2020-07-24, 10:01
Medlem
Går emot polisernas order och hon börjar gnälla.
Jävla pucko, förtjänar det 100 gånger om.

Fy fan o vara Polis i Sverige, får inte röra en person knappt utan media ska börja anstorma dom.

Lyssna på Polisen så kanske man inte får en nacksving, och detta gäller även blattar.
Citera
2020-07-24, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solveig70
Vem har ställt diagnosen hjärnskakning? Om hon inte varit uppenbart avsvimmad o våld mot huvudet förelegat så är diagnosen en samling av subjektiva symptom som förstås kan hittas på om situationen passar för det.
En läkare.
Hon fick ju söka vård efter polisens behandling och då sa de att Emma hade en kraftig hjärnskakning.
Eftersom polismannen kastade hennes huvud rätt i asfalten och sen tryckte ned hennes huvud så tappade hon en kort stund medvetanfet, fick en kraftig hjärnskakning, blödande sår i ansiktet och stor svullnad.
Det är dokumenterat.
Citera
2020-07-24, 11:00
Medlem
stopthekillings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Varför ska polisen tåla omogna idioter för? Tror knappast det står i arbetsuppgifterna.

// PoK
För att även polisen måste följa lagen.
Citera
2020-07-24, 11:22
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Ser ut som att polisen hanterade allt korrekt. De buntar ihop en snubbe som vill vara cool och tjejen försöker störa ingripandet så polisen drar ner henne också och att hon slog i huvudet lite var inte deras avsikt men om hon inte försökt förhindra ingripandet så hade det aldrig hänt.
Citera
2020-07-24, 11:39
Medlem
maniacmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Polisen ska tåla omogna idioter, inte ge de en läxa genom våld.
Det är ingen mänsklig rättighet att kunna kasta glåpord och tjafsa med poliser. Folk ska respektera polisen och uppträda respektfullt då polisen representerar samhället och lagning ordning.

Undrar om hon vågat tjafsa med polisen i något annat land också (ex Thailand eller Spanien), eller om det bara är något man gör mot svenska poliser?

Hoppas hon har riktigt jävla ont!
Citera
2020-07-24, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FornarRuniR
Aha, så negrer och andra " icke ariska " människor har polisen aldrig använt våld mot?

Livets hårda skola arme ,beståendes av a-traktor färdades ungdomar med foppatofflor, fortsätter imponera med sina bländande analyser där dom jämför en situation då en( uppenbart inkvoterad , olämplig och enskild polis )gått på knä för en folkmassa med negrer, och en där dom använt våld mot en whitetrash tjej som inte hörsammade uppmaningen att gå undan utan istället fortsatte störa ingripandet

Försvarar inte WT tjejen, det är Polismyndigheten som är inkonsekvent och det pga politisering. De utför inte det de är satta att göra, dvs hålla ordning och låsa in buset oavsett kulör. Det är inte bara enskilda händelser kring BLM. De har låtit gäng av invandrare löpa amok i flera år och bedriva terror mot framförallt yngre svenskar i närområdet. (Även om också äldre drabbas.) Därför förtjänar de förakt.
Citera
2020-07-24, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maniacman
Det är ingen mänsklig rättighet att kunna kasta glåpord och tjafsa med poliser. Folk ska respektera polisen och uppträda respektfullt då polisen representerar samhället och lagning ordning.

Undrar om hon vågat tjafsa med polisen i något annat land också (ex Thailand eller Spanien), eller om det bara är något man gör mot svenska poliser?

Hoppas hon har riktigt jävla ont!

Du är inte den första som citerar mig om samma sak om och om igen.
Jag har förklarat mitt synsätt i inlägg efter de du citerar, så du kan börja där jag avsluta istället för att ta allt ifrån början. Det är ganska efterblivet att inte följa diskussionens process utan bara gå ifrån ett tidigt skede.

