2020-07-24, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Så du tycker att han ska strunta i att svara när han får frågor om grannländer som också blir snuviga i höst/vinter? Ytterst pinsam logik.
Han ska inte säga saker och ting som han inte har någon susning om.
En myndighetsperson som Tegnell ska sluta med sina upprepade killgissningar.
Han måste lära sig att inte prata över sin insikt.
Citera
2020-07-24, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Jag häcklar honom för att han inte lyckats pricka in ett enda rätt under ett halvt års tid.

Finns ingen anledning att lyssna på honom längre.

Han saknar trovärdighet helt och hållet.

Man brukar kunna hitta facit i slutet av boken. Har du tjuvkikat?
Citera
2020-07-24, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Han ska inte säga saker och ting som han inte har någon susning om.
En myndighetsperson som Tegnell ska sluta med sina upprepade killgissningar.
Han måste lära sig att inte prata över sin insikt.

Klart han ska tala genom sin expertis, annat vore illa.
Citera
2020-07-24, 00:27
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Du har alltså inte sett intervjun, då vet vi det. Du verkar ändå följa alla hans uttalanden eftersom du vet att han inte prickat in ett enda rätt på 6 månader.

Jag visst sett intervjun.

En random pissluffare kan ge precis lika vaga svar på frågorna.
Imponerar inte.

Om man svarar på allt så har man inte förstått frågan.
Citera
2020-07-24, 00:29
Medlem
Citat:
Vilken expertis ?!
Sen när blev han expert på Coronapandemin?!
Citera
2020-07-24, 00:29
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Nej, men Tegnell hade kunnat strunta i att sega något om Norge i tisdags och inte startat denna karusellen.
Han seger att han inte gillar uppmärksamheten men det verkar ju snarare som han haft uppmärksamhets abstinens under sin ledigheten och kunde knappt bärga sig för att få kasta sig in i strålkastarljuset igen. Varit med på bägge presskonferenserna och hur många intervjuer har han inte gett denna vecka, jag tycker han syns överallt.
Skulle inte förvåna mig om han muckar med Norge bara för att få uppmärksamhet.
Jag tror inte någon har missat att han nu är tillbaka på jobbet.
Hade reportern bytt ut Norge mot Danmark så hade ni ju gått i taket för det också. Nu är ju Norge intressant i det att de har en annan strategi än Sverige men har samma problem med för många döda på vårdhem.
Citera
2020-07-24, 00:30
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ni som hånar och häcklar Tegnell för hans oerhört försiktiga svar gällande om Sverige klarar en ev andravåg i höst bättre än Norge, har ni ens sett intervjun?
Vilken intervju menar du då? Det har ju kommit upp på två presskonferenser. Varit en hel hög med tidningsartiklar. Han har synts i flera intervjuer. Karln kan ju ses överallt. Så det skulle ju inte vara konstigt om du sett en som inte jag sett t.ex. Min favorit är nog presskonferensen i Tisdags då han använder ordet förhoppningsvis när han tror det kommer gå sämre för Norge och bättre för Sverige.
Citera
2020-07-24, 00:30
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Nej, men Tegnell hade kunnat strunta i att sega något om Norge i tisdags och inte startat denna karusellen.
Han seger att han inte gillar uppmärksamheten men det verkar ju snarare som han haft uppmärksamhets abstinens under sin ledigheten och kunde knappt bärga sig för att få kasta sig in i strålkastarljuset igen. Varit med på bägge presskonferenserna och hur många intervjuer har han inte gett denna vecka, jag tycker han syns överallt.
Skulle inte förvåna mig om han muckar med Norge bara för att få uppmärksamhet.
Jag tror inte någon har missat att han nu är tillbaka på jobbet.

Ännu viktigare att notera:

Ingen saknade honom när han var på semester...
Citera
2020-07-24, 00:31
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:

Han är inte expert på Covid19.
Citera
2020-07-24, 00:32
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Hade reportern bytt ut Norge mot Danmark så hade ni ju gått i taket för det också. Nu är ju Norge intressant i det att de har en annan strategi än Sverige men har samma problem med för många döda på vårdhem.

Norge har en bråkdel av Sveriges dödstal.
Citera
2020-07-24, 00:35
Medlem
-AIR-s avatar
FHM briljerar som vanligt
Det här kommer garanterat påverka r-värdet så att det blir över 1 igen

PUBLICERAT 29 MAJ 2020
"Barn och unga driver inte spridningen av covid-19 och personal inom skola och barnomsorg insjuknar inte oftare än andra yrkesgrupper. Mot denna bakgrund har Folkhälsomyndigheten beslutat att dra tillbaka rekommendationen om distansundervisning från och med den 15 juni. Det innebär att gymnasieskolorna kan öppna för vanlig undervisning i klassrummen igen från och med höstterminen 2020.

– Det känns mycket glädjande. Vi vet hur viktig skolan är för barns och ungas hälsa, säger Johan Carlson, Folkhälsomyndighetens generaldirektör.

Folkhälsomyndigheten har sammanställt statistik och det aktuella kunskapsläget om covid-19 för barn och unga. Resultaten är positiva: Barn och unga under 19 år utgör en mycket liten andel av de bekräftade covid-19-fallen."

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2020/maj/gymnasieskolorna-kan-oppna-till-hostterminen/

Updated Jul 18,
"Younger people aged 10 to 19 years old are more likely than other age groups to spread the coronavirus in their household, according to a large contact tracing study in South Korea soon to be published by the Centers for Disease Control, a concerning sign as U.S. school districts weigh whether to reopen for in-person classes in the fall."

https://www.forbes.com/sites/rachelsandler/2020/07/18/young-people-most-likely-to-spread-coronavirus-at-home-large-study-finds/#4c589152fa7a
Senast redigerad av -AIR- 2020-07-24 kl. 00:37.
Citera
2020-07-24, 00:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Håller med dig delvis. Men om vi backar bandet en bit och tittar på vad som faktiskt skedde.

Det va AB:s och Expressens krigsrubriker vid helgen i månadsskiftet februari / mars som fullkomligt tömde gator och torg på folk. Det var även vid den helgen som hamstringsvågen hade satt tydliga spår i butikerna och kvällstidningarna visade foton på tomma butikshyllor.

Vid den tiden ansåg FHM att det inte fans någon allmän smittspridning i landet och rekommendationerna därifrån såg ut därefter. Minns att FHM var förespråkare för att den svenska schlagerfestivalen skulle genomföras som planerat.

Japp mello var lugnt. Bara 3 dagar därpå gjorde FHM denna bedömning:

”Nuvarande risk för importfall:

MYCKET HÖG

Risken för spridning i Sverige annat än till personer runt enstaka importfall:

MYCKET HÖG”

Länk: https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/statistik-och-analyser/riskbedomning/

Mycket hög = Högsta möjliga nivån, på en femgradig skala. (Det låg på 2 veckan innan).

”Men det visste vi inte då”. Konstant råkar vi ligga steget efter.

Men jag har inget som helst minne av att det pratades mycket om den här riskbedömningen ens efter 10 mars när den kom. Men någon får ju gärna ta fram där Tegnell och medier upplyste om allvaret strax efter det, enligt deras egna bedömningar...

Tillägg: Syftade inte på random uttalanden utan mer om den specifika riskbedömningen.
Senast redigerad av sjelvefan 2020-07-24 kl. 00:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in