2020-07-23, 17:54
Medlem
Jag fattar inte dramat riktigt. Ja de får åka polisbil till en fyllecell eller så.. Det var inte särskilt ovanligt när jag var 15-20 att jag eller kompisar hamnade där. Ingen käftade emot polisen för det! Det var bara att inse att kvällen var över..
Citera
2020-07-23, 17:58
Medlem
Åmål tillhör inte Värmland, varken landskapet eller länet.
Citera
2020-07-23, 17:59
Medlem
Ger man sig in i leken får man leken tåla.

Själv har fått stryk av polisen ett par gånger i mitt liv och jag får helt enkelt skylla mig själv, en gång va oprovocerat men dom andra 2 va inte det.
Inte fan gick jag och grät till tidningen.
Citera
2020-07-23, 17:59
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speitmeister
Jag fattar inte dramat riktigt. Ja de får åka polisbil till en fyllecell eller så.. Det var inte särskilt ovanligt när jag var 15-20 att jag eller kompisar hamnade där. Ingen käftade emot polisen för det! Det var bara att inse att kvällen var över..

Det är generation curlade snöflingor du pratar om här. Folk som växt upp med att luften är fri och att allt är samhällets fel.
Citera
2020-07-23, 18:02
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morozz
Vilken jävla smäll hon kunde ha spräckt skallen och dött.

Varför grep inte ordningsvakterna Polisen?

Hon spräckte inte skallen och dog inte. Hade hon gjort det hade troligtvis polisen åtalats. Vad ska OV gripa polisen för? Kan du komma med någon närliggande paragraf tack?
Citera
2020-07-23, 18:02
Medlem
Jubberos avatar
Herre min skapare, vilken underhållande tråd😄
Är man 21 år fyllda och inte kan skylla på att man har bristande kunskaper i svenska språket, då borde man väl rimligtvis kunna räkna ut att om man lägger sig i ett polisingripande, så medför det konsekvenser.

Är denna Emma bara något sånär normalbegåvad, lär hon sig nåt nytt... Från livets hårda skola...

Se så, sluta gnäll och gå vidare med ny kunskap om var gränserna faktiskt går...
Citera
2020-07-23, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Hon spräckte inte skallen och dog inte. Hade hon gjort det hade troligtvis polisen åtalats. Vad ska OV gripa polisen för? Kan du komma med någon närliggande paragraf tack?

Åtalats, möjligen, men knappast blivit dömd eftersom våldet varit befogat.
Citera
2020-07-23, 18:07
Medlem
Bryr mig inte så mycket om det här fallet efter att ha läst artikeln i media. Det enda jag tänkte på: Vem har ställt diagnosen 'hjärnskakning' ? Hon blev väl inte inlagd på sjukhus?
Citera
2020-07-23, 18:10
Medlem
Emma agerar enligt standardformulär 1A, när du blir KRÄÄÄÄÄNKT, så ska du tydligt visa det, gärna med ett primalskrik. Emma gjorde sitt val. Polisen gjorde sitt.
Citera
2020-07-23, 18:12
Medlem
morozzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Misshandel, vet inte hur mycket det behövs för grov misshandel men kanske det.

Sen frågar de (Polisen) min kompis om det är öl eller piss han har i skrevet.
Polisen vill ställa till med bråk.
Citera
2020-07-23, 18:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av morozz
Misshandel, vet inte hur mycket det behövs för grov misshandel men kanske det.

Sen frågar de (Polisen) min kompis om det är öl eller piss han har i skrevet.
Polisen vill ställa till med bråk.

Jo men du ser att nu är det inte misshandel när polisen tar hand om en person som stör deras jävla ingripande, det är våld i laga befogenhet. Kan du få inte detta in din skalle ?

Nej dom ville inte ställa till bråk, dom undrade om hans tillstånd, han var uppenbarligen både för full och för dum för sitt eget bästa.
Citera
2020-07-23, 18:18
Medlem
MicNak67s avatar
Rätt åt henne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in