Ditt inlägg tillför inte ett piss då det är samma sak som folk tidigare har skrivit, du är inte de minsta unik.
Vill du förändra mina tankegångar så tillför något nytt eller så håll käften och skriv inte till mig mer.
Citera
2020-07-24, 12:27
Medlem
I video klippet som visar händelsen ser det ut som om tjejen hjälper till att kasta sig framåt när polisen "puttar" undan henne. Hon far med ansiktet i backen (eller rakt på knät på den sittande polisen?) onaturligt hårt. Putta är fel ord då jag inte tycker det råder någon tvekan om att tilltaget är överdrivet våldsamt från polisens sida. De hade resurser att hålla henne på avstånd utan att behöva tillgripa våld eller eskalera konflikten.
Citera
2020-07-24, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosegutten
Försvarar inte WT tjejen, det är Polismyndigheten som är inkonsekvent och det pga politisering. De utför inte det de är satta att göra, dvs hålla ordning och låsa in buset oavsett kulör. Det är inte bara enskilda händelser kring BLM. De har låtit gäng av invandrare löpa amok i flera år och bedriva terror mot framförallt yngre svenskar i närområdet. (Även om också äldre drabbas.) Därför förtjänar de förakt.
Du verkar ha massa erfarenhet hur det är för en invandrare att interagera med polisen. Samtidigt har du också koll på hur polisen bedriver terror mot yngre svenskar. Hur går det ihop? Har du hängt runt i båda lägren så du kan göra en rättvis jämförelse, eller läser du kanske vinklade pissnyheter?
Citera
2020-07-24, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
En läkare.
Hon fick ju söka vård efter polisens behandling och då sa de att Emma hade en kraftig hjärnskakning.
Eftersom polismannen kastade hennes huvud rätt i asfalten och sen tryckte ned hennes huvud så tappade hon en kort stund medvetanfet, fick en kraftig hjärnskakning, blödande sår i ansiktet och stor svullnad.
Det är dokumenterat.

Jag har också frågat i tråden om hennes diagnos "hjärnskakning" utan något svar förrän nu. Och nu är det då "kraftig hjärnskakning" och allt dokumenterat av läkare.

Läs gärna på om hjärnskakning på Wikipedia. Inte särskilt mycket skrivet där, men en "kraftig hjärnskakning" kan graderas till 3 och personen har varit medvetslös och blir vanligen inlagd på sjukhus för övervakning.

Det räcker alltså inte att fotografera sårskadorna på kinden för att styrka en hjärnskakning.
Citera
2020-07-24, 13:23
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopthekilling
För att även polisen måste följa lagen.

Polisen har inte gjort något fel i det här fallet, enligt lagen. Det fanns utrymme att använda batong om så önskades. Att hon fick en skada i ansiktet var naturligtvis inte avsiktligt.
Citera
2020-07-24, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Jag har också frågat i tråden om hennes diagnos "hjärnskakning" utan något svar förrän nu. Och nu är det då "kraftig hjärnskakning" och allt dokumenterat av läkare.

Läs gärna på om hjärnskakning på Wikipedia. Inte särskilt mycket skrivet där, men en "kraftig hjärnskakning" kan graderas till 3 och personen har varit medvetslös och blir vanligen inlagd på sjukhus för övervakning.

Det räcker alltså inte att fotografera sårskadorna på kinden för att styrka en hjärnskakning.
Hon var på sjukhus vad jag förstår.
Eller om det var vårdcentral.
Det bör ju finnas dokumenterat då diagnos hon fick där.
Eftersom det finns både videobevis, massa vittnen, foton på hennes skador och journalförd diagnos och anteckningar hos vården så ska detta prövas.
Det är mycket illa att polisen direkt lägger ner anmälan!

Jag är säker på att hon störde deras "arbete".
Jag tror inte (hoppas inte...) att meningen från polismannens sida var att skada henne.
Men - han överdrev sin reaktion och orsakade kvinnan skador bäde fysiskt och psykiskt.
Man kan inte bara lägga locket på det.
Det är inte rätt väg att gå.
Det kommer bara orsaka enorm förtroendeskada för polisen och myndigheterna och är en katastrof.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in