Jag vet inte om vi pratar olika saker nu. Aftonhoran skriver om ett "trendbrott" när kommer till människor som behöver sjukhusvård i region Stockholm. Vi är nere på så låga nivåer nu att det egentligen räcker med syriansk kusinfest bland överviktiga taxi-chaffisar för att "trendbrottet" ska vara ett faktum.
Jag pratar antalet fall som faktiskt registreras i regionen.
Jag kan ha missuppfattat Aftonhoran. Ber om ursäkt.
Det är snarare så att en förkylning är ett luftvägsvirus, vilket C-19 också är. Skillnaden är att förkylning oftast stannar i de övre luftvägarna medan C-19 sätter sig i de nedre luftvägarna. Sedan är det naturligtvis så att vissa kan få värre symtom från en förkylning än vissa andra får från C-19.
Att kalla C-19 för en förkylning görs bara för att provocera. Du ska inte vara så känslig.
Nej man ska kalla saker för vad de är och C19 är en förkylningssjukdom som ibland sätter sig i nedre luftvägarna vilket även andra Corona förkylningar kan göra Inte kul att få för de som insjuknar men inte alls så farligt för de absolut flesta människor som alarmisterna här och där försöker få det till.
Någon säger att det ökar i Stockholm på nytt efter en kraftig nedgång. Hur kan detta komma sig tror Ni?
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jaha nu ser jag att Västra Götaland rapporterade, det höjde siffran idag. Annars ser det bättre ut bortsett från att smittan verkar öka i Stockholm. Det behöver dock inte höja dödligheten.
Smittan ökar inte i Stockholm, har minskat från 30 fall /100000 förra veckan till 26/100000. Däremot rapporterade Regionen att 16 fler vårdas på sjukhus (varav +2 IVA)
Smittan ökar inte i Stockholm, har minskat från 30 fall /100000 förra veckan till 26/100000. Däremot rapporterade Regionen att 16 fler vårdas på sjukhus (varav +2 IVA)
Noterade det också. Förhoppningsvis var det bara en tillfällig svacka även om många härinne säkert redan nu vill få det till en negativ trend.