den avlidne får rätt diagnos och dödsorsak.
Citera
2020-07-24, 17:18
Medlem
Bra intervju med amerikansk professor, han fattar inte vad regeringen, myndigheterna i Sverige sysslar med som låter corona spridas!
"Hur kan man medvetet smitta ner sitt eget folk"
Citat:
Yaneer Bar-Yam pratar med Jan Lötvall om Sveriges strategi, deras jakt på flockimmunitet, om hur västvärldens läkemedelskonst borde skämmas idag och varför det är dags för det svenska folket att stå upp mot sin egen regering.
https://www.youtube.com/watch?v=6xA2vauSdcM
Citera
2020-07-24, 17:19
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Nu är det väl inte så många arbetsplatser som flyttar ut sin personal på gatan sommartid? Men visst, dagispersonalen är nog mer utomhus sommartid.

Här i stan är fortfarande alla "inrättningar" jag besöker inomhus, även sommartid.
Hört talas om semestrar och sommarlov?
Då befinner sig inte folk på arbetsplatserna (men verkar å andra sidan trängas på andra håll ...).
Citera
2020-07-24, 17:19
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Du väljer verkligen konstiga citat för att bevisa dina irrläror. Palliativ behandling har alltid förekommit på äldreboenden och sjukhus och som sagt jag har aldrig skrivit att alla som dog hade kort tid kvar oavsett Corona däremot hade många det och som sagt så har jag ju kritiserat felbehandlande och felmedicinerande läkare och vårdpersonal medan ni alarmister i princip bara hyllat dom och skyllt allt på Tegnell och Löfven.

Varför ljuger du?

Citera
2020-07-24, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Bör väl inte vara så mycket fördröjning när man bara räknar antalet avlida? Det borde väl registreras samma dag. Däremot kan det ta några dagar upp till 2 veckor innan den avlidne får rätt diagnos och dödsorsak.

Dödsbevis skickas in senast första vardagen efter ett dödsfall.

Dödsorsak skickas in inom tre veckor efter dödsfallet.

Dvs. i princip ingen fördröjning runt antal omkomna i Sverige.

Men för att relatera dödsfallen till en viss sjukdom likt Covid-19, så kan fördröjning ske (och tydligt sker)
Citera
2020-07-24, 17:21
Medlem
Det är roligt att Sverige antal fall går ner, men Sverige lyser forfarande förr på ECDCs karta, klart sämst när det gäller dödsfall och 5e sämst i antal fall per 100k i Europa de senaste 14 dagarna! https://www.ecdc.europa.eu/en/cases-2019-ncov-eueea
Senast redigerad av fabbe2 2020-07-24 kl. 17:25.
Citera
2020-07-24, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Varför ljuger du?

Kan du inte läsa? Jag skrev "troligen" det ordet vet du väl ändå vad det betyder?
Citera
2020-07-24, 17:24
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Kan du inte läsa? Jag skrev "troligen" det ordet vet du väl ändå vad det betyder?

Ja, din gissning

Självmål!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